TwinkleEye_19
19-12-2002, 23:20
18:00, er wordt gebeld aan ons huis, 2 politievrouwen staan voor de deur. Ik kijk ze verbaast aan, begrijp er niets van. Ze zijn net bij onze Marokkaanse buren geweest. Zij blijken door de buren opgebeld te zijn, omdat een buurman een emmer water over hun 4-jarige zoontje zou hebben gegooid. Mijn zusje en nog 2 turkse meiden (boven buren) zouden getuige zijn geweest. De politievrouwen willen weten of misschien mijn zussie betreffende buurman kan beschrijven of iets van het incident gezien heeft. Ik roep mijn zussie en vraag of ze vandaag buiten is geweest. Ze zegt ja, ik zeg dat de politievrouwen haar wat willen vragen. Mijn zussie begint de waarheid te vertellen. Zij en haar buurmeisje (7) en diens broertje (4) + 2 turkste bovenbuurmeisjes (7 en 8) zijn naar de bouwspeeltuin geweest om te spelen. Vlak naast de speeltuin bevindt zich een groot vijver waar nog wat brokken ijs ligt. Tussen de speeltuin en de vijver ligt een pad en zo'n 3 meter gras. Ze vertelt dat ze op het pad liepen en dat plotseling de 4-jarige buurjongen op het stukje gras liep, uitgleed en in het water viel. Zijn zus raakt in paniek, staat op het stukje gras, kijkt naar hem en begint kei-hard te gillen. Eén bovenbuurmeisje kijkt toe en de ander loopt verder naar huis :jammer:. De 4-jarige buurjongen spartelt met z'n handen en verdrinkt bijna na. Mijn zussie gaat direct naar hem toe trekt hem uit het water :goedzo:. Hij trilt helemaal van de kou. Hij en zijn zus en mijn zussie lopen terug naar huis. Zijn zus is nog steeds in paniek en huilt en gilt. Haar broertje loopt zo'n 2 meter achter haar en trilt van de kou. Mijn zussie wordt boos en zegt tegen haar buurmeisje dat ze haar jas uit moet doen en hem aan haar broertje moet geven, omdat hij anders ziek wordt van de kou. buurmeisje luister niet en loopt huilende verder. Mijn zussie kijkt naar haar broertje en ziet hem weer trillen van de kou. Dan wordt mijn zussie echt boos, ze gaat naar zijn zus, schreeuwt tegen haar en trekt haar jas uit en doet hem om haar broertje heen. Omdat het buurmeisje bang was voor de reactie van haar ouder, heeft ze gelogen en gezegt dat een buurman een emmer water over d'r broertje heeft heengegooid. De politievrouwen, vonden hem al te nat, voor een emmer water.. Naar mijn mening verdient, mijn zussie een medaille voor het redden van het leven van een 4-jarige. Nog steeds begrijp ik niet waarom die ene bovenbuurmeisje gewoon weg liep :eek: ... Ik ben trots op haar, ze is net zoals ik en mijn zussen zijn, onder alle omstandigheden het hoofd koel houden. Typisch Twinkle Eye familie :bril: