Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : respectloos

Pagina's : [1] 2

Lifeispain
06-11-2010, 15:43

Salam 3likom, Gisteren was ik met mijn man onderweg naar centrum. Ik was de heenreis al erg overstuur vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik en mijn man liepen de bus uit en er liep een meisje voor ons. Hij zat haar gewoon met zijn ogen uit te kleden. In de bus zag ik al dat hij al aan het staren was, of misschien zelfs aan het flirten. Ik voelde mij zo minderwaardig op dat moment. Ik liep als een klein meisje weg:( Voordat ik weg liep gaf ik al de opmerking of hij het goed kon zien. Hij wist blijkbaar niet wat hem overkwam en liep mij achterna. Daarna heb ik uit woede naar hem geroepen dat alle mannen gewoon ** zijn:kwaad: :( Dit is het eerste keer dat ik zoiets meemaak in zijn bijzijn. Hij kijkt wel maar nooit zo overdreven. Ik vind het gewoon respectloos! Ik walg er zelfs van. Ik praat niet met hem en eigenlijk wil ik hem ook niet meer aankijken. Ik voel mij zo vernederd en boos. Ik heb zo mijn principes en dit vind ik gewoon te ver gaan. Mijzelf kennende zal het zijn tijd nodig hebben voordat alles weer wordt zoals het was. Als hij zoiets doet waar ik bij ben, wat doet hij dan als ik er niet bij ben? Wat zegt de Islam hierover? Graag serieuze reacties.

Kovu
06-11-2010, 16:49
Hij zat haar gewoon met zijn ogen uit te kleden. Als hij zoiets doet waar ik bij ben, wat doet hij dan als ik er niet bij ben? Kan je vragen aan hem vanwaar hij die gave vandaan heeft? Ok even serieus nu.. Vanuit die reactie merk ik onmiddelijk dat het om een kleine paranoia gaat en dat kan alleen maar escaleren door jezelf.. Als je nu al zo ingesteld bent dan kan ik je nu al zeggen, je gaat later van zoiets kleins in grotere ellende belanden.. wetenschappelijk: Een mens kan zijn ogen niet 100% controleren het begint van de hersenen.. als hij rondkijkt gaan er duizenden gegevens door zijn hersennen stromen en plotseling zijn hersenen reageren met een reflex op iets aantrekkelijks voor die man/vrouw.. Maar zoals jij zegt hij bleef te lang naar haar staren. Ik sluit me bij je aan hoor het is inderdaad gebrek aan respect Voel je die woede komen kalmeer jezelf, haalt niets uit als je jezelf zo elke keer laat stressen.. Alternatief manier van handelen: Zeg hem, pas op je ogen vallen er bijna uit.. Zeg hem, loop naar haar toe en vraag of ze een knappe broer heeft.. Of je kan met hem erover praten, zeg hem dat het je kwetst dat hij zo meisjes aanstaart, je zou echt verschieten hoe een verschil het uithaalt om er eens rustig erover te praten.. vaak denken mensen hoe luider de stem hoe meer ik verkocht krijg op de markt, hou je rustig word hij kwaad laat hem en zeg hem dat hij later moet terug komen wanneer hij als een volwassene rustig over een probleem kan komen praten! Je laat je emoties de baas over je zijn en dat moet je zien te onderdrukken want dan ga je dingen zeggen die je uiteindelijk niet had moetten zeggen, want het begon maar met staren en kijk hoe het al geëscaleerd is, je negeert hem.. Islam: Ik weet alleen dat tijdens de maand ramadan dat als er een mooie vrouw voorbijkomt en je ogen vallen op haar neer dat je je eigen moet controleren en de drang om de tweede maal terug te kijken moet bedwingen anders bega je een zonde.. Ik zou niet weten hoe het voor de alledaagse leven zou zijn maar moet men daarvoor gestraft worden denk ik dat velen onder dit categorie van straf zullen vallen.. (Ik denk daarom dat marokkanen zo blijven staren van de eerste keer) :hihi: Ik hoop voor je incha'allah dat alles goedkomt, moge Allah swt jullie bijstaan en de relatie sterker maken! grtjs

