Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Over Imaan (geloof)

Chaimae
19-12-2002, 22:59

"Waarlijk.....boosheid knaagt aan het geloof zoals aloesap de honing bitter maakt" (overgeleverd door Ahmad). ¥¥¥¥¥¥¥¥ "Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim). ¥¥¥¥¥¥¥¥ "God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn." (Muslim). ¥¥¥¥¥¥¥¥ "De daden die het meest geliefd bij God zijn, zijn de daden die regelmatig worden gedaan, zelfs al zijn ze maar klein". "Gelukkig zijn zij, die puurheid betrachten in hun daden, zij die, wanneer zij in een gezelschap aanwezig zijn, niet gekend worden en die wanneer zij afwezig zijn niet gezocht worden. (omdat ze nooit de aandacht op zichzelf vestigen) Zij zijn de dragers van toortsen, die duistere dreigingen doen verdwijnen". (Baihaqi) ¥¥¥¥¥¥¥¥ Abu Huraira (Moge God tevreden met hem zijn) vertelde dat de profeet (vrede met hem) zei: "God zal niet het excuus accepteren van een persoon die zijn tijdstip van dood uitstelt tot hij (of zij) de leeftijd van zestig bereikt." (Al Bukhari) Uitleg: "Ik zal beginnen met bidden en zal hajj (pelgrimstocht naar Mekka) doen als ik oud ben", dit is een verklaring die vaak te horen is van volwassenen, in waarschijnlijk elke moslimfamilie vandaag de dag. Weet iemand van ons of we wel lang genoeg zullen leven? En zelfs als we de leeftijd van zestig jaar bereiken, welke garantie hebben wij dat dan al onze voorgaande zonden vergeven zullen worden, als we nu niet beginnen met het praktiseren van de Islam? Dat is waarom de Profeet (vrede zij met hem) ons heeft gewaarschuwd in deze hadith (overlevering) dat zo een persoon niet het recht heeft om op de Dag des Oordeels te zeggen: "Als God mij nog een beetje langer had laten leven, had ik goede daden verricht", want hij of zij heeft lang genoeg de kans gehad om goede daden te verrichten. ¥¥¥¥¥¥¥¥ "Een sterke gelovige is geliefder bij Allah dan een zwakke gelovige. Streef daarom naar al het goede dat je voordeel verschaft. En vraag Allah om hulp en wees niet zwak. En wanneer je iets overkomt, zeg dan niet: "Had ik maar dit of dat gedaan, dan zou zeker dit of dat gebeurd zijn", maar zeg: "Allah heeft beschikt, wat Hij wil, dat voert Hij uit". Want "Had ik maar …..", opent Sjaithaan’s werken". (Muslim) ¥¥¥¥¥¥¥¥ De Boodschapper van Allah heeft het volgende gezegd: "Waarlijk, Allah geeft rijkdom aan degenen die hij liefheeft en aan degenen die Hij niet lief heeft, maar de godsdienst schenkt Hij uitsluitend aan degenen die Hij liefheeft." (Overgeleverd door Malik en Ibnoe Maadjah) ¥¥¥¥¥¥¥¥ Overgeleverd is, op gezag van Anas ibn Malik, dat de Profeet (Vrede zij met hem) zei: "Niemand van jullie gelooft echt totdat hij voor zijn buur of broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst". Uit: Kitab al-iman, hfst 18. Muslim ¥¥¥¥¥¥¥¥ "Bij wiens mijn ziel in Zijn handen is, iemand van jullie is pas gelovig als hij meer van mij houdt dan zijn ouders, zijn kinderen en de gehele mensheid" (overgeleverd door al bukhari, kitaab al iemaan) ¥¥¥¥¥¥¥¥ "Drie dingen, wie ze heeft, heeft de smaak van het geloof (imaan) te pakken: Dat hij van God en zijn gezant houdt meer dan alle mensen, dat hij van iemand houdt alleen voor de wil van God, en dat hij zich verafschuwt van het terugkeren naar ongeloof net zoals hij de hel verafschuwt" (overgeleverd dooral bukhari, kitaab al iemaan) ¥¥¥¥¥¥¥¥ (De gezant van God (vrede zij met hem) vroeg:) Als men u over mij vraagt, wat zult u dan zeggen?. Wij getuigen dat u hebt verkondigd, dat u uw taak met volle overtuiging hebt volbracht, (hebben zij geantwoord) Gezant van God (vrede zij met hem) heeft zijn wijsvinger in de lucht gehevenen wees vervolgens naar de menigte en zei:O mijn God wees U getuige. O mijn God wees U getuige. O mijn God wees U getuige". ¥¥¥¥¥¥¥¥ Abdallah bin Basr heeft overgeleverd: Een van de metgezellen zei tot de profeet: "Er zijn veel voorschriften met betrekking tot het geloof, vertel mij aan welke ik mij moet houden." De profeet (vzmh) zei: "Laat je tong vochtig blijven door dzikrallaah."(het gedenken van Allah) Verzameld door Tirmidzie

