Bekijk volle/desktop versie : maagd of niet?????????



19-12-2002, 22:59

Citaat door ouiam_tet1:
salaam dames en heren.

wat vind jij van het feit dat bijna elke marokkaan die er op deze aarde rondloopt met een maagd wil trouwen dat is op zich heel goed maar........... ze zijn zelf geen maagd meer!!!!!!!!!! ik vind dat ze dat niet eens van je mogen hopen als ze het zelf niet zijn.

in de islam is het zo dat zowel een man als een vrouw maagd moeten blijven voor het huwlijk maar bij de marokkanen is het meer zo dat een meisje maagd moet blijven niet uit mag gaan enz, en een jongen doet en laat wat hij wil en daar ben ik het absoluut niet mee eens!

hoe denken jullie erover???????????

ouiam
.

20-12-2002, 09:35


awili begrijp niet waarom heel veel meisjes zich gaan vergelijken met jongens!

Iwa als je voor je huwelijk ontmaagd wil zijn, ga er dan voor zunder vergelijken te maken aub!

groetjes

20-12-2002, 12:16

Citaat:
Origineel gepost door Heyoan
Ontmaagd jezelf gewoon en op je huwelijks nacht kunnen de meeste marrokaanse jongen kan dit toch niet zien, prik jezelf gewoon ongezien in de huwelijksnacht in je vinger en smeer wat bloed op het laken of drenk een klein stukje spons in kippenbloed en stop dit in je vagina, dan bloed je ook als een rund

Maar effe serieus , de vrouw is niks waard in de Islam, meer een soort meubelstuk , of baby fabriek en zolang de vrouwen niet opkomen voor hun eigen rechten zal ook hier niets aan veranderen , je mag net zoveel als een jongen hoor. Wat geoorloofd is geldt voor beiden, je mag dus gewoon uitgaan en hebt net zoveel of zelfs meer recht dan de man.
jij ook weer a Al-7ayawaan ? Qaba7a Allahoe sa3yek !!!

20-12-2002, 12:28

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
salaam dames en heren.

wat vind jij van het feit dat bijna elke marokkaan die er op deze aarde rondloopt met een maagd wil trouwen dat is op zich heel goed maar........... ze zijn zelf geen maagd meer!!!!!!!!!! ik vind dat ze dat niet eens van je mogen hopen als ze het zelf niet zijn.

in de islam is het zo dat zowel een man als een vrouw maagd moeten blijven voor het huwlijk maar bij de marokkanen is het meer zo dat een meisje maagd moet blijven niet uit mag gaan enz, en een jongen doet en laat wat hij wil en daar ben ik het absoluut niet mee eens!

hoe denken jullie erover???????????

ouiam
Ider heeft zijn eigen invals hoek , en het is duidelijk dat Allah dat verboden voor iedreen (man en vrouw ) en er zijn dgenen die dit wilen en de anderen die dat wilen en kies wat je wil !
1. Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen.

2. Die ootmoedig zijn in hun gebeden.

3. En die al hetgeen ijdel is, schuwen.

4. En die aktief zijn in het betalen van Zakaat.

5. En die hun vleselijke lusten beheersen.

6. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt. {almoe-minoen}
en Allah zei ook in soerat al-noer :3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit
is de gelovigen verboden.
en ook in dezelfde soera :26. Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede
mannen zijn voor de goede vrouwen, dezen hebben niets uitstaande met hetgeen anderen zeggen. Er is voor hen vergiffenis en een eerbare voorziening.
wees goede , dan zal je met een goede trouwen ! volgesn je niya

20-12-2002, 16:28


salaaaaaaaaaam

ik ben verbaasd over wat heyoan zegt, het klopt namelijk echt niet. uitgaan mogen we beide niet, wat gebeurt er bij het uitgaan? niemand moet zeggen dat er niets gebeurd alleen maar gedans, meisjes en jongens die samen dansen is zowiezo haram.

en we moeten inderdaan beide maagd blijven en de islam is zo eerlijk tegnover de vrouw, wallah als iedereen volgens de islam zou leven zou iedereen zo gelukkig zijn, de islam is in iedereens voordeel, niet alleen voor de man maar ook voor de vrouw.

en als je er niets over weet moet je niet oordelen daar maken veel mensen fouten in, ze oordelen over dingen waar ze niets van weten zoals over de isalam en maken er misbruik van.

anouar

21-12-2002, 00:23
meid!!
een ding moet je onthouden: je kan wel zeggen Marokkaanse jongens dit, Mocro guys dat, maar lieverd. Je vergeet een ding het is ieder voor zich en Allah voor allen!!
Als jij je ding wilt doen, ga dan... en kom hier niet over klagen , want je weet dat het fout is!! Als je het niet kunt laten, je bent niet de eerste zwakke( zwarte ) schaap!!
Ik hoop dat je het wel veilig doet!!
anders enkeltje kempoe!!