Lifeispain
06-11-2010, 17:37
Kan je vragen aan hem vanwaar hij die gave vandaan heeft? Ok even serieus nu.. Vanuit die reactie merk ik onmiddelijk dat het om een kleine paranoia gaat en dat kan alleen maar escaleren door jezelf.. Als je nu al zo ingesteld bent dan kan ik je nu al zeggen, je gaat later van zoiets kleins in grotere ellende belanden.. wetenschappelijk: Een mens kan zijn ogen niet 100% controleren het begint van de hersenen.. als hij rondkijkt gaan er duizenden gegevens door zijn hersennen stromen en plotseling zijn hersenen reageren met een reflex op iets aantrekkelijks voor die man/vrouw.. Maar zoals jij zegt hij bleef te lang naar haar staren. Ik sluit me bij je aan hoor het is inderdaad gebrek aan respect Voel je die woede komen kalmeer jezelf, haalt niets uit als je jezelf zo elke keer laat stressen.. Alternatief manier van handelen: Zeg hem, pas op je ogen vallen er bijna uit.. Zeg hem, loop naar haar toe en vraag of ze een knappe broer heeft.. Of je kan met hem erover praten, zeg hem dat het je kwetst dat hij zo meisjes aanstaart, je zou echt verschieten hoe een verschil het uithaalt om er eens rustig erover te praten.. vaak denken mensen hoe luider de stem hoe meer ik verkocht krijg op de markt, hou je rustig word hij kwaad laat hem en zeg hem dat hij later moet terug komen wanneer hij als een volwassene rustig over een probleem kan komen praten! Je laat je emoties de baas over je zijn en dat moet je zien te onderdrukken want dan ga je dingen zeggen die je uiteindelijk niet had moetten zeggen, want het begon maar met staren en kijk hoe het al geëscaleerd is, je negeert hem.. Islam: Ik weet alleen dat tijdens de maand ramadan dat als er een mooie vrouw voorbijkomt en je ogen vallen op haar neer dat je je eigen moet controleren en de drang om de tweede maal terug te kijken moet bedwingen anders bega je een zonde.. Ik zou niet weten hoe het voor de alledaagse leven zou zijn maar moet men daarvoor gestraft worden denk ik dat velen onder dit categorie van straf zullen vallen.. (Ik denk daarom dat marokkanen zo blijven staren van de eerste keer) :hihi: Ik hoop voor je incha'allah dat alles goedkomt, moge Allah swt jullie bijstaan en de relatie sterker maken! grtjs Bedankt voor je reactie:goedzo: Ik vind het gewoon niet kunnen, ik ben notebene zijn vrouw. Kun jij je voorstellen hoe ik mij moet voelen? Ik weet dat ik anders had kunnen reageren, maar zoals ik al beschreef, ik was al heel erg overstuur. Ik voelde mij letterlijk een klein meisje en zo reageerde ik ook. Ik had zijn steun op dat moment hard nodig maar hij was druk met andere praktijken. En ja, dat kwetst mij enorm. Ik houd zielsveel van mijn man, echt. Misschien dat ik daarom zo paronia ben:hihi: nee hoor, ik reageer nooit zo als hij gewoon normaal kijkt. Want ja er lopen nou eenmaal heel veel mooie vrouwen rond. Maar hij kan het ook niet hebben als een ander naar zijn vrouw kijkt:confused: Ik kan niet zo goed communiceren over mij gevoelens en emoties. Amin, chokran.

Mevr_Samira
06-11-2010, 18:09
Sla uw ogen neer :goedzo: Het beste is gewoon met hem erover te praten en hem dan ook meteen uitlegt; dat het gene wat hij doet. Echt niet kan en zeer beledigend is! Zeg gewoon alles wat je dwars zit; jullie komen er dan inshallah samen uit. En als hij het weer doet; dan doe jij hetzelfde :hihi:

Kovu
06-11-2010, 18:44

Geen dank hoor.. Ik help graag waar ik kan.. Je moet er wel veranderingen aan brengen om over je gevoel te kunnen praten. n'sara zeggen niet voor niets 'praten helpt' ;) Ma3asalama

Puellas
07-11-2010, 05:11
Naar mijn mening kijkt elke man wel, ongeacht wat zijn leeftijd is. Mijn verloofde kijkt vast ook wel naar vrouwen, maar doet dit zeker niet als ik er bij ben. Ik vind dat echt onrespectvol..

