Bekijk originele versie : Stel dat....
Salaam ou 3alaikoum all,
Meiden, stel dat jullie in Frankrijk leefden.
Zouden jullie jullie hoofddoeken afdoen voor jullie opleiding ?
Of zeg je: Dan studeer ik maar thuis, ik doe mijn hoofddoek voor niemand af, en zeker niet voor de Kuffar.
Ik kies zelf voor het laatste ! :)
Wat doen jullie ?
ook voor het laatste, is logisch omdat Allah voor mij op de eerste plaats komt
Mooi gezegd !
Nu de andere leedjes nog....
miss_zina20
03-09-2004, 12:46
ik zou ook voor het laatste kiezen, echt niet dat ik men hijaab voor die kuffar ga afdoen,,,,het geloof staat voor bij mij op de eerste plaats,,,,,en incha allah bij vele moslima's ,,,,,,,,,,ma3a salamaaa
1807butterfly
03-09-2004, 12:58
makkelijk praten zeg
ik denk dat het ongeloofelijk moeilijk is voor die meiden
denken jullie dat ze het met plezier afdoen?
Vast en zeker niet!
En als je thuis studeerd waar wil je werken dan op het werk mag
het ook niet, jullie zouden dan helemaal moeten stoppen met studeren.
Allah is Barmhartig en Genade vol Hij weet wat er in hun hart zitten.
Die meiden hebben gevochten en alles gedaan wat ze konden doen
demonstratie's gehouden helaas zonder enkel resultaat.
Ik weet dat zij geen keus hebben en ik respecteer hun keus en heb
er zelfs begrip op.
Zij blijven mijn zusters.
zina_sohela
03-09-2004, 15:37
ik zou hem wel afdoen als het moet moet het je leeft niet in je eigen land dus je zou wel moeten regels zijn relgels ook al ben ik er nie meer eens maar ik wil doorstuderen ewa als dat tenkoste van die hoofdoek moet doe ik het maar zodra ik een stap buiten de deur zet doe ik hem weer op xx mij mening
tazaghiniagirl
03-09-2004, 15:39
ik zou 'm niet afdoen layhfed...:)
Naar mijn weten vraagt Allah de Moslims zich te houden aan de locale wetten (en ook zich actief in te zetten voor de samenleving), wanneer deze de hoofddoek verbieden kan je dus zonder probleem zonder hoofddoek naar school.....
Daarnaast houdt `t merendeel van de Moslims zich niet eens aan de 5 zuilen en tal van andere religieuze plichten, waarom wordt er dan wel zo moeilijk/hypocriet over de hoofddoek gedaan? Ik hoor bijvoorbeeld vrijwel niemand klagen over `t betalen/ontvangen van rente om maar een voorbeeld te noemen.
DaNGeRouZLy
03-09-2004, 16:13
Origineel gepost door Tijn
Naar mijn weten vraagt Allah de Moslims zich te houden aan de locale wetten (en ook zich actief in te zetten voor de samenleving), wanneer deze de hoofddoek verbieden kan je dus zonder probleem zonder hoofddoek naar school.....
Daarnaast houdt `t merendeel van de Moslims zich niet eens aan de 5 zuilen en tal van andere religieuze plichten, waarom wordt er dan wel zo moeilijk/hypocriet over de hoofddoek gedaan? Ik hoor bijvoorbeeld vrijwel niemand klagen over `t betalen/ontvangen van rente om maar een voorbeeld te noemen. ipv elke keer op ons te letten ga eens een keer op jezelf letten en dankbaarheid tonen aan je Schepper en zorgen dat die zaagsel in je hoofd een keer omgezet wordt in hersenen.
Damn wat eentonig ben je elke keer dezelfde reactie. Wat ga je op de dag des oordeels zeggen dan: ja ik maakte me druk over die domme marokkanen met hun hoofddoek shit daardoor vergat ik mijzelf :rolleyes:
DaNGeRouZLy
03-09-2004, 16:15
Origineel gepost door Maisam
Salaam ou 3alaikoum all,
Meiden, stel dat jullie in Frankrijk leefden.
Zouden jullie jullie hoofddoeken afdoen voor jullie opleiding ?
