Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ontknoping gijzeling school Ossetie

Pagina's : [1] 2 3 4 5

ElAlamein
03-09-2004, 11:34

volgens onduidelijke berichten uit Ossetie is de ontknoping van het gijzelingsdrama gaande. Eerder deez ochtend was er overeenstemming bereikt om de lijken van tientallen mensen die bij de overval op de school waren gedood, uit de school zouden worden verwijderd, maar in plaats daarvan ontsnapten opeens tientallen gegijzelden, en brak een hels vuurgevecht uit. Ook werden explosies gehoord, en zou de school gedeeltelijk zijn opgeblazen.

FAITHLESS
03-09-2004, 11:58
Origineel gepost door Noenas Bron? Waar ging het over ? Ik heb de starter op mijn negeerlijstje staan. :D Zodoende kan ik niet lezen waar het over gaat .

ElAlamein
03-09-2004, 12:01
erg interessante reakties. de tv stations staan er bol van, mischien is dat een bron?

ElAlamein
03-09-2004, 12:04
de gijzelnemers proberen te vluchten, tussen de gegijzelden in. De berichtgeving is nog erg onduidelijk, vanwege het feit dat de omgeving van de school is afgegrendeld! Wel zie je beelden van halfnaakte kinderen, en gewonde kinderen die met ambulances worden afgevoerd! al met al overheerst de indruk, dat er door de Russen geen aanval is geweest op het gebouw, maar dat er iets is gebeurd, waardoor dit drama is plotseling is gaan "lopen". Tass bevestigd nu dat de gijzeling is beeindigd, en de school onder controle van de russen is!

Perez
03-09-2004, 13:32

Bestorming Russische school Uitgegeven: 3 september 2004 11:22 Laatst gewijzigd: 3 september 2004 13:24 BESLAN - De school in het Zuid-Russische Beslan is na hevige gevechten tussen gijzelnemers en commando's onder controle van het Russische leger. Minstens tien personen zijn om het leven gekomen. Meer dan 200 slachtoffers waaronder veel kinderen en baby's zijn naar het ziekenhuis afgevoerd. Rond het complex is ruim een uur lang hevig geschoten en klonken twee explosies. Boven de school hangen helikopters. Russische troepen hebben rond elf uur het schoolgebouw bestormd, waar gijzelnemers enkele honderden mensen gegijzeld hielden. Dat heeft persbureau Itar-Tass gemeld. De troepen gingen naar binnen nadat enkele explosies in het gebouw waren gehoord. De chaos is enorm. De Britse omroep BBC maakte melding van zeker vijftien met bloed bedekte kinderen. Militairen proberen gewonden ter plekke te helpen. Op CNN zijn beelden te zien van naakte kinderen die de school uit rennen terwijl er hevig geschoten wordt. Volgens getuigen is het dak van de school ingestort na enkele explosies. In de school worden honderden volwassenen en kinderen vastgehouden door een groep gewapende mannen en vrouwen. Russische autoriteiten beweerden eerder dat er rond de 354 mensen in de school waren. Het lijkt er nu op dat er zeker rond de duizend personen in het gebouw zijn. De gijzelnemers zitten al drie dagen zonder eten en drinken. De omvang van het drama is nog onduidelijk. Omdat de omgeving van de school is afgesloten was niet direct duidelijk waardoor de explosies werden veroorzaakt.De gijzelnemers eisen onafhankelijkheid voor de Russische opstandige deelrepubliek Tsjetsjeniƫ. bron www.nu.nl

Perez
03-09-2004, 13:34
Gijzelnemers verschansen zich in woonwijk Belsan Uitgegeven: 3 september 2004 12:51 Laatst gewijzigd: 3 september 2004 13:22 BESLAN - Bij een huis in het Russische Beslan zijn vrijdag enkele explosies gehoord. Ook wordt er geschoten. Volgens getuigen hebben zich in het pand enkele Tsjetsjeense terroristen verschanst die zijn ontsnapt uit het schoolgebouw verderop in de stad. Het Russische persbureau Itar-Tass meldde dat enkele gijzelnemers naar het zuiden van de stad zijn gevlucht. De gijzelnemers probeerden vrijdag uit te breken en door de wachtende menigte te vluchten. Ze werden op hun vlucht beschoten door Russische militairen die het schoolgebouw omsingeld hielden, aldus het persbureau. Volgens ooggetuigen zijn ze de omliggende woonwijken in gevlucht. Volgens onbevestigde berichten hebben de terroristen op hun vlucht gijzelaars meegenomen. Zeker vijf gijzelnemers zouden bij gevechten zijn gedood. Enkele terroristen zijn in zeker twee auto's gevlucht. Twee van hen waren vrouwen die kleren van gegijzelde vrouwen hadden aangetrokken, aldus de lokale radio. Russische troepen doorzoeken het schoolgebouw en de omgeving, op zoek naar de gijzelnemers. Een nog onbekend aantal is gearresteerd. bron www.nu.nl

