Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kevin vaak broer van Chantal

Jane77
02-09-2004, 01:34

De zusjes en broertjes van Kevin heten vaak Chantal, Kelly, Melissa, Dennis, Jeffrey of Patrick. Het zijn slechts zeven van de 176.800 verschillende voornamen die ouders hun kinderen de afgelopen twintig jaar hebben gegeven in Nederland. Dit blijkt uit een onderzoek van dr. Gerrit Bloothooft, werkzaam aan de universiteit van Utrecht. De oorzaken van de vele verschillende namen zijn vooral de naamgeving door en van allochtonen en de variatie in spelling (Niels en Nils bijvoorbeeld). Bij het geven van namen zijn inkomen, geloof en de regionale cultuur belangrijke factoren. Zo zijn traditionele Nederlandse namen als Jan, Evert en Gerrit vooral te vinden op de Veluwe en in Noord-West-Overijssel. Zogenaamde chique namen kom je vooral tegen in rijkere buurten. In het Gooi wonen bijvoorbeeld meer Joosten, Emma's en Charlottes dan in de rest van Nederland. In armere wijken zijn allochtone namen weer meer in trek. In de Indische buurt in Amsterdam bijvoorbeeld heten meisjes vooral Fatima, Khadija en Hajar en zijn bij de jongens namen als Mohammed, Bilal en Mohamed het populairst. Bron: ANP

0rgoglio
02-09-2004, 01:44
Een typische vorm van stemmingmakerij: we gaan het hebben over namen. De allochtonen zijn arm en hebben ongevarieerde namen, zoals Mohammed en Mohamed, dus een en al Mohamed's!......jaja de kaaskoppen zijn rijk en gevarieerd en wonen niet in achterstandswijken.......die kaaskoppen poepen allemaal in een gouden pot, en hun schijt riekt naar musk. Hey, waak uit je kaaskopdroom......we zijn jullie meer als beu! Orgo! :D

Jane77
02-09-2004, 11:05
Origineel gepost door 0rgoglio Een typische vorm van stemmingmakerij: we gaan het hebben over namen. De allochtonen zijn arm en hebben ongevarieerde namen, zoals Mohammed en Mohamed, dus een en al Mohamed's!......jaja de kaaskoppen zijn rijk en gevarieerd en wonen niet in achterstandswijken.......die kaaskoppen poepen allemaal in een gouden pot, en hun schijt riekt naar musk. Hey, waak uit je kaaskopdroom......we zijn jullie meer als beu! Orgo! :D Don't shoot the messenger en "we" refereer je aan.......?

moppi
02-09-2004, 11:17
Origineel gepost door Jane77 Don's shoot the messenger en "we" refereer je aan.......? :hihi:

0rgoglio
03-09-2004, 02:18

Origineel gepost door Jane77 Don't shoot the messenger en "we" refereer je aan.......? We refereert NAAR(, dus niet AAN): de groep mensen die zich kunnen vinden in mijn voorlaatste reply. Als ik de messenger mocht shooten, dan greep ik die kans! Jij ziet ze vliegen zeker?......waar zie jij mij de boodschapper neerknallen?. Ik reageerde gewoon op de openingtopic, niet meer en niet minder. Wat kunnnen wijvuh soms toch mishappen zeg, _I_ering hé! ( sorry, _I_eringlijers! ) Orgogliooo :D

Jane77
03-09-2004, 18:35
Origineel gepost door 0rgoglio We refereert NAAR(, dus niet AAN): de groep mensen die zich kunnen vinden in mijn voorlaatste reply. Als ik de messenger mocht shooten, dan greep ik die kans! Jij ziet ze vliegen zeker?......waar zie jij mij de boodschapper neerknallen?. Ik reageerde gewoon op de openingtopic, niet meer en niet minder. Wat kunnnen wijvuh soms toch mishappen zeg, _I_ering hé! ( sorry, _I_eringlijers! ) Orgogliooo :D Waar is de gaap- smiley als je 'm nodig hebt... :zwaai:

BraveHeart79
03-09-2004, 20:42
Origineel gepost door Jane77 Waar is de gaap- smiley als je 'm nodig hebt... :zwaai: Orgo weet zich soms vermakelijk uit te drukken. Zó vermakelijk dat menig nitwit niets origineels weet in te brengen! BH :D *Orgo*

