Bekijk originele versie : Muziek=haram,dat Weet Iedereen,maar Ondanks Dat Blijven We Toch Naar Muziek Luisteren
BENTGHATAR
20-12-2002, 14:23
Salaam mensen,
1 aya waarom muziek haram is:
En van de mensen zijn er die nutteloos gepraat (lahwal hadieth) kopen op de mensen te laten afdwalen van de Weg van Allah zonder kennis, en het nemen van Allah’s weg als spotternij. Voor dezen zal er een vernederende straf zijn.
Muziek is het werk van de Sjaitan
Wanneer we naar muziek luisteren dan vergeten we even alles om ons heen en dit klop ook , want wanneer iemand in een dip is dan denk ie ik ga effe muziek luisteren,want zo vergeet ik even alles.En dit is het werk van de Sjaitan,dooordat je naar muziek luisterd vergeet je je gebeden
en de Koran klinkt dan afschuwelijk in je oren.Ik neem als voorbeeld een trouwfeest: iedereen zit lekker te dansen en te genieten van de muziek.En als iemand dan een bandje opzet van de Koran dan krrijg je allemaal "kwade gezichten"want dit is niet wat we willen horen, we willen zdekzdekzdekzdek horen en geen Bismillah I rahmani Rahim
Maar ik zeg eerlijk, ik luister ook nog muziek,maar vaak krijg ik dan zo'n gevoel van shitt ik mag eigenlijk geen muziek luisteren, het is haram , en dan doe ik de muziek uit,maar soms wint de Sjaitan, en blijf ik muziek luisteren,
maar de laatste tijd probeer ik steeds minder muziek te luisteren, ook al is dat erg moeilijk, want in je omgeving zal je altijd muziek blijven horen.
Sokran voor de moeite die je heb genomen om dit door te lezen
Afrowoman
20-12-2002, 14:24
het is niet HARAM!!!
HARAM IS IETS WAT ABSOLUUT NIET MAG!!!
EN MUZIEK MAG JE WEL LUISTEREN!!!
BENTGHATAR
20-12-2002, 14:30
Muziek is verboden in de islam,en als iets verboden is, is het ook haram.
dat heb letterlijk op een islamitische site gelezen.
ik weet het niet meer hoor....mar muziek luisteren dat doe ik en blijf ik doen....vind dat leuk...
=emsoem=
Maar je zegt dat je met je hoofd even ergens anders heen gaat..
geld dat dan ook voor TV kijken.. Internetten.. BV marokko.nl en dan bv hier zitten dus niet forum islam en zo?
Ik bedoel daarmee dwaal je toch ook met je hoofd af of niet?
vele Muziek van TEgenwoorDig zitten teksten in die absoluut niet mogen volgens het islam..
muziek over liefde..van elkaar houden..vreemd gaan..zelfs nummer die gaan over Seks..videoclips met blote vrouwen en mannen..dingen die er in gebeuren die niet mogen volgens de islam..
Tuurlijk MUZIEK is leuk, maar de SJITAN heeft het zo leuk gemaakt zodat het lijkt alsof het niet SLECHT is..muziek is een verleiding het is leuk je gaat er door bewegen..je wilt dansen..
En BENTGHATAR goed dat je niet meer wilt luisteren..ik luister er ook niet meer echt naar..maar het ismoeilijk om het te vermijden want ikwoon niet alleen thuis..en andere zussen broers blabla doen ook muziek..en school en ga zo door enz.
Maar, ik zou gewoon aanraden om naar anasheed te luisteren..is tienduizenden keren LEUKER en BETER!
Afrowoman
20-12-2002, 14:38
IEDEREEN ZEGT TEGENWOORDIG VAN ALLES!!!
DIT IS HARAM DAT IS HARAM!!
JE WEET GEWOON NIET MEER WAT JE MOET GELOVEN!!!
KOMT ER EEN RARE IMAAM OP T.V. DIE ZEGT DAT JE ZONDER JE TE WASSEN( IN HET TURKS IS HET ABDEST) MAG BIDDEN!!!!
HOE KOMT IE DAAR NOU WEER BIJ???
SOMMIGE MENSEN WETEN GEWOON NIET MEER WAT MAG EN NIET!!!!
Massilya20
20-12-2002, 14:38
Waarom we toch naar muziek luisteren?
Omdat we geloven in de zin Bismi'allah ierahmaan ierahiem.
In naam van allah de BARMHARTIGE, de GENADEVOLLE.
De Islam is een vreedzaam religie. En niet een religie waar je bang moet zijn dat je in de hel verbrand als je effe naar muziek luistert.