Perez
03-09-2004, 13:36
Gelukkig is het afgelopen. Nu nog hopen dat het dodental meevalt. Ik vroeg me af waarom er zoveel naakt of in hun ondergoed naar buiten renden? Helaas zijn er enkele gijzelnemers ontsnapt naar de woonwijk toe. Ik hoop niet dat het drama zich hier voortzet.

Zelfkritiek
03-09-2004, 14:21
Er is een aantal gijzelnemers gevlucht. Om zich hun eigen leventje te redden, gebruikten ze onschuldige kinderen als menselijk schild. Eerzame aktie van vrijheidsstrijders.... NOT!!!

Peridot
03-09-2004, 14:54
Origineel gepost door Zelfkritiek Er is een aantal gijzelnemers gevlucht. Om zich hun eigen leventje te redden, gebruikten ze onschuldige kinderen als menselijk schild. Eerzame aktie van vrijheidsstrijders.... NOT!!! Sterker, er zijn ooggetuigeverslagen dat de gijzelnemers op vluchtende kinderen schoten. Mogen ze al deze hufters pakken en mogen deze honden rotten in de hel waar ze thuis horen.

Noenas
03-09-2004, 15:01
Origineel gepost door Peridot Sterker, er zijn ooggetuigeverslagen dat de gijzelnemers op vluchtende kinderen schoten. Mogen ze al deze hufters pakken en mogen deze honden rotten in de hel waar ze thuis horen. Daar proost ik op! ;)

Zelfkritiek
03-09-2004, 15:02
Origineel gepost door Peridot Sterker, er zijn ooggetuigeverslagen dat de gijzelnemers op vluchtende kinderen schoten. Mogen ze al deze hufters pakken en mogen deze honden rotten in de hel waar ze thuis horen. Schieten op onschuldige kinderen??? Ik dacht dat alleen Israelische soldaten dat doen, toch???

Khanoussi
03-09-2004, 15:05
Origineel gepost door Zelfkritiek Schieten op onschuldige kinderen??? Ik dacht dat alleen Israelische soldaten dat doen, toch??? T'is 1 groot zionistisch complot ;)

ElAlamein
03-09-2004, 16:10
Ongetwijfeld zal het nieuws van vandaag waarbij vele doden zijn gevallen door moordenaars, die men hier op Marokko.nl steevast helden van het islamities verzet noemt, weinig indruk hebben gemaakt op deze naivelingen! Het giert in ieder geval van reakties, en men in nog bezig de shock te verwerken; morgen zullen wel de kommentaren komen, of nooit, totdat er weer een palestijns jochie struikelt!

luis_in_de_pels
03-09-2004, 16:13
Origineel gepost door Perez Gelukkig is het afgelopen. Nu nog hopen dat het dodental meevalt. Ik vroeg me af waarom er zoveel naakt of in hun ondergoed naar buiten renden? Helaas zijn er enkele gijzelnemers ontsnapt naar de woonwijk toe. Ik hoop niet dat het drama zich hier voortzet. Misschien hebben die gijzelnemers die kinderen wel hun kleren uit laten trekken zodat zij, of die ouders er niet stieken iets onder konden verbergen. Of misschien wel gewoon om die kinderen te vernederen en te traumatiseren.

appie666
03-09-2004, 16:16

Origineel gepost door ElAlamein Ongetwijfeld zal het nieuws van vandaag waarbij vele doden zijn gevallen door moordenaars, die men hier op Marokko.nl steevast helden van het islamities verzet noemt, weinig indruk hebben gemaakt op deze naivelingen! Het giert in ieder geval van reakties, en men in nog bezig de shock te verwerken; morgen zullen wel de kommentaren komen, of nooit, totdat er weer een palestijns jochie struikelt! Dit is een peulenschiltje in vergelijking met de 10000den onschuldige vermoorde Tsjetsjenen, vuile Joodse hypocriet!

Pagina's : [1] 2 3 4 5