Jane77
04-09-2004, 11:48
Origineel gepost door 0rgoglio We refereert NAAR(, dus niet AAN): de groep mensen die zich kunnen vinden in mijn voorlaatste reply. Als ik de messenger mocht shooten, dan greep ik die kans! Jij ziet ze vliegen zeker?......waar zie jij mij de boodschapper neerknallen?. Ik reageerde gewoon op de openingtopic, niet meer en niet minder. Wat kunnnen wijvuh soms toch mishappen zeg, _I_ering hé! ( sorry, _I_eringlijers! ) Orgogliooo :D "Hey wake-up uit je kaaskop-droom is dus gericht aan dr. Bloothooft.. Hmm apart... :rolleyes: Over happen gesproken. Ik stel gewoon een vraag. We refereer je aan??? Niks meer, niks minder. Jij gaat gelijk over de falie, wijvuh dit, _I_eringlijers. Zulke uitspraken getuigen pas echt van een ruime woordenschat cq nitwit.

Rebel_1963
04-09-2004, 15:53
De oorzaken van de vele verschillende namen zijn vooral de naamgeving door en van allochtonen en de variatie in spelling (Niels en Nils bijvoorbeeld). Bij het geven van namen zijn inkomen, geloof en de regionale cultuur belangrijke factoren . Dat wist ik allang, Boudewijen en Madeleine zijn meestal kakkers-kindjes, die graag in Lacosta lopen. Zo zijn traditionele Nederlandse namen als Jan, Evert en Gerrit vooral te vinden op de Veluwe en in Noord-West-Overijssel. Ze zijn vast niet op het platteland geweest, Bart, Olaf en Jantje (met de nadruk op -tje, zowel voor man/vrouw) heb je hier bij bosjes. Of zijn dat tradionele, streeknamen? Zogenaamde chique namen kom je vooral tegen in rijkere buurten. In het Gooi wonen bijvoorbeeld meer Joosten, Emma's en Charlottes dan in de rest van Nederland. Interessant om te weten, er zijn veel Emma's in onze familie, Isabelle en Quirin trouwens ook.

Rebel_1963
04-09-2004, 15:54
Origineel gepost door BraveHeart79 Orgo weet zich soms vermakelijk uit te drukken. Zó vermakelijk dat menig nitwit niets origineels weet in te brengen! BH :D *Orgo* :D

miss_fatima1987
04-09-2004, 16:17
doellloosss ............................

0rgoglio
04-09-2004, 17:45
Origineel gepost door Jane77 "Hey wake-up uit je kaaskop-droom is dus gericht aan dr. Bloothooft.. Hmm apart... :rolleyes: Over happen gesproken. Ik stel gewoon een vraag. We refereer je aan??? Niks meer, niks minder. Jij gaat gelijk over de falie, wijvuh dit, _I_eringlijers. Zulke uitspraken getuigen pas echt van een ruime woordenschat cq nitwit. Je doet het weer!.....werk jij op die goedkope oplaadbatterijen van het huismerk Kruidvat? _I_ering hé, wat kunnen sommige wijvuh toch hardleers zijn! Mag ik je vragen wat jij met deze topic wil bereiken?......ik mag hopen dat jij met deze draad mensen probeert te informeren over iets of iemand. Ik had ook de boel kunnen negeren, waardoor het beoogde doel, van mevrouw Jane77, vruchteloos uitpakt. Ik neem aan dat jij niet vies bent van vruchten, toch? Het moge duidelijk zijn, dat ondergetekende de topicstarter, een draai om de oortjes geeft wanneer deze onnodig hapt......jij beoordeeld toch ook niet een glas Jus d'orange op smaak alvorens deze te proeven! Een paar doordenkertjes voor jou: Ken ik jou? Wil ik je kennen? Who the fok is dr. Bloothooft in Hemelsnaam? Wil ik hem kennen? Mijn antwoord is steevast Nee! Ik reageer alleen op de tekst. Niet rekeninghoudend met bron, tijd en plaats. Gewoon reageren op het stuk! Tip van de dag: voel je aangesproken wanneer je aangesproken WORDT! Orgo :D (refereert NAAR 0rgoglio)