Bekijk originele versie : Dit is toch te ERG voor woorden!!!
alhoceima
02-09-2004, 15:52
HOE KUNNEN ONZE ZUSTERS DIT DOEN!! HOE KUNNEN ZE HUN HOOFDDOEK AFDOEN!!!!!! HOE :( IK WORD HIER ZOOOOO VERDRIETIG VAN!!
Eerste schooldag Frankrijk zonder hoofddoekproblemen
PARIJS - Bij het begin van het schooljaar in Frankrijk hebben zich geen problemen voorgedaan omtrent het verbod op het dragen van een hoofddoek op openbare scholen. Dat heeft het ministerie van Onderwijs donderdag gemeld. Donderdag begonnen op de Franse scholen weer de lessen.
Verscheidene scholieres die gesluierd naar school waren gekomen, bleken bereid hun hoofd te ontbloten toen hun de nieuwe regels opnieuw werden uitgelegd. Twee meisjes in Strasbourg die weigerden hun hoofddoek af te doen werden wel toegelaten in het schoolgebouw, maar mochten niet de les in.
Een kleine vijftig mensen gingen eveneens in Strasbourg de straat op om te betogen tegen de wet en duidelijk te maken dat hun protest niets te maken heeft met de eis van de gijzelaars van de twee Franse journalisten in Irak.
De gijzeling heeft over het algemeen de openbare protesten in Frankrijk tegen de wet die het dragen van religieuze symbolen op scholen verbiedt doen verstommen. De gijzelaars dreigen de verslaggevers te doden als de wet niet wordt ingetrokken. Maar de eis lijkt in Frankrijk juist een tegengesteld effect te hebben en veel moslimleiders benadrukten de afgelopen dagen hun begrip voor de rechtsstaat en de wet.
omdat ze in een in land wonen waar nu eenmaal andere wetten zijn, en daar heeft iedereen zich aan te houden...
Het is spijtig maar helaas...
De gijzelaars dreigen de verslaggevers te doden als de wet niet wordt ingetrokken. HIER WORD IK PAS VERDRIETIG VAN!!!!!
Maar de eis lijkt in Frankrijk juist een tegengesteld effect te hebben en veel MOSLIMLEIDERS benadrukten de afgelopen dagen hun begrip voor de RECHTSTAAT EN DE WET.
IK VIND DE HELE SITUATIE NAAR, MAAR KAN ME GOED VOORSTELLEN DAT ZE DIE HOOFDDOEKJES AFDOEN... IK ZOU OOK MIJN SCHOOL NIET OPGEVEN...
alhoceima
02-09-2004, 16:45
wat is met jullie zusters!!!!! wat is belangrijker je GELOOF of de Wereld!!!hier word ik nog verdrietiger van jullie opmerkingen!!! denk alsjeblieft na...voordat je wat zegt, hoe kun je het in je hoofd halen om je school boven Allah SoebhanaWatahalla te verkiezen!!!!!!!!!!!!!! hoe????
alhoceima
02-09-2004, 16:46
dit is gewoon een test voor ons (Allahoehlem) jeetje hoe intens verdriet kan je hebben zeg.....
MissGangsta
02-09-2004, 16:54
Origineel gepost door alhoceima
wat is met jullie zusters!!!!! wat is belangrijker je GELOOF of de Wereld!!!hier word ik nog verdrietiger van jullie opmerkingen!!! denk alsjeblieft na...voordat je wat zegt, hoe kun je het in je hoofd halen om je school boven Allah SoebhanaWatahalla te verkiezen!!!!!!!!!!!!!! hoe????
Ja wallahilla!
Wat ga je nog naar school dan. Laat maar zitten dan hoor genoeg andere optie's maar je hoofddoek afdoen voor die christenen. Ben je gek!
blauwe_hemel
02-09-2004, 17:09
Assalaam alaykoem zusters,
Lieve zusters, vergeet niet dat we constant door Allah swt op de proef worden gesteld, en het is aan ons om de goede weg te volgen. Studie is zeker belangrijk MAAR niet ten koste van mijn geloof...ik zelf volg een opleiding aan de hoge school en al heb al heel veel problemen ondervonden ivm met het vinden van stageplaatsen omdat ze nou eenmaal meisjes weigeren met hijaab..indien ik geen stageplaats zou vinden, dan eindigt hier meteen ook mijn opleiding..mijn hijaab zet ik voor niemand af en zeker niet voor de kufaars. Zusters hou jullie standvastig aan jullie geloof en laten we Allah swt tevreden stellen..vergeet niet dat dit leven maar niets is, vergeleken met het Hiernamaals...