Dida
19-12-2002, 23:01
:goedzo: van al islaam he ;) heb ze ook Gelezen..!!!!!!!!!! :blauwkus:

Chaimae
19-12-2002, 23:02
Origineel gepost door -RaChiDa¿- :goedzo: van al islaam he ;) heb ze ook Gelezen..!!!!!!!!!! :blauwkus: Uhm, van overgave.nl Maarja ze zijn overal hetzelfde. :D:D Doe dit voor de mensen die de moeite niet nemen om die informatieve sites te bezoeken. Nu maar hopen dat ze wel zin hebben om te lezen. :zwaai: :Iluvu: :blauwkus:

Dida
19-12-2002, 23:04
Origineel gepost door chemie Uhm, van overgave.nl Maarja ze zijn overal hetzelfde. :D:D Doe dit voor de mensen die de moeite niet nemen om die informatieve sites te bezoeken. Nu maar hopen dat ze wel zin hebben om te lezen. :zwaai: :Iluvu: :blauwkus: oh ja MIJN FOUT, ik had hem ook van overgave..fout fout fout van mij !! MOI! ...ja..inscha'allah LEZEN ze het inscha'allah !

Chaimae
19-12-2002, 23:04

Origineel gepost door Kadir Jah, dit zeggen veel mensen, daarom zeg ik ook tegen heel veel mensen, verander je leefwijze NU, want later is er mischien niet eens meer, je kan morgen al overlijden. En dan, en dan heb je niet een gebid en helemaal nix voor je geloof gedaan. Maar jah, dit beseffen gelukkig steeds meer mensen. :goedzo:

Chaimae
19-12-2002, 23:07
Origineel gepost door Kadir Ej, weet je, wat ik vorige keer hoorde, van een mede-leerling. Het was nog tijdens Ramadan, en die jongen zat gewoon buiten te roken, en we zijn nogal goede vrienden, dus ik vroeg gewoon heel open : Vast je niet la, je weet toch enz.Hij zegt nee enzo, zegt ie van : Ik haal t wel in, ik heb toch me hele leven:eek: En dan nog er een grapje bij van : Als ik met pensioen ben, ga ik wel alles inhalen zegt ie:jammer: En dan deze dingen: "Ach laat me van mijn leven genieten, ik doe later alles wel goed." :jammer: Zou ze op zulke momenten het liefst door elkaar schudden. :D:D

Chaimae
19-12-2002, 23:13
Origineel gepost door Kadir Letterlijk he, ik zie het al voor me:p Me 2 :D:D Maar het is echt frustrerend vooral als mensen met wie je erg goed bevriend bent dat zeggen. Sommige realiseren zich niet wat hun te wachten staat en probeer je dat duidelijk te maken dan ben je scheinheilig.