Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eermoorden

Pagina's : [1] 2

LZN
20-12-2002, 11:33

Jeetje, wat een zielige mensen zeg, laatst zat ik op mijn trein te wachten, en ging om de tijd te doden even een tijdschriften winkel in, toen ik er bijna uitging viel mijn oog op een boek over twee meisjes, ik lees de achterkant en realiseer me dat het oek gaat over twee meisjes die streng opgevoed worden en bijn aworden uitgehuwlijkt om tijd te trekken besluiten ze een eigen winkel te openen, op een gegeven moment ontmoet 1 van de 2 een christelijke jongen waar ze verliefd op word, wanneer haar familie er achter komt vermoord haar vader haar, en haar vriendin wordt ook gezocht wegens medeplichtigheid weet je hoe boos ik hier om kan worden waar slaat dat op?? Zulke dingen gebeuren heel vaak, bij dit soort groeperingen gaat de eer van de familie voor de islam weten ze niet dat dit haram is???.

Itsjustme
20-12-2002, 11:34
verboden liefde dat boek misschien?? ik hoor van alles sommige zeggen het mag en sommige zeggen van niet i dont know honey

Itsjustme
20-12-2002, 11:38
misschien kan hier iemand reageren die er veel van afweet coz i dont know sorry :(

MueZli
20-12-2002, 11:52
Eer-moorden zijn van oorsprong Italiaans. Tuurlijk is dit niet de manier. Uithuwelijken is verboden.

Toufik19
20-12-2002, 12:15

in de koran staat er duidelijk dat je je dochters niet mag vermoorden. en je geeft trouwens zelf de oorzaak al aan,namelijk de cultuur. waarom denk je dat de cultuur de grootste vijand is van de islam? dit is 1 reden waarom.ik erger mij zeer aan ouders die cultuur vermengen met islam.constant hebben ze hun mond vol over islam en als ze een beslissing moeten nemen nemen ze de beslissing op basis van de cultuur.dan voel ik de haat zo opborrelen in mij

Toufik19
20-12-2002, 12:28
Origineel gepost door one love you can read my mind ... :D is toch niets speciaals.denk logisch na volgens islamitische weg en je bekomt hetzelfde als wat ik zei.logisch nadenken is voor de meesten natuurlijk te hoog gegrepen. als je het zo bekijkt,islam is zeer simpel om te volgen,maar WIJ maken het onszelf moeilijk.mede door cultuur. Theoretisch moeten we gewoon de Koran en de Soenna volgen,en we komen er inshallah.maar praktisch...............

Toufik19
20-12-2002, 12:39
Origineel gepost door one love maar ze zeggen altijd: HET STAAT IN DE KORAN!! terwijl dat ik dat nooit ben tegengekomen tuurlijk zullen ze dat zeggen,want als ze dat zeggen hopen ze zo gelijk te krijgen voor hun daden.maar ikzelf ben het nergens tegengekomen,dus ik beschouw het onwaar. Zaken valselijk voordoen alsof het toegelaten is volgens de Koran is trouwens een zeer grote zonde.

Afrowoman
20-12-2002, 12:43
hadden jullie ook gehoord dat een groep marokaans/turkse jongens meisjes verkrachtten, toen ze 1 keer de zusje van 1 van de jongens hadden verkracht. de broer van het meisje had haar ook verkracht toenhij wou zien wie het was zag hij dat het zijn zusje was. hij vermoorde HAAR en zich zelf!!!!!!!!1 waarom vermoord je in godsnaam je zusje ???? wat was haar schuld nou weer dan??????/ Hadden jullie dat gehoord???

MueZli
20-12-2002, 12:45
Deze mensen halen geen quraan erbij, en leven vaak ook in tegenstrijd met wat in de quraan staat. Pa die zuipt, maar dochter mag niet "vrijelijk" huwen en mag niet naar school. Zo leefden ze in de djahiliyya tijdperk, voor de Islaam. Toen dochters nog werden begraven omdat ze "financieel" niets opbrachten.

Afrowoman
20-12-2002, 12:48
ik denk dat hij zijn zusje heeft vermoord omdat hij zich dan voor haar schaamde!! dat gebeurd namelijk wel vaker

Pagina's : [1] 2