Moge Allah swt ons allen leiden inscha'Allah
Wa salaam alaykoem
:)
alhoceima
02-09-2004, 17:15
ALHEMDOELILAH ZUSTER blauwe_hemel, van zulke antwoorden krijg ik echt kippenvel en natuurlijk ook van zuster MissGangsta
Sephiroth
02-09-2004, 17:24
Origineel gepost door alhoceima
HOE KUNNEN ONZE ZUSTERS DIT DOEN!! HOE KUNNEN ZE HUN HOOFDDOEK AFDOEN!!!!!! HOE :( IK WORD HIER ZOOOOO VERDRIETIG VAN!!
Als ik islamitisch land wil bezoeken dan wordt ook van mij verwacht dat ik mijn kleding aanpas. Wat ik dan ook doe, ik ben immers in een land waar er andere normen, waarden en wetten gelden dan in Frankrijk. En ik vind dat je wanneer je in een ander land bent, deze normen waarden en wetten dient te respecteren. En als je dat niet wil of kan, ga er dan niet naartoe.
Andersom, als er mensen naar ONS land komen (voor het gemak noem ik Frankrijk even ons land, met het oog op de EU and all) , dan zullen zij zich aan moeten passen aan de bij ons geldende normen waarden en wetten.
farah007
02-09-2004, 17:30
Al Hociema,
mensen zoals jij zijn een bedreiging voor de onderlinge saamhorigheid tussen de mensen.
cheba_nassira
02-09-2004, 17:34
nergens in de Qoraan staat, 'dat je je hoofddoek af moet doen als de school dat eist, want de school is belangrijker dan het geloof waar je je toe bekeerd.' Of staat het er wel in? Neeh toch?...
dus?...Emigreren is de beste oplossing...Of mag je dat ene Kafer land niet uit omdat, je een Islamitisch geloof heb en dat ze je daar je hart pijn willen doen? neeh toch... :)
miss_chaimae
02-09-2004, 17:57
Origineel gepost door Gladjanuz
Als ik islamitisch land wil bezoeken dan wordt ook van mij verwacht dat ik mijn kleding aanpas. Wat ik dan ook doe, ik ben immers in een land waar er andere normen, waarden en wetten gelden dan in Frankrijk. En ik vind dat je wanneer je in een ander land bent, deze normen waarden en wetten dient te respecteren. En als je dat niet wil of kan, ga er dan niet naartoe.
Andersom, als er mensen naar ONS land komen (voor het gemak noem ik Frankrijk even ons land, met het oog op de EU and all) , dan zullen zij zich aan moeten passen aan de bij ons geldende normen waarden en wetten.
Jij praat alsof die meiden daar met hoofddoek gewoon ff op vakantie zijn.
Ze zijn daar geboren,ze leven daar al hun hele leven.Het is als het ware hun land geworden.Die kufaars geven geen 1 goeie reden om een hoofddoek af te doen.het enigste is dat ze geen onderscheid willen maken.asjeblieft zeg wat is dat voor bullshit. En die junks,punks,en die gotiek mensen. hun zijn erger dan de meiden met een hoofddoek.en hun word niet verboden dat te dragen.
Ieder moet zich kunnen kleden hoe die wil!!
En de meiden die zicht zo heel snel makkelijk overgeven..pff kon je der niet een klein beetje voor vechten:jammer: Maar tenzij sommige het niet met hun hart deden en hem eigenlijk af wouden doen,
Maar dat is weer een ander verhaal.
En mijn hoofddoek doe ik echt NIET af,al zegt heel europa dat.
Dan maar geen school.maar mijn hoofddoek gaat niet af!!!!
Chaimae..
bentayeb_lady
02-09-2004, 18:09
Origineel gepost door miss_chaimae
Ze zijn daar geboren,ze leven daar al hun hele leven.Het is als het ware hun land geworden.Die kufaars geven geen 1 goeie reden om een hoofddoek af te doen.het enigste is dat ze geen onderscheid willen maken.asjeblieft zeg wat is dat voor bullshit. En die junks,punks,en die gotiek mensen. hun zijn erger dan de meiden met een hoofddoek.en hun word niet verboden dat te dragen.
En de meiden die zicht zo heel snel makkelijk overgeven..pff kon je der niet een klein beetje voor vechten:jammer: Maar tenzij sommige het niet met hun hart deden en hem eigenlijk af wouden doen,
Chaimae..
helemaal mee eens meid :goedzo:
Sephiroth
02-09-2004, 18:12
Origineel gepost door miss_chaimae
Chaimae..
Hahaha ik heb gelachen om je domheid toen ik je stukje las.
Ten eerste dragen junks punks (??) en gothics geen kleding die te maken hebben met een of andere godsdienst.
Ten tweede Frankrijk is een republiek die streng onderscheid maakt tussen de staat en geloof (altijd al). Het is dus meer dan logisch, en een kwestie van tijd voordat ze deze wet zouden gaan invoeren. Het is niet aan jou om te gaan oordelen over de binnelandse politiek van frankrijk. Van je eigen land misschien.
Ten derde, deze meiden zijn niet in hun eigen land. Ze hebben de regels en wetten te respecteren. Ze zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.