brafari
07-11-2010, 08:42
Salam 3likom, Gisteren was ik met mijn man onderweg naar centrum. Ik was de heenreis al erg overstuur vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik en mijn man liepen de bus uit en er liep een meisje voor ons. Hij zat haar gewoon met zijn ogen uit te kleden. In de bus zag ik al dat hij al aan het staren was, of misschien zelfs aan het flirten. Ik voelde mij zo minderwaardig op dat moment. Ik liep als een klein meisje weg:( Voordat ik weg liep gaf ik al de opmerking of hij het goed kon zien. Hij wist blijkbaar niet wat hem overkwam en liep mij achterna. Daarna heb ik uit woede naar hem geroepen dat alle mannen gewoon ** zijn:kwaad: :( Dit is het eerste keer dat ik zoiets meemaak in zijn bijzijn. Hij kijkt wel maar nooit zo overdreven. Ik vind het gewoon respectloos! Ik walg er zelfs van. Ik praat niet met hem en eigenlijk wil ik hem ook niet meer aankijken. Ik voel mij zo vernederd en boos. Ik heb zo mijn principes en dit vind ik gewoon te ver gaan. Mijzelf kennende zal het zijn tijd nodig hebben voordat alles weer wordt zoals het was. Als hij zoiets doet waar ik bij ben, wat doet hij dan als ik er niet bij ben? Wat zegt de Islam hierover? Graag serieuze reacties. salaam de islam zuster zegt dat hij zina pleegt met zijn ogen,als hij voor de 2de keer blijft kijken.

moslimaatjuh09
07-11-2010, 09:59
Salam 3likom, Gisteren was ik met mijn man onderweg naar centrum. Ik was de heenreis al erg overstuur vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik en mijn man liepen de bus uit en er liep een meisje voor ons. Hij zat haar gewoon met zijn ogen uit te kleden. In de bus zag ik al dat hij al aan het staren was, of misschien zelfs aan het flirten. Ik voelde mij zo minderwaardig op dat moment. Ik liep als een klein meisje weg:( Voordat ik weg liep gaf ik al de opmerking of hij het goed kon zien. Hij wist blijkbaar niet wat hem overkwam en liep mij achterna. Daarna heb ik uit woede naar hem geroepen dat alle mannen gewoon ** zijn:kwaad: :( Dit is het eerste keer dat ik zoiets meemaak in zijn bijzijn. Hij kijkt wel maar nooit zo overdreven. Ik vind het gewoon respectloos! Ik walg er zelfs van. Ik praat niet met hem en eigenlijk wil ik hem ook niet meer aankijken. Ik voel mij zo vernederd en boos. Ik heb zo mijn principes en dit vind ik gewoon te ver gaan. Mijzelf kennende zal het zijn tijd nodig hebben voordat alles weer wordt zoals het was. Als hij zoiets doet waar ik bij ben, wat doet hij dan als ik er niet bij ben? Wat zegt de Islam hierover? Graag serieuze reacties. salaam alaikoem ik weet niet wat de reden was dat je overstuur was maar lekkere man heb je dan als hij je dan ook nog zoiets flikt hij had van mij allang iets naar zijn hoofd gekregen islamitisch gezien: hij hoort niet naar andere vrouwen te kijken dat telt al als zina(zelfs als een vrouw parfum opheeft en andere mannen ruiken dat dan telt dat al al zina laat staan kijken) en kan leiden tot meer dus is haram(het begint met kijken en dan praatje maken,nrs uitwisselen enz) hij kan perongeluk een vrouw aankijken maar moet dan zijn ogen neerslaan verder is het respectloos naar jou toe ik zou hem wijzen op wat de islam erover zegt en hem vertellen hoe jij je erdoor voelt hoe zit het met het praktiseren van zijn geloof? sterkte ermee

Mariah
07-11-2010, 11:54
Elke man kijkt weleens naar een vrouw,het zit in hun natuur.(sorry mannen,ik bedoel het niet denigrerend,its a natural fact ) Maar jaloezie is eenmaal een teken van liefde :) Maar vergeet niet, in hun hart blijven ze wel trouw aan hun vrouwtje en van haar houden. In islam moet man en vrouw hun ogen bewaken en hun kuisheid bewaren.

