Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zou jij doen?

Pagina's : [1] 2

AngeliNora
20-12-2002, 13:30

Hoi, Ik zit soms met me moeder te praten en dan vraag ik bijv of ik met een turk zou mogen trouwen of een surinaamse jongen die moslims zijn dan he. Dan zegt ze zo van NEE is HARAM. Maar dat is niet zo. Maar stel je voor dat je verliefd word op een surinaamse jongen en hij is moslim,wat zou je dan doen als je niet mocht trouwen met hem. Want me moeder doet zelfs moeilijk om een berber. Ik vind dat de marokaanse ouders hun eigen regels zitten te leggen,het is jammer dat ze altijd negatieve beeld hebben onder elkaar. Soussia mag niet trouwen met berber. Berber niet met een arabier en noem maar op Slaat toch nergens op!! Waar wat zouden jullie doen als jullie niet mogen trouwen met een andere soort als jezelf. Zou je weglopen of toch naar je ouders luisteren???? KuZzz Nora :zwaai:

Toufik19
20-12-2002, 14:33
Origineel gepost door AngeliNora Hoi, Ik zit soms met me moeder te praten en dan vraag ik bijv of ik met een turk zou mogen trouwen of een surinaamse jongen die moslims zijn dan he. Dan zegt ze zo van NEE is HARAM. Maar dat is niet zo. Maar stel je voor dat je verliefd word op een surinaamse jongen en hij is moslim,wat zou je dan doen als je niet mocht trouwen met hem. Want me moeder doet zelfs moeilijk om een berber. Ik vind dat de marokaanse ouders hun eigen regels zitten te leggen,het is jammer dat ze altijd negatieve beeld hebben onder elkaar. Soussia mag niet trouwen met berber. Berber niet met een arabier en noem maar op Slaat toch nergens op!! Waar wat zouden jullie doen als jullie niet mogen trouwen met een andere soort als jezelf. Zou je weglopen of toch naar je ouders luisteren???? KuZzz Nora :zwaai: wat je moeder doet,is een grote zonde.zij zegt dat het haram is om met iemand van een ander volk te trouwen,maar dit is niet zo.(hij/zij moet wel moslim zijn,natuurlijk).God heeft de verschillende rassen en stammen geschapen zodat ze naar elkaar toe zouden groeien en niet zodat ze zouden opscheppen ten opzichte van elkaar.dit is zo een typische cultuur-zaak die je moeder doet. wat je zou moeten doen,is ietsje ingewikkelder aangezien dit verschilt per jongen en meisje.de meeste moeders zullen wel accepteren dat hun zoon met een niet-marokkaanse trouwt,maar als het hun dochter is,dan breekt de hel los.erover praten met je ouders en desnoods een imam erbij halen als je geen heil ziet.

AngeliNora
20-12-2002, 14:37
Oke dank je wel. Maar gelukkig probeer ik te blijven bij me eigen stam. Dan voorkom ik dat de hel los breekt. Maar ik vind het jammer dat me moeder me niet eens laat trouwen met een arabier of een berber,ik ben zelf soussia. Maar als het geval is dat ik wil trouwen met een niet-soussi dan zou ik er alles voor doen om wel te trouwen.Want het mag wel en ik bega geen zonde. Thanks KuZzz Nora

rossi
20-12-2002, 14:43
Origineel gepost door AngeliNora Hoi, Ik zit soms met me moeder te praten en dan vraag ik bijv of ik met een turk zou mogen trouwen of een surinaamse jongen die moslims zijn dan he. Dan zegt ze zo van NEE is HARAM. Maar dat is niet zo. Maar stel je voor dat je verliefd word op een surinaamse jongen en hij is moslim,wat zou je dan doen als je niet mocht trouwen met hem. Want me moeder doet zelfs moeilijk om een berber. Ik vind dat de marokaanse ouders hun eigen regels zitten te leggen,het is jammer dat ze altijd negatieve beeld hebben onder elkaar. Soussia mag niet trouwen met berber. Berber niet met een arabier en noem maar op Slaat toch nergens op!! Waar wat zouden jullie doen als jullie niet mogen trouwen met een andere soort als jezelf. Zou je weglopen of toch naar je ouders luisteren???? KuZzz Nora :zwaai: ik zou toch naar je ouders luisteren. stel je voor je bent verliefd en je gaat trouwen met een andere ras en hij is toch moslim. je krijgt later kinderen dan zit je toch met het probleem hoe je ze echt wil opvoeden. De meningsverschillen blijven. Je zegt wel als hij moslim is moet wel kunnen, maar iedereen heeft z'n eigen opvattingen over de islam. b.v. een surinamer zou nooit de zelfde opvattingen hebben over de islam als een marrokaan. Je kan wel verliefd zijn op iemand maar liefde komt en gaat.

