Bekijk originele versie : Al-Jazeera heeft plannen voor Engelstalige zender
Jamal_fes
02-09-2004, 16:21
LONDEN - Het Arabische commerciële televisiestation al-Jazeera heeft plannen om voor eind volgend jaar een Engelstalige nieuwszender te beginnen. Het nieuwe station moet tegengewicht bieden aan de volgens al-Jazeera onevenwichtige berichtgeving van westerse zenders als de BBC en CNN .
Volgens de voorlopige plannen komen er redacties in Europa, Noord-Amerika en Azië. Het hoofdkantoor komt in Qatar, waar ook de Arabische zender gevestigd is. Al-Jazeera heeft al een Engelstalige website.
Jamal_fes
02-09-2004, 16:21
Al-Jazeera kwam in de schijnwerpers te staan na de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001. Voor en tijdens de daarop volgende Amerikaanse invasie in Afghanistan wist de zender miljoenen Arabische kijkers aan zich te binden.
De VS zijn uiterst kritisch over de berichtgeving van al-Jazeera over de strijd in Irak. Vorige maand dwong de door de Amerikanen aangestelde Iraakse interim-regering al-Jazeera zijn redactiekantoor in Bagdad te sluiten.
FAITHLESS
02-09-2004, 18:42
Origineel gepost door Jamal_fes
De VS zijn uiterst kritisch over de berichtgeving van al-Jazeera over de strijd in Irak. Vorige maand dwong de door de Amerikanen aangestelde Iraakse interim-regering al-Jazeera zijn redactiekantoor in Bagdad te sluiten.
Dwingen een kantoor te sluiten . :kwaad:
Dat heet dan de democratie die de Amerikanen propageren.
Dat ze CNN en andere zenders kunnen sturen weten we al .
Maar nou willen de Amerikanen denk ik ook nog El-Jazeera inlijven.
Democratie wanneer het de Amerikanen uit komt !!
Een mooie titel trouwens voor een topic.
Ik hoop et ik zal het zeker wel kijken. Nu in het arabisch versta ik er niet al te veel van, vooral bij de discussies is dat jammer.
nou mooi toch en krijgen we dan een al jazeera in NL??
Gezien de steun van het Prins Claus Fons, hoop ik dat ze het Nederlands gaan ondertitelen.... Ik ben zeer nieuwsgierig naar hun berichtgeving, helaas kan ik het absoluut niet volgen in het Arabisch
FAITHLESS
02-09-2004, 22:28
Origineel gepost door rnaj
Gezien de steun van het Prins Claus Fons, hoop ik dat ze het Nederlands gaan ondertitelen.... Ik ben zeer nieuwsgierig naar hun berichtgeving, helaas kan ik het absoluut niet volgen in het Arabisch
El-Jazeera is in iedergeval objectiever dan menig denkt van een Arabische zender. Veel objectiever dan CNN of ander Engelstalige zender.
Ze worden niet voor niets soms geboycot door een aantal Arabische leiders.
selima17__1986
02-09-2004, 22:33
datword een digi schotel aanschaffen voor degene die dat niet heeft :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.