Kovu
07-11-2010, 14:44
Elke man kijkt weleens naar een vrouw,het zit in hun natuur.(sorry mannen,ik bedoel het niet denigrerend,its a natural fact ) Maar jaloezie is eenmaal een teken van liefde :) Maar vergeet niet, in hun hart blijven ze wel trouw aan hun vrouwtje en van haar houden. In islam moet man en vrouw hun ogen bewaken en hun kuisheid bewaren. vrouwen zijn ook zo hoor, alleen zijn ze beter in het verbergen ;)

Pist_Aches
07-11-2010, 15:38
Salam 3likom, Gisteren was ik met mijn man onderweg naar centrum. Ik was de heenreis al erg overstuur vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik en mijn man liepen de bus uit en er liep een meisje voor ons. Hij zat haar gewoon met zijn ogen uit te kleden. In de bus zag ik al dat hij al aan het staren was, of misschien zelfs aan het flirten. Ik voelde mij zo minderwaardig op dat moment. Ik liep als een klein meisje weg:( Voordat ik weg liep gaf ik al de opmerking of hij het goed kon zien. Hij wist blijkbaar niet wat hem overkwam en liep mij achterna. Daarna heb ik uit woede naar hem geroepen dat alle mannen gewoon ** zijn:kwaad: :( Dit is het eerste keer dat ik zoiets meemaak in zijn bijzijn. Hij kijkt wel maar nooit zo overdreven. Ik vind het gewoon respectloos! Ik walg er zelfs van. Ik praat niet met hem en eigenlijk wil ik hem ook niet meer aankijken. Ik voel mij zo vernederd en boos. Ik heb zo mijn principes en dit vind ik gewoon te ver gaan. Mijzelf kennende zal het zijn tijd nodig hebben voordat alles weer wordt zoals het was. Als hij zoiets doet waar ik bij ben, wat doet hij dan als ik er niet bij ben? Wat zegt de Islam hierover? Graag serieuze reacties. dit is al de zoveelste topic over dit onderwerp. sommige vrouwen kunnen zwaaaaar overdrijven. ik zou hem eerder een zakdoekje geven en zeggen "schat, je kwijlt":hihi: dat een blik tussen een man en vrouw maar 1 keer bij toeval mag kruisen is algemeen bekend. dat hij is blijven kijken tot staren toe is zijn stomme schuld,daar kun jij niets aan doen. probeer je emotie's een beetje te beheersen. probeer wat rustiger te blijven en bespreek zo'n voorval beter als je thuis bent. jullie zullen alle2 meer hebben aan een rustig gesprek dan aan zo'n hysterisch gedoe op straat.

Vlampje
08-11-2010, 21:55
Elke man kijkt weleens naar een vrouw,het zit in hun natuur.(sorry mannen,ik bedoel het niet denigrerend,its a natural fact ) Maar jaloezie is eenmaal een teken van liefde :) Maar vergeet niet, in hun hart blijven ze wel trouw aan hun vrouwtje en van haar houden. In islam moet man en vrouw hun ogen bewaken en hun kuisheid bewaren. Jaloezie is geen teken van liefde. Wanneer gaan jullie dat nu eens begrijpen??? Jaloezie is een natuurlijke drang van mens die naar boven komt wanneer er de kans is dat zij hetgeen kunnen verliezen wat zij bezitten. Het is een angst om iets te verliezen. Heeft verder niets met liefde te maken. Denk maar aan een collega die een promotie krijgt en jij niet. Is dat ook liefde? EN wat jij zegt over dat ze in hun hart wel trouw blijven, dat vind ik helemaal lachwekkend. Yek, als ze hun ogen en hun pikkie gebruiken geeft het niet zolang je maar in zijn hart zit.b:rolleyes:

