Bekijk originele versie : Geluid laptop
PurpleAngel
31-10-2010, 15:18
Hallo allemaal!
Sinds enige tijd komt er geen geluid meer uit mn laptop. Niet via de interne speakers, niet via een koptelefoon en ook niet mbv externe speakers.
Wie kan me hiermee helpen?
mvg
marocieboy
31-10-2010, 16:04
Heb je al gecheckt of het geluid niet per ongeluk gedempt staat?
Mocht je XP gebruiken:
Ga naar START - CONFIGURATIESCHERM - SYSTEEM - HARDWARE - APPARAATBEHEER. Kijk bij BESTURING VOOR GELUID, VIDEO EN SPELLETJES. Mocht daar een gele vraagteken staan, dan moet je waarschijnlijk de drivers voor de geluidskaart opnieuw installeren.
Check dat eerst maar ff.
Echt bale, bij mij dus ook een tijdje...
Mocht je XP gebruiken:
Ga naar START - CONFIGURATIESCHERM - SYSTEEM - HARDWARE - APPARAATBEHEER. Kijk bij BESTURING VOOR GELUID, VIDEO EN SPELLETJES. Mocht daar een gele vraagteken staan, dan moet je waarschijnlijk de drivers voor de geluidskaart opnieuw installeren.
Check dat eerst maar ff.
Ja, ik heb alles geprobeerd bij mij geeftie aan dat ik geen geluidskaart heb of wat dan ook, probeer het te downloaden maar dat lukt ook niet echt.
Weet jij iets??
Waar kan ik geluidskaart opnieuw installeren
marocieboy
31-10-2010, 16:21
Echt bale, bij mij dus ook een tijdje...
kijk of het geluid niet gedempt staat, als dat niet het geval is, volg dan even de uitleg van de link in mijn o.t
succes
Ja, ik heb alles geprobeerd bij mij geeftie aan dat ik geen geluidskaart heb of wat dan ook, probeer het te downloaden maar dat lukt ook niet echt.
Weet jij iets??
Waar kan ik geluidskaart opnieuw installeren
Doe het volgende:
Klik START, dan UITVOEREN. Vul daar dxdiag in en klik op ok. Daarna krijg je een DirectX venster. Kies daar in menu voor GELUID. Vertel me wat er staat bij APPARAAT onder.
kijk of het geluid niet gedempt staat, als dat niet het geval is, volg dan even de uitleg van de link in mijn o.t
succes
Neej, ik heb echt alles geprobeerd en het is niet gedempt.
Maar goed ik ben nou alles aan het volgen en bij instalatie kreeg ik te zien dat de instalatie niet door kon gaan omdat er niets is gevonden.
Ik ben nou dit aan het downloaden
http://www.free-codecs.com/codec_pack_all_in_1_download.htm
Ik moet er een cd in stoppen maar heb geen cd...
Die codec pack is voor voor het omzetten en afspelen van audio en video., daarmee zal je je probleem niet verhelpen, denk ik.
Die codec pack is voor voor het omzetten en afspelen van audio en video., daarmee zal je je probleem niet verhelpen, denk ik.
Ja, klopt wat moet ik doen dan. Weet jij misschien iets. Ik heb al een maand geen geluiden op me laptop...
PFFF
Ja, klopt wat moet ik doen dan. Weet jij misschien iets. Ik heb al een maand geen geluiden op me laptop...
PFFF
Ik moet weten welk onboard geluidskaart of moederbord je hebt.
Ik moet weten welk onboard geluidskaart of moederbord je hebt.
Ow oke, en hoe weet ik dat zelf waar kan ik dat zien??
Ow oke, en hoe weet ik dat zelf waar kan ik dat zien??
Zie mijn bericht boven van 16:31 uur. Daarnaast moet je ook ff kijken bij SYSTEEM in de DirectX window, daaronder zie je systeemfabrikant en systeemmodel staan. Geef me daar ook de gegevens van.
Zie mijn bericht boven van 16:31 uur. Daarnaast moet je ook ff kijken bij SYSTEEM in de DirectX window, daaronder zie je systeemfabrikant en systeemmodel staan. Geef me daar ook de gegevens van.
Heb ik gedaan, er staat helemaal niets ze geven aan dat er geen geluidskaart is en als dat wel zo is ik die moet installeren bij stuurprogramma, dat lukt dus ook niet.
En nu??
Trouwens wel bedankt hoor dat je mij helpt...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.