Bekijk originele versie : Eerste Schooldag Frankrijk zonder Hoofddoek
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Het ministerie van Onderwijs heeft gister gmeeld dat bij het begin van het schooljaar in Frankrijk zich geen problemen hebben voorgedaan omtrent het verbod op het dragen van een hoofddoek op openbare scholen.
Verscheidene leerlingen die toch gesluierd naar school waren gekomen, bleken bereid hun hoofd te ontbloten toen hun de nieuwe regels opnieuw werden uitgelegd.
Twee meisjes uit Straatsburg die weigerden hun hoofddoek af te doen, werden wel toegelaten in het schoolgebouw maar mochten niet de les in. Hun ouders werden naar de school geroepen.
Twee andere leerlingen besloten om pruiken te dragen in plaats van hoofddoekjes.
Bron: Metro
FAITHLESS
03-09-2004, 10:37
Ik word hier triest van !!!
Ik las in de Trouw dat veel moslimmeisjes creatief in de weer zijn geweest met haarbanden om de hoofddoek te vervangen.
FAITHLESS
03-09-2004, 10:42
Origineel gepost door tonk
Ik las in de Trouw dat veel moslimmeisjes creatief in de weer zijn geweest met haarbanden om de hoofddoek te vervangen.
Ik denk na de vrijlating van de 2 Fransen , dat ze pas in opstand komen tegen dat soort onzin.
Ik vind dit echt te triest voor woorden laat men zijn geloof uitoefenen waarom moeilijk doen om een lapje stof?????
Origineel gepost door luister
Kijk, ze proberen de Moslims zo te breken, zoals ze met de Joden hadden gedaan. Maar ik vind dat die meisjes gewoon thuis moeten blijven en lessen moeten nemen in de Moskeen, en meer kennis opdoen van de Islaam, i.p.v. van dat rotzooi dat ze op school leren.
Dat lijkt me een zeer moeilijk keuze...
Ja, zo zou ik het denk ik ook doen. Het nu even laten zitten uit respect voor het leed van de gijzeling van die 2 fransen en om die gijzeling geen grond te geven.
Maar als ze vrij zijn, aktievoeren. Ineens massaal met hoofddoek op naar school komen. Hoe meer hoe liever. Ook al draag je normaal geen hoofddoek. En de christenen dan maar met kruisjes om hun nek.
Origineel gepost door LaReconquista
Je gaat niet naar school om je geloof uit te oefenen net als dat je niet naar je werk gaat om je geloof uit te oefenen.
De eerste ga je naar toe om te leren en de tweede om te werken. Wil je je geloof uitoefenen dan kan dat thuis, in de moskee, of desnoods op een sinasappelkistje ergens op een druk plein.
nee, maar dit is niet om het geloof uit te oefenen op school.
Maar die meisjes willen vanwege hun principes zonder hoofddoek niet naar buiten. Het is gewoon een kledingstijl. Mag daar geen vrijheid voor zijn?
FAITHLESS
03-09-2004, 11:09
Je gaat niet naar school om je geloof uit te oefenen net als dat je niet naar je werk gaat om je geloof uit te oefenen.
De eerste ga je naar toe om te leren en de tweede om te werken. Wil je je geloof uitoefenen dan kan dat thuis, in de moskee, of desnoods op een sinasappelkistje ergens op een druk plein.
Je gaat niet naar een school om je geloof uit te oefenen .
Dat hoofddoekjes 'gebeuren' is tegenwoordig een modeuiting .
Jou verbieden ze toch ook niet om naakt naar school te gaan .
Hoe zou jij dat vinden ?
Origineel gepost door ____
Ik vind dit echt te triest voor woorden laat men zijn geloof uitoefenen waarom moeilijk doen om een lapje stof?????
Geloof uitoevenen?.......Als ik me niet vergis vraagt Allah de Moslims zich te houden aan de lokale wetten.
En wie doet er nou moeilijk om een lapje stof?.....De meeste Moslims houden zich niet eens aan de 5 zuilen, daarnaast hoor je vrijwel geen Moslim over bijvoorbeeld oordelen, bedriegen, geen rente betalen/ontvangen, of zich actief inzetten voor de samneleving.....nee, dat hoofddoekje, waar in de Koran niet eens over wordt gesproken, is blijkbaar veeel belangrijker :maf:
Het lijkt me een zeer moeilijke keuze om te kiezen uit scholing/onderwijs (basisbenodigheid op deze wereld) of thuis zitten en jezelf onderwijzen.
Ik zou kiezen voor een stichting die bijlessen verzorgt aan moslima's of iets dergelijks.
Men moet gewoon proberen om nieuwe mogelijkheden te vinden...
Buurthuizen die bijlessen geven, etc etc.
Als het 'gewoon' een kledingstijl is mag en is het zeker aan regels onderhevig.
Je mag namenlijk ook geen pet op in de klas en ik kan me ook voorstellen dat veel scholen niet gecharmeerd zijn van te blote kleding.
Ook al zijn veel scholen dan niet gecharmeerd van te blote kleding het mag allemaal maar. Lage heupbroeken, korte truitjes, spagettibandjes, heel korte rokjes of hotpants. Misschien dat ze een waarschuwing krijgen, maar daar blijft het vaak bij. Ook groen, blauw of oranje haar is oké. Kaal, in hanekam of lang. Het mag allemaal. Hoeveel bellen in je oren of waar dan ook of tatoeages op je huid. Ook dat kan.
Maar een hoofddoek of iets anders godsdienstigs ..... nee, dat moet dan ineens verboden worden.
Pas op: Bijtende hoofddoek!
FAITHLESS
03-09-2004, 11:16
Origineel gepost door Tijn
Geloof uitoevenen?.......Als ik me niet vergis vraagt Allah de Moslims zich te houden aan de lokale wetten.
En wie doet er nou moeilijk om een lapje stof?.....De meeste Moslims houden zich niet eens aan de 5 zuilen, daarnaast hoor je vrijwel geen Moslim over bijvoorbeeld oordelen, bedriegen, geen rente betalen/ontvangen, of zich actief inzetten voor de samneleving.....nee, dat hoofddoekje, waar in de Koran niet eens over wordt gesproken, is blijkbaar veeel belangrijker :maf:
Zeg ga jij eens je mond spoelen :kwaad: . We kunnen ook normaal reageren met een beetje respect . Ik weet het , het is moeilijk , maar probeer het toch maar 's . Je zult zien dat ze met respect terug reageren. ;)
Wat versta jij onder uitoefenen ?
Ook met een hoofddoek gaat leren prima, 't bedekt namelijk alleen je haren, niet je hersens ;) ..
Origineel gepost door FAITHLESS128
Zeg ga jij eens je mond spoelen :kwaad: . We kunnen ook normaal reageren met een beetje respect . Ik weet het , het is moeilijk , maar probeer het toch maar 's . Je zult zien dat ze met respect terug reageren. ;)
stel je niet zo aan en probeer devolgende keer eens op de inhoud in te gaan ;)
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.