Bekijk originele versie : Na woedoe zoenen????
AngeliNora
20-12-2002, 13:18
Hoi mensen ik heb een paar vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als je na woedoe heb gebeden en een sigaretje heb gerookt moet je je dan opnieuw wassen of niet???
En als je na woedoe gaat zoenen,telt dat als woedoe verbreken???
En ohja, Er word toch altijd gesproken over verhalen over hemel en hel,hoe weten we die dingen allemaal als ze nog in de toekomst zijn?
KuZzz Nora
miss_berkania
20-12-2002, 14:08
die verhalen over de hemel en hel staan in de koran meisje dus dat wordt tijd om de koraan eens te gaan lezen. en die andere vragen van jouw ik weet niet hoor.
AngeliNora
20-12-2002, 14:13
Ja misschien is het wel tijd ja.Maar ik dacht ik vraag het hier ff.
Maar bedankt voor je reactie!!
Groetjes Nora
als je hebt gezoent na het wassen (tongzoen bedoel ik dan0 dan moet je je zeker nog een keer wassen maar als je een sigaretje hebt gerookt dan hoeft het niet
groetjes charly
AngeliNora
20-12-2002, 21:08
Thanx charly.
KuZzz Nora
AngeliNora
20-12-2002, 21:12
hihihih hoe weet je dat ik rook?
Nou ik ben echt verslaafd maar probeer echt te stoppen wallah.
Want ik rook soms een week niet en dan weer een dag.Ik probeer minder te roken en als ik niet rook word ik gek.
En ja roken staat gewoon niet bij een meid.
KuZzz Nora
chamalgirl
20-12-2002, 23:53
IK VIND ROKEN NIET STAAN BIJ EEN MEID ALS ZE HET OP EEN ORDINAIRE MANIER DOET DAN DENK IK ZO VAN GEDRAAG JE ALSJEBLIEFT HOE JE IN HET EHCT BENT IN PLAATS VAN HIER STOER ZO ORDINAIR EEN SIGARETJE TE ROKEN VOOR DE RETS HEB ER GEEN PROBLEMEN MEE.
MA3A SALAMA
PS:JIJ BENT TENMINSTE EERLIJK DAT WAARDEER IK VAN JE
Het staat niet bij een man of een vrouw wat is dat toch voor een instelling roken is Haram verboden dus en je moet getrouwd zijn om met je man in contact te hebben zowel lichamelijk en geestelijk en wat weet jij over dat tongzoen van dan moet je het opnieuw doen je moet wel uit kennis praten en anders moet je zwijgen het is niet goed zo hoe je ermee omgaat.
AngeliNora
21-12-2002, 14:49
Hoe bedoel je hoe ik er mee omga is niet goed?Ik vraag toch om hulp.Ik vraag jullie wat,en als ik alles goed deed zou ik het niet vragen.
En dat roken haram is weten we nu ook wel,maar je heb ook verslaving waar je niet van af kan komen.Tenminste als je hard je best doet dan wel.En over lichamelijke contact weet ik ook wel.Ik vroeg niet wat goed of slecht is wat dan weet ik zelf ook wel.
Ik vraag om iets en wil daarbij gewoon een paar antwoorden als je die hebt.En zoniet moet je me niet de les voorlezen!!!
Groetjes Moi
AngeliNora
22-12-2002, 17:58
Kan je gewoon antwoord geven of helemaal niks.
Kom niet met vage reacties.
Groetjes Moi
Origineel gepost door AngeliNora
Hoi mensen ik heb een paar vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als je na woedoe heb gebeden en een sigaretje heb gerookt moet je je dan opnieuw wassen of niet???
En als je na woedoe gaat zoenen,telt dat als woedoe verbreken???
En ohja, Er word toch altijd gesproken over verhalen over hemel en hel,hoe weten we die dingen allemaal als ze nog in de toekomst zijn?
KuZzz Nora
Wat een vraag zeg.
Dat is hetzelfde als een persoon iemand vermoordt en vraagt: moet ik mijn handen wassen voor het eten?
1. Roken is haram.
2. Je mag niet zoenen met een persoon waar je niet mee getrouwd bent.
3. Als je in Allah gelooft, dan geloof je ook in de koran en ga je ervan uit dat alles zo is zoals beschreven.
Ik denk niet dat zoenen en roken je woedoe doen verbreken.
Wat verbreekt je woedoe wel :
1) Ontlasting (Urine, uitwerpselen, gas, etc.).
2) Diepe slaap. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Bij bewustzijn beheerst de mens zijn sluitspieren maar wanneer hij slaapt, dan moet hij zijn wassing vernieuwen". (Aboe Dawoed)
3) Het verliezen van het bewustzijn of het verstand (door bijvoorbeeld zwakzinnigheid, maar ook flauwvallen, medicijnen, of drank). Het verliezen van het bewustzijn is een ergere vorm dan diepe slaap, vandaar dat het de woedoe' breekt.
4) Het direct aanraken van de geslachtsdelen zonder bedekking (zoals een kledingstuk).
5) Het eten van kamelenvlees. De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) kreeg de vraag gesteld: "Moeten wij de woedoe' verrichten als wij kamelenvlees gegeten hebben?" Hij zei: "Ja." (Overgeleverd door Moeslim, 97).
Neemt niet weg dat roken slecht voor je gezondheid is!
AngeliNora
22-12-2002, 21:49
You Like It?Dat ze roken bedoel je.
Jij bent ziekie?Maar ja ik zie je komt van Rdam.
AngeliNora
22-12-2002, 21:59
Ha Ha Dat kan.
Roken staat wel shiek bij shieke mensen.En niet als je een trainingspak aan heb en nikies als vrouwzijnde dan.Zoals bijv in titanic (kate winslet) Bij haar vond ik het wel mooi staan en mezelf natuurlijk.HAHAHA
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.