Bekijk originele versie : Iemand die elgair omwille van Allah doet
weesbarmhartig
31-10-2010, 19:36
Als een persoon iets goeds wil doen voor de medebroeders en zusters dan dient hij altijd zijn intentie te zuiveren en het te doen omwille van Allah. Als een persoon het doet omwille van Allah dan zal hij doorgaan met het doen van elkhair tot het einde. Hij of zij zal niet bij de eerste hinder een topic verwijderen.
0 Mee eens
0 oneens
Pist_Aches
31-10-2010, 20:19
volledig mee eens.
Limburgse1
31-10-2010, 20:53
Mee eens
0zuster0
31-10-2010, 21:54
De intentie kan veranderen.
En sommige dingen kunnen naar boven komen die leiden naar zondes.
Dus soms is het wel beter.
Hangt dus van meerdere factoren af.
Peach2010
31-10-2010, 21:58
Deels mee eens. De intentie moet er altijd zijn omwille van Allah subhan wa ta'ala. Maar wanneer een topic wordt verwijderd om juist het slechte te voorkomen dan vind ik dat goed.
weesbarmhartig
01-11-2010, 14:21
De intentie kan veranderen.
En sommige dingen kunnen naar boven komen die leiden naar zondes.
Dus soms is het wel beter.
Hangt dus van meerdere factoren af.
Je reactie is deels duidelijk en helder, zou je het misschien ietswat kunnen verhelderen zodat je hele reactie begrepen word. Je mag gerust voorbeelden noemen als je wil.
weesbarmhartig
01-11-2010, 14:28
Deels mee eens. De intentie moet er altijd zijn omwille van Allah subhan wa ta'ala. Maar wanneer een topic wordt verwijderd om juist het slechte te voorkomen dan vind ik dat goed.
Tot nu toe plaats jij de meest interessante reactie. Want in jouw reactie is een stukje inzicht verwerkt. Alleen hoe bepaal je met je inzicht wanneer iets slecht gaat worden of niet? En kan het zijn dat iemand meerdere intenties heeft of is het altijd of omwille van Allah of omwille van het wereldse?
Pist_Aches
01-11-2010, 21:28
:hihi: straks heb je 10 pagina's met exact hetzelfde antwoord.
Alleen hoe bepaal je met je inzicht wanneer iets slecht gaat worden of niet? En kan het zijn dat iemand meerdere intenties heeft of is het altijd[/B] of omwille van Allah of omwille van het wereldse?
als je je vraag iets anders stelt,iets duidelijker zoals hierboven ipv die 1ste stelling,kun je het iets breder bekijken en een gerichter antwoord geven.
nu,voor die 1ste vraag.
je kan nooit met inzicht bepalen hoe een situatie zal aflopen,dus of iets slecht gaat of niet.
je helpt iemand met de een bepaalde intentie en alleen Allah(swt) weet en bepaald of het goed gaat of niet.
zo'n dingen heb je nooit volledig zelf in de hand.
en voor die 2de vraag.
denk niet dat er andere intenties zijn of bestaan dan het wereldse of omwille van Allah (swt).Allah oe3alam.
nu als het wel kan of bestaat,dan hoor ik het graag.
DiepOngelukkig_
01-11-2010, 21:35
Als een persoon iets goeds wil doen voor de medebroeders en zusters dan dient hij altijd zijn intentie te zuiveren en het te doen omwille van Allah. Als een persoon het doet omwille van Allah dan zal hij doorgaan met het doen van elkhair tot het einde. Hij of zij zal niet bij de eerste hinder een topic verwijderen.
0 Mee eens
0 oneens
Zitten we in de les?
weesbarmhartig
01-11-2010, 21:58
Zitten we in de les?
ja speciale les voor alle mensen die speciaal en uniek zijn.
DiepOngelukkig_
01-11-2010, 22:17
ja speciale les voor alle mensen die speciaal en uniek zijn.
Waar baseer je je vraag op? Wat was de aanleiding om deze topic te starten?
0zuster0
01-11-2010, 22:23
Je reactie is deels duidelijk en helder, zou je het misschien ietswat kunnen verhelderen zodat je hele reactie begrepen word. Je mag gerust voorbeelden noemen als je wil.
Ik denk dat je wel slim genoeg bent om het allemaal te kunnen ontcijferen.
Goldmember1
01-11-2010, 22:32
oneens soms verpesten mensen de topic dan krijgt men (lezers) misschien onterecht een slecht beeld over de Ts en diens intentie.
weesbarmhartig
02-11-2010, 12:10
Waar baseer je je vraag op? Wat was de aanleiding om deze topic te starten?
Mijn IQ is begrensd tot een bepaald niveau. En deze vraag is boven mijn niveau.
Excuses voor het feit dat ik niet zo' n hoog IQ heb.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.