Waar gaat dit heen?????????????????????
Dus leef en laat leven

21-12-2002, 01:17

Citaat:
Origineel gepost door Heyoan
Ontmaagd jezelf gewoon en op je huwelijks nacht kunnen de meeste marrokaanse jongen kan dit toch niet zien, prik jezelf gewoon ongezien in de huwelijksnacht in je vinger en smeer wat bloed op het laken of drenk een klein stukje spons in kippenbloed en stop dit in je vagina, dan bloed je ook als een rund

Maar effe serieus , de vrouw is niks waard in de Islam, meer een soort meubelstuk , of baby fabriek en zolang de vrouwen niet opkomen voor hun eigen rechten zal ook hier niets aan veranderen , je mag net zoveel als een jongen hoor. Wat geoorloofd is geldt voor beiden, je mag dus gewoon uitgaan en hebt net zoveel of zelfs meer recht dan de man.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens.

Een vrouw is heel veel waard in de islam. Je kunt in de islam een vrouw vergelijken met een duur porseleinen beeldje of vaas.
Dat de Marokkanen hun vrouwen, zusjes en moeders benadelen, heeft niks met de islam te maken, maar met de Marokkaanse "cultuur" (ze3ma).

21-12-2002, 02:40
sallaam

Helaas zijn er ook meisjes die ontmaagd zijn voor het huwelijk,
laat staan de jongens de verschutting is eigenlijk meer voor de meisjes
omdat , er op de huwelijksnacht niks uit komt (als jullie begrijpen wat ik
bedoel) bij de jongens denken wij niet o jeej zal hij niet maagd zijn
(raar he ) maar ja, zo is het nu eenmaal . Helaas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

21-12-2002, 02:43
iemand die ontmaagd is , heeft geen recht op een maagd partner
dat is mijn mening
of je niu een meisje of een jongens bent, het telt beide zwaar

22-12-2002, 12:05

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
iemand die ontmaagd is , heeft geen recht op een maagd partner
dat is mijn mening
of je niu een meisje of een jongens bent, het telt beide zwaar
Salaam Wa Alaikoum broeder,
dat is onzin vind ik, Allah vergeeft je als je berouw toont.
stel dat meisje had de verkeerde vrienden en was helemaal weg van Islam.....ze maakte deze ongelofelijke domme fout en verloor haar maagdelijkheid...daarna heeft ze berouw en vraagt Allah elke dag om vergiffenis.....en wat ik al eerder ergens heb geschreven :
als er een dienaar van Allah een zonde pleegt dient hij zich
ritueel te reinigen, vervolgens twee Rakas te bidden en Allah om vergiffenis vragen. Allah zal desbetreffende persoon zeker vergeven. (overgeleverd door Aboe Daawoed, At-Tirmidhie)
Als Allah haar vergeeft wie zijn wij dan om dat niet te doen....???

mohim, maar we moeten dit juist voorkomen dat onze zusters en broeders die fouten maken.... (want de Allah zal de jongen net zo straffen als het meisje die hun maagdelijkheid voor hun huwelijk verliezen.) we moeten op elkaar letten, van elkaar houden omwille van Allah, elkaar van het slechte pad weerhouden...

sorry ik moet nu gaan

Moge Allah ons leiden naar het goede en onze zonden vergeven

groetjes jullie zuster

Salaam Wa Alaikoum

23-12-2002, 00:05
salaam karima
het is geen onzin, maar m'n mening
ik denk dat je me verkeerd hebt begrijpen, natuurlijk maakt iedereen foruten, wij zijn mensen en mensn zijn om fouten te maken en van te leren, anders waren we geen mensen maar engels !!

mijn reactie was bedoeld voor mensen (meestal jongens), die geen maagd meer zijn en het vaker hebben gedaan met meisjes en waanneer ze op het pun tstaan om te gaan trouwen, dan vinden ze dat ze recht hebben op een maagd meisje !! daar ben ik het dus niet meer eens, dat recht heeft ie niet meer !! want Allah zegt wa azani la yanki7o illa zania........,maar natuurlijk gun ik hem een maagd meisje

een fout kan je maken, maar niet weer dezelfde fout !!!

inna Allaha gafouron ra7iem
Allah vergeeft alles behalf shirk

23-12-2002, 00:10

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
salaam karima
het is geen onzin, maar m'n mening
ik denk dat je me verkeerd hebt begrijpen, natuurlijk maakt iedereen foruten, wij zijn mensen en mensn zijn om fouten te maken en van te leren, anders waren we geen mensen maar engels !!

mijn reactie was bedoeld voor mensen (meestal jongens), die geen maagd meer zijn en het vaker hebben gedaan met meisjes en waanneer ze op het pun tstaan om te gaan trouwen, dan vinden ze dat ze recht hebben op een maagd meisje !! daar ben ik het dus niet meer eens, dat recht heeft ie niet meer !! want Allah zegt wa azani la yanki7o illa zania........,maar natuurlijk gun ik hem een maagd meisje

een fout kan je maken, maar niet weer dezelfde fout !!!

inna Allaha gafouron ra7iem
Allah vergeeft alles behalf shirk
Wallah ellah zo mag ik het horen!
En soort zoekt soort...