Bekijk originele versie : heilige oudere man?
Nadia_10
30-10-2010, 21:22
Salaam beste leden
Ik had een klein vraagje die mijn nieuwsgierigheid nogal wekt momenteel. Er is mij onlangs verteld dat er in onze familie een soort van heilige man aanwezig is. Een oudere man die wordt bekeken als een erg hoog iemand en de mogelijkheid heeft om erachter te komen wat een familielid allemaal heeft gedaan.
Iemand die hier meer over weet? Fabel of werkelijkheid?
Ma3assalaam
the_eagle
30-10-2010, 21:55
nou dat is puur onzin ....verbaast me dat je zo iets gelooft.
Nadia_10
30-10-2010, 21:57
Nee ik geloof het niet hoor, het is eerder mijn familie die er enorm in gelooft. Vandaar dat ik het hier probeer, misschien dat er mensen zijn die dit kennen en het kunnen toelichten.
Fayanist
30-10-2010, 23:11
Salaam beste leden
Ik had een klein vraagje die mijn nieuwsgierigheid nogal wekt momenteel. Er is mij onlangs verteld dat er in onze familie een soort van heilige man aanwezig is. Een oudere man die wordt bekeken als een erg hoog iemand en de mogelijkheid heeft om erachter te komen wat een familielid allemaal heeft gedaan.
Ma3assalaam
Het is een fabel der vele fabelen..dit zijn de trucjes die de tovenaars en waarzeggers gebruiken tegenwoordig om hun misdaden die zij tegen onze Heer de Allerhoogste proberen te verstoppen. Zo hoor je bijvoorbeeld in Marokko oh..dat is een "Shrif" [1] die kun je raadplegen om te "weten" wat je hebt.
_________
[1]Shrif is een familielid van de Profeet (saws) maar een shrif zou zich nooit bezig houden met deze verboden zaken zoals waarzeggerij en tovenarij.
Kortom wees op je hoede er is niemand die de kennis van het onwaarneembare heeft behalve Allah (swt).
Ma3a Salama
Fayanist
30-10-2010, 23:13
Oh ja,voor ik het vergeet,vertel deze familielid het volgende:
"Toon vandaag berouw,voordat de dag komt."
Fayanist
30-10-2010, 23:18
Tovenarij, waarzeggerij en voorspelling (http://www.imaan.nl/artikelen/hedendaags/tovenarij.htm)
Nadia_10
30-10-2010, 23:57
Fayanist enorm bedankt voor je uitleg! Er werd mij inderdaad ook verteld dat het een familielid van de Profeet zou zijn vandaar dat ik al meteen mijn bedenkingen had hierbij. Moet ik nu op mijn hoede zijn voor deze persoon of zelfs voor mijn familie die hier enorm in gelooft?
Fayanist
31-10-2010, 00:00
Fayanist enorm bedankt voor je uitleg! Er werd mij inderdaad ook verteld dat het een familielid van de Profeet zou zijn vandaar dat ik al meteen mijn bedenkingen had hierbij. Moet ik nu op mijn hoede zijn voor deze persoon of zelfs voor mijn familie die hier enorm in gelooft?
Nou,het probleem komt door onwetendheid wellicht kan je hun inlichten?
Nadia_10
31-10-2010, 00:07
Tja ik kan het natuurlijk altijd proberen. Maar mijn moeder bijvoorbeeld gelooft erg in hem, ik spotte met die man (als in dat ik het niet geloof) en zij werd gelijk kwaad en dreigde ermee dat hij in mijn dromen zou verschijnen doordat ik met hem spotte. Het geloof in hem is gewoon zo zwaar doorgedrongen dat ze geen enkel kwaad woord over hem wilt horen. Zij vind dat hij een soort van man is die slechte daden van familieleden zal rechtvaardigen met een nodige straf. Raar allemaal, echt raar dit.
Mr_Yassin
31-10-2010, 05:18
Salaam beste leden
Ma3assalaam
??? niemand is heilig en als je achter dingen kunt komen komt het waarschijnlijk door de samenwerking met djins ( wat ten strengste is verboden), maar ik hoop dat het niet zo is want dan is echt erg ( richting de hel )
Turkish-Assasin
31-10-2010, 06:39
??? niemand is heilig en als je achter dingen kunt komen komt het waarschijnlijk door de samenwerking met djins ( wat ten strengste is verboden), maar ik hoop dat het niet zo is want dan is echt erg ( richting de hel )
waarom zou een persoon niet helderziend kunnen zijn met de wil van Allah?
Ik weet soms ook dingen van mensen,een gevoel..
en ik ga op dat gevoel af en dan heb ik gelijk
en ik kan je verzekeren dat ik niks met djins doe
allah korusun
en mijn oom is Imaam,en wist gelijk dat mijn zusje veel nachtmerries had
zonder dat iemand hem iets vertelde,en hij heeft al vele uitdrijvingen gedaan
o.a bij mij
waarom zou een persoon niet helderziend kunnen zijn met de wil van Allah?
Ik weet soms ook dingen van mensen,een gevoel..
en ik ga op dat gevoel af en dan heb ik gelijk
en ik kan je verzekeren dat ik niks met djins doe
allah korusun
en mijn oom is Imaam,en wist gelijk dat mijn zusje veel nachtmerries had
zonder dat iemand hem iets vertelde,en hij heeft al vele uitdrijvingen gedaan
o.a bij mij
ik kom jou overal tegen zo te zien:hihi:
zegt je oom ook dat hij een hoge heilige man is en komt hij in je dromen jou aanvallen wanneer jij hem bespot?
Turkish-Assasin
31-10-2010, 09:10
ik kom jou overal tegen zo te zien:hihi:
zegt je oom ook dat hij een hoge heilige man is en komt hij in je dromen jou aanvallen wanneer jij hem bespot?
stalker:haha:
nee:hihi:
stalker:haha:
nee:hihi:
waar ik kijk zie ik jou :hihi:
dat is weer een verschil tussen een imaam en iemand die zichzelf kug kug voor doet als een familie lid van de profeet die een hoge heilige man is en in je dromen komt wanneer je slecht over hem praat:zweep:
een imaam kan rokia doen. dit is geen waarzeggerij noch is het shirk
Turkish-Assasin
31-10-2010, 09:19
waar ik kijk zie ik jou :hihi:
dat is weer een verschil tussen een imaam en iemand die zichzelf kug kug voor doet als een familie lid van de profeet die een hoge heilige man is en in je dromen komt wanneer je slecht over hem praat:zweep:
een imaam kan rokia doen. dit is geen waarzeggerij noch is het shirk
haha
pas op bro,straks zeg je verkeerde dingen over een moslim:hihi:
of komt die in je dromen:eek:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.