Toufik19
20-12-2002, 14:51

Origineel gepost door rossi ik zou toch naar je ouders luisteren. stel je voor je bent verliefd en je gaat trouwen met een andere ras en hij is toch moslim. je krijgt later kinderen dan zit je toch met het probleem hoe je ze echt wil opvoeden. De meningsverschillen blijven. Je zegt wel als hij moslim is moet wel kunnen, maar iedereen heeft z'n eigen opvattingen over de islam. b.v. een surinamer zou nooit de zelfde opvattingen hebben over de islam als een marrokaan. Je kan wel verliefd zijn op iemand maar liefde komt en gaat. dat klopt,een surinamer heeft misschien andere opvattingen,maar wat doe je als een arabier met een berber wil trouwen?zo'n verschil is dat toch niet?en ze hebben dezelfde opvattingen over de islam(volgens mij kun je maar 1 opvatting hebben over de islam).

rossi
20-12-2002, 15:00
Origineel gepost door Toufik19 dat klopt,een surinamer heeft misschien andere opvattingen,maar wat doe je als een arabier met een berber wil trouwen?zo'n verschil is dat toch niet?en ze hebben dezelfde opvattingen over de islam(volgens mij kun je maar 1 opvatting hebben over de islam). MARROKANEN ONDER ELKAAR MOET KUNNEN, LIJK MIJ GEEN PROBLEEM! ALLEEN ER IS EEN KLEINE CULTUUR VERSCHIL TUSSEN EEN ARABIER EN EEN BERBER MAAR DAT DOET ER NIET TOE DE OPVATTINGEN OVER DE ISLAM ZIJN HETZELFDE. EL HAMDOELILIAH!!!! EN WE BLIJVEN NATUURLIJK LANDGENOTEN VAN ELKAAR.

Toufik19
20-12-2002, 15:04
Origineel gepost door rossi MARROKANEN ONDER ELKAAR MOET KUNNEN, LIJK MIJ GEEN PROBLEEM! ALLEEN ER IS EEN KLEINE CULTUUR VERSCHIL TUSSEN EEN ARABIER EN EEN BERBER MAAR DAT DOET ER NIET TOE DE OPVATTINGEN OVER DE ISLAM ZIJN HETZELFDE. EL HAMDOELILIAH!!!! EN WE BLIJVEN NATUURLIJK LANDGENOTEN VAN ELKAAR. dat klopt,maar ouders denken daar anders over.ik wil je deze vraag stellen: stel dat jij berbers bent en je leert een marokkaans meisje kennen waarvan je zielsveel houdt en je ouders zijn tegen.zou jij toch met haar trouwen tegen je ouders wil en hopen dat ze hun fout inzien in de latere toekomst of geef je dit meisje op en zondig je samen met je ouders?

rossi
20-12-2002, 15:17
Origineel gepost door Toufik19 dat klopt,maar ouders denken daar anders over.ik wil je deze vraag stellen: stel dat jij berbers bent en je leert een marokkaans meisje kennen waarvan je zielsveel houdt en je ouders zijn tegen.zou jij toch met haar trouwen tegen je ouders wil en hopen dat ze hun fout inzien in de latere toekomst of geef je dit meisje op en zondig je samen met je ouders? Als ik echt zielsveel hou van dat meisje. En in mijn ogen is zij het helemaal. En ik ben 100% zeker van men eigen dat ik er geen spijt van krijg in de toekomst. Dan zou de fout wel bij men ouders liggen. Dus ik zou er helemaal voor gaan. Op ten duur komen je ouders toch wel er achter dat de fout bij hun ligt. bedankt nog voor je reacties. maar wat zou jij doen in dit geval.

Kadiga
20-12-2002, 15:20
Hallo, Ik vind dat "gemengde" relaties zeker kunnen. Berbers met Arabieren, Marokkanen met Vlamingen en alle andere variaties. Wij zijn toch allemaal volwassen genoeg om met onze verschillen te kunnen omgaan. Als ik van een Vlaamse jongen houd, dan zou ik probleemloos met een toekomst met hem kunnen opbouwen. Hoe de rest van de wereld denk, lap ik aan mijn laars! Groetjes

Toufik19
20-12-2002, 15:20
Origineel gepost door rossi Als ik echt zielsveel hou van dat meisje. En in mijn ogen is zij het helemaal. En ik ben 100% zeker van men eigen dat ik er geen spijt van krijg in de toekomst. Dan zou de fout wel bij men ouders liggen. Dus ik zou er helemaal voor gaan. Op ten duur komen je ouders toch wel er achter dat de fout bij hun ligt. bedankt nog voor je reacties. maar wat zou jij doen in dit geval. hetzelfde als jou,want ik vind dan dat ik niets verkeerds doe.ik moet natuurlijk wel het meisje goed kennen,dus niet in een vlaag van verliefdheid beslissen,maar alle voor-en nadelen tegen elkaar opwegen. dus: ik kies voor het meisje

rossi
20-12-2002, 15:23
Origineel gepost door Toufik19 hetzelfde als jou,want ik vind dan dat ik niets verkeerds doe.ik moet natuurlijk wel het meisje goed kennen,dus niet in een vlaag van verliefdheid beslissen,maar alle voor-en nadelen tegen elkaar opwegen. dus: ik kies voor het meisje JIJ BEGRIJPT HET!!!

Kadiga
20-12-2002, 15:25
Ik begrijp echt hoe sommige mensen eindeloze argumenten aanhalen om anderen voor te schrijven hoe ze hun partner moeten uitkiezen... Van mijn ouders verwacht ik nog zoiets, maar toch niet van jonge Marokkanen. En dan beginnen ze over de Koran elke keer als ze iets wilen uitleggen, alsof elke Marokkaan een moslim is. Dat verbaast me telkens weer. Groetjes

Toufik19
20-12-2002, 15:27
Origineel gepost door Kadiga Ik begrijp echt hoe sommige mensen eindeloze argumenten aanhalen om anderen voor te schrijven hoe ze hun partner moeten uitkiezen... Van mijn ouders verwacht ik nog zoiets, maar toch niet van jonge Marokkanen. En dan beginnen ze over de Koran elke keer als ze iets wilen uitleggen, alsof elke Marokkaan een moslim is. Dat verbaast me telkens weer. Groetjes ik vind dat ze iemand mogen ADVISEREN,maar niet iemand weigeren.

rossi
20-12-2002, 15:33
Origineel gepost door Kadiga Hallo, Ik vind dat "gemengde" relaties zeker kunnen. Berbers met Arabieren, Marokkanen met Vlamingen en alle andere variaties. Wij zijn toch allemaal volwassen genoeg om met onze verschillen te kunnen omgaan. Als ik van een Vlaamse jongen houd, dan zou ik probleemloos met een toekomst met hem kunnen opbouwen. Hoe de rest van de wereld denk, lap ik aan mijn laars! Groetjes JE ZEGT WEL ALS IK VAN HEM HOU EN WE ZIJN VOLWASSEN GENOEG, EERSTE PLAATS JE BENT EEN MOSLIMA TEN TWEEDE JE HEBT CULTUUR VERSCHILLEN EN TEN DERDE HOE KAN JE EIGEN GELUKKIG VOELEN ALS HET TEGEN DE WIL VAN JE OUDES IS WANT IK GA DER VANUIT DAT JE OUDERS ER NIET BLIJ MEE ZOUDEN ZIJN. EN VAN IEMAND HOUDEN HEB JE NOG ALTIJD IN JE EIGEN HANDEN! DENK VERDER DAN JE NEUS LANG IS. KIJK NIET ALLEEN NAAR DE HUIDIGE SITUATIE!

rossi
20-12-2002, 15:36

Origineel gepost door Kadiga Ik begrijp echt hoe sommige mensen eindeloze argumenten aanhalen om anderen voor te schrijven hoe ze hun partner moeten uitkiezen... Van mijn ouders verwacht ik nog zoiets, maar toch niet van jonge Marokkanen. En dan beginnen ze over de Koran elke keer als ze iets wilen uitleggen, alsof elke Marokkaan een moslim is. Dat verbaast me telkens weer. Groetjes IK VIND DAT JE ELKAAR HET ENE OF ANDERE MAG VERTELLEN! ELKE MENS KAN FOUTEN MAKEN IN Z'N LEVEN. DE KEUZE NAAR JE PARTNER BLIJFT NOG ALTIJD BIJ JEZELF.

Pagina's : [1] 2