Vlampje
08-11-2010, 21:58
dit is al de zoveelste topic over dit onderwerp. sommige vrouwen kunnen zwaaaaar overdrijven. ik zou hem eerder een zakdoekje geven en zeggen "schat, je kwijlt":hihi: dat een blik tussen een man en vrouw maar 1 keer bij toeval mag kruisen is algemeen bekend. dat hij is blijven kijken tot staren toe is zijn stomme schuld,daar kun jij niets aan doen. probeer je emotie's een beetje te beheersen. probeer wat rustiger te blijven en bespreek zo'n voorval beter als je thuis bent. jullie zullen alle2 meer hebben aan een rustig gesprek dan aan zo'n hysterisch gedoe op straat. Zij overdrijft helemaal niet. Hoe durf je zoiets te zeggen? Haar man, de hond, vernedert haar waar ze bij staat. Hij kijkt die andere chick en staart haar aan. Kennelijk wat ze zo knap en hot dat hij zichzelf en zijn echtgenoot vergat. Zijn vrow voelde zich klein en ellendig. Is dat geen vernedering? En dan moet ze nog kalm doen? Ik had mijn man ter plekke een klap op zijn achterlijke kop gegeven, zodat hij zich net als ik, vernedert voelt. Dan doet hij nooit meer zoiets in mij bijzijn.

Lifeispain
04-01-2011, 20:22
Bedankt voor jullie reacties. Ik overdrijf echt niet hoor. Het is echt niet leuk als je zoiets overkomt. Maar misschien is het iets wat je zelf moet ervaren, voordat je kunt begrijpen hoe ik mij erbij voelde. Vernederd ja, door mijn eigen man. Misschien is het ook mijn principe. Ik ben heel trouw aan mijn man. Maar loyaliteit is iets wat ik niet alleen binnen een huwelijk waardeer, maar eigenlijk binnen alle kringen. Uit respect voor hem en onze huwelijk doe ik ook geen dingen die ons huwelijk zal schaden, als partnerzijnde verwacht je hetzelfde terug. Wat het een kwetst hoeft nog geen ander te kwetsen. Een ieder zijn gevoelens en een ieder zijn ding. Als ik eraan terug denk dan kwetst het mij nog steeds.

vishaakje
05-01-2011, 04:57

Kan je vragen aan hem vanwaar hij die gave vandaan heeft? Ok even serieus nu.. Vanuit die reactie merk ik onmiddelijk dat het om een kleine paranoia gaat en dat kan alleen maar escaleren door jezelf.. Als je nu al zo ingesteld bent dan kan ik je nu al zeggen, je gaat later van zoiets kleins in grotere ellende belanden.. wetenschappelijk: Een mens kan zijn ogen niet 100% controleren het begint van de hersenen.. als hij rondkijkt gaan er duizenden gegevens door zijn hersennen stromen en plotseling zijn hersenen reageren met een reflex op iets aantrekkelijks voor die man/vrouw.. Maar zoals jij zegt hij bleef te lang naar haar staren. Ik sluit me bij je aan hoor het is inderdaad gebrek aan respect Voel je die woede komen kalmeer jezelf, haalt niets uit als je jezelf zo elke keer laat stressen.. Alternatief manier van handelen: Zeg hem, pas op je ogen vallen er bijna uit.. Zeg hem, loop naar haar toe en vraag of ze een knappe broer heeft.. Of je kan met hem erover praten, zeg hem dat het je kwetst dat hij zo meisjes aanstaart, je zou echt verschieten hoe een verschil het uithaalt om er eens rustig erover te praten.. vaak denken mensen hoe luider de stem hoe meer ik verkocht krijg op de markt, hou je rustig word hij kwaad laat hem en zeg hem dat hij later moet terug komen wanneer hij als een volwassene rustig over een probleem kan komen praten! Je laat je emoties de baas over je zijn en dat moet je zien te onderdrukken want dan ga je dingen zeggen die je uiteindelijk niet had moetten zeggen, want het begon maar met staren en kijk hoe het al geëscaleerd is, je negeert hem.. Islam: Ik weet alleen dat tijdens de maand ramadan dat als er een mooie vrouw voorbijkomt en je ogen vallen op haar neer dat je je eigen moet controleren en de drang om de tweede maal terug te kijken moet bedwingen anders bega je een zonde.. Ik zou niet weten hoe het voor de alledaagse leven zou zijn maar moet men daarvoor gestraft worden denk ik dat velen onder dit categorie van straf zullen vallen.. (Ik denk daarom dat marokkanen zo blijven staren van de eerste keer) :hihi: Ik hoop voor je incha'allah dat alles goedkomt, moge Allah swt jullie bijstaan en de relatie sterker maken! grtjs Dit is niet alleen op de ramadan maar altijd. :moe:

Pagina's : [1] 2