Of zeg je: Dan studeer ik maar thuis, ik doe mijn hoofddoek voor niemand af, en zeker niet voor de Kuffar.
Ik kies zelf voor het laatste ! :)
Wat doen jullie ?
3aleikoem Asalaam
Nooit al zouden ze me met een pistool op me hoofd dreigen. Liever onder de grond in kleden gewikkeld dan boven de grond zonder.
tarifisht
03-09-2004, 16:29
Origineel gepost door zina_sohela
ik zou hem wel afdoen als het moet moet het je leeft niet in je eigen land dus je zou wel moeten regels zijn relgels ook al ben ik er nie meer eens maar ik wil doorstuderen ewa als dat tenkoste van die hoofdoek moet doe ik het maar zodra ik een stap buiten de deur zet doe ik hem weer op xx mij mening
wattttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!
WAT MOET MOET!!!!!!!!!!
weet je wat wel moet???????dat is je geloof beleiden tenkosten van alles...
je hebt niet het eeuwige leven,en wat betreft over die regels ze dwingen je niet om naar school te gaan!!iemand die het hoofddoek vanuit zijn hart draagt zal die nooit maar dan ook nooit afdoen.!!!!
maar ja iedereen is de baas over zichzelf en ik bemoei met niemand.
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
ipv elke keer op ons te letten ga eens een keer op jezelf letten en dankbaarheid tonen aan je Schepper en zorgen dat die zaagsel in je hoofd een keer omgezet wordt in hersenen.
Damn wat eentonig ben je elke keer dezelfde reactie. Wat ga je op de dag des oordeels zeggen dan: ja ik maakte me druk over die domme marokkanen met hun hoofddoek shit daardoor vergat ik mijzelf :rolleyes:
Welke schepper? Er zijn er zoveel. Mocht die ene echte een keer opstaan.....ja, dan weet ik wie ik kan bedanken ;)
Daarnaast heeft helemaal niemand gevraagd om op dit bollektje te worden gezet. Sommigen waren waarschijnlijk ook liever nooit geboren als je nagaat dat er dagelijks 23.000 mensen door de honger sterven. Welke bruut laat in hemelsnaam zoveel mensen door de honger omkomen? En dan heb ik `t nog niet eens over al die miljoenen doden die er gevallen zijn omdat men ergens anders in geloofd....alleen maar omdat die "schepper" `t niet nodig vind om zich eens duidelijk kenbaar te maken :kwaad:
En wat zit je te zeiken over elke keer dezelfde reactie.....ik reageer waarschijnlijk nog niet eens op 10% van de topics die over hoofddoekkjes gaan. Zou trouwens ook helpen als ik eens een inhoudelijk antwoord zou krijgen, maar daar heeft men blijkbaar geen zin in...checken of je buurmeisje wel een doekje draagt is natuurlijk ook veel interessanter ;)
Secret_girl
03-09-2004, 17:18
Volgens mij mocht je je hoofdoek op openbare scholen wel ophouden hoor. Maar stel dat dat niet het geval is, dan zou ik niet meer naar school gaan. Je DIPLOM'S neem je niet mee naar je graf maar je DADEN wel!!!!
Secret_girl
03-09-2004, 18:13
Me hoofdoek zal ik nooit afdoen!!!
Hijab is mijn recht waarvoor ik vecht!!!!
Origineel gepost door Tijn
Daarnaast houdt `t merendeel van de Moslims zich niet eens aan de 5 zuilen en tal van andere religieuze plichten, waarom wordt er dan wel zo moeilijk/hypocriet over de hoofddoek gedaan? Ik hoor bijvoorbeeld vrijwel niemand klagen over `t betalen/ontvangen van rente om maar een voorbeeld te noemen.
Meneer Tijn,
Ten eerste heb ik deze topic geopend voor de MEIDEN.
Ten tweede is de hoofddoek VERPLICHT binnen de ISLAM. EN VOOR MIJ IS ISLAM VEEL BELANGERIJKER DAN SCHOOL.
Ten derde: Ken jij ALLE MOSLIMS ? Aangezien je zegt dat het merdendeel van de moslims zich NIET aan de 5 zuilen houdt.... :rolleyes:
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.