BENTGHATAR
20-12-2002, 14:39
Origineel gepost door RaZer
Maar je zegt dat je met je hoofd even ergens anders heen gaat..
geld dat dan ook voor TV kijken.. Internetten.. BV marokko.nl en dan bv hier zitten dus niet forum islam en zo?
Ik bedoel daarmee dwaal je toch ook met je hoofd af of niet?
Als ik hier op de forum zit en niet bij de islam forum dan betekent dat niet voor mij dat ik gelijk helemaal ergens anders ben met mijn hoofd.
Je blijft ( ik dan) altijd aan de Islam/ Koran denken, je denkt aan je gebeden,en anders topics over de islam zetten je ook weer aan het denken, dus je zal wel bijna altijd aan de islam denken
Bv nu zit ik naast deze forum,ook op een islamitische site, dus ik dwaal zeker niet af!.............. :)
Origineel gepost door Afrowoman
IEDEREEN ZEGT TEGENWOORDIG VAN ALLES!!!
DIT IS HARAM DAT IS HARAM!!
JE WEET GEWOON NIET MEER WAT JE MOET GELOVEN!!!
KOMT ER EEN RARE IMAAM OP T.V. DIE ZEGT DAT JE ZONDER JE TE WASSEN( IN HET TURKS IS HET ABDEST) MAG BIDDEN!!!!
HOE KOMT IE DAAR NOU WEER BIJ???
SOMMIGE MENSEN WETEN GEWOON NIET MEER WAT MAG EN NIET!!!!
Dat is nog geen enkele Reden als je niet weet WAT NIET MAG en wel MAG de Regels negeren ofso..
Als je niet zeker weet als iets niet mag..dan doe je het Gewoon niet..
Als je het wilt weten..dan zijn er genoeg betrouwbare boeken met bronnen uit de KORAN en ga zo door enz.
er is genoeg INFORMATIE om te weten wat de echte WAARHEID is..als je de koran kunt lezen..en snapt..ja dat is dan helemaal makkelijk!
BENTGHATAR
20-12-2002, 14:43
Origineel gepost door Massilya20
Waarom we toch naar muziek luisteren?
Omdat we geloven in de zin Bismi'allah ierahmaan ierahiem.
In naam van allah de BARMHARTIGE, de GENADEVOLLE.
De Islam is een vreedzaam religie. En niet een religie waar je bang moet zijn dat je in de hel verbrand als je effe naar muziek luistert.
nee dat zeg ik ook niet, maar als men naar muziek luisterd dan is dat meestal niet voor 'effe'
Origineel gepost door BENTGHATAR
Als ik hier op de forum zit en niet bij de islam forum dan betekent dat niet voor mij dat ik gelijk helemaal ergens anders ben met mijn hoofd.
Je blijft ( ik dan) altijd aan de Islam/ Koran denken, je denkt aan je gebeden,en anders topics over de islam zetten je ook weer aan het denken, dus je zal wel bijna altijd aan de islam denken
Bv nu zit ik naast deze forum,ook op een islamitische site, dus ik dwaal zeker niet af!.............. :)
Ook op tv reageren dan he.. :)
En tv kijken? Doe je dat niet?
En als het goed is zit de KORAN altijd in je hart dat gaat toch niet weg omdat je muziek aan het luiteren ben.
Ok als het geen goede muziek waar de duivel word aanbeden en waar men zeg van doe dit en dat (slechts) snap ik het wel..
En natuurlijk is het beter om koran te luisteren. Maar in goede liedjes zit er iets achter zoiets van nooit verliefd worden of je moet blij zijn met wat je heb.
Die dingen gaan je toch niet afleiden?
Zo denk ik erover en als het fout heb zal ik er wel achter komen..
Ps ben geen muziek luisteraar maar wou het wel even zeggen.
laboudanda
20-12-2002, 14:48
Hey ik weet niet of muziek haram is
Stel je maakt een muziek gebasseerd op de islam
dan is het niet haram...
Oh well
Buh Bye
marocbabe16
20-12-2002, 14:49
Origineel gepost door Afrowoman
het is niet HARAM!!!
HARAM IS IETS WAT ABSOLUUT NIET MAG!!!
EN MUZIEK MAG JE WEL LUISTEREN!!! :schok:
Origineel gepost door laboudanda
Hey ik weet niet of muziek haram is
Stel je maakt een muziek gebasseerd op de islam
dan is het niet haram...
Oh well
Buh Bye
Ja, dat is anasheed..
Liedjes met woorden in van allah(swt) en over de Islam, het is toegestaan om trommels ofso te gebruiken..dus dat mag wel..maar ben er niet 100% zeker van..dus heb nu wel genoeg gezegD!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.