Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik ben slecht omdat ik geen hoofddoek draag

Pagina's : [1] 2

LuNatica
01-09-2004, 18:39

Dat heeft iemand mij gisteren heel duidelijk gemaakt!! Is dat zo? :confused:

Lady_moi
01-09-2004, 18:39
Neej is nie waar, ik denk da et eerder persoonlijke hatagevoelens zijn tegenover u :)

riffia_lady1
01-09-2004, 18:40
je bent slecht wanneer je slecht bent in je daden... maar hoofddoek zou je ooit wel moete drage.. et is voor je eige bestwil..;)

lilo
01-09-2004, 18:43
Origineel gepost door LuNatica Dat heeft iemand mij gisteren heel duidelijk gemaakt!! Is dat zo? :confused: slecht is een groot woord...... ja het is beter als je een hijaab zou dragen :) maar eerlijk heb gewoon meer respect voor een dame die de stap neemt om een hijaab te dragen en dan ook gewoon nishen

Lady_moi
01-09-2004, 18:44

Hoofddoek is verplicht je hebt nix te kiezen eigenlijk

Nounousa
01-09-2004, 18:48
Niemand heeft het recht je als goed of 'slecht' te bestempelen, Allaah is immers de Enige die in de harten v/d mensen kan kijken en weet wat erin omgaat. Daarentegen bega je wel 1 zonde meer dan een persoon die wel een hijaab draagt. Het is een verplichting voor elke moslima, dat valt niet te ontkennen. Of je werkelijk slecht(er) bent of beter dan een ander, is aan Allaah 'Aza wa Jaal. “…en hun sieraden niet tonen, behalve aan hun echtgenoten, hun vaders, de vaders van hun echtgenoten, hun zonen, de zonen van hun echtgenoten, hun broeders of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun (moslim) vrouwen (i.e. hun zusters in Islaam), of de slavinnen die zij bezitten , of oude mannelijke bedienden die geen begeerte meer hebben, of kleine kinderen die nog niet op de ‘Awrah van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te onthullen. En jullie allen smeken Allaah jullie te vergeven, O gelovigen, hopelijk zullen jullie welslagen.” (( 24:31 )) Waarom moet een niet-moslim vrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin aantrekken en bij hun opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten het huis bedekt en in het huis een diamant. Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn. Lees het vervolg, van het niet dragen een hijaab; Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de profeet (salla Allaahu alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Twee typen inwoners van het hellevuur heb ik nog niet gezien: mensen die zwepen als de staarten van de ossen bij zich hebben en zij zouden mensen slaan, en de vrouwen die gekleed zullen zijn maar ogenschijnelijk naakt lijken, die geneigd zijn (tot het kwade) en laten hun echtgenoten ertoe neigen. Hun hoofden zullen als de bulten van kamelen zijn die naar een kant neigt. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden noch zullen zij haar geur niet ruiken van waaraf de geur geroken wordt van zo’n en zo’n afstand." De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De besten van jullie vrouwen zijn diegenen die hartelijk zijn, diegenen die vaak voorkomend kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en Taqwa (godvrees) voor Allah hebben. De slechtste van jullie vrouwen zijn diegenen die hun schoonheid tonen en verwaand zijn. Zij zijn huichelaars, alleen zo veel van hen zullen Djennah binnengaan zoals er kraaien met witte onderpoten zijn" (Al-Bayhaqe) - Dit type kraai is zeer zeldzaam, zodat het duidelijk wordt dat het om een zeer beperkt aantal gaat- Al vind ik dat als desbetreffende persoon werkelijk het beste met je voorhad, het niet op zo'n manier had over moeten brengen, door je meteen als 'slecht' te bestempelen..

casa_gurl
01-09-2004, 20:19
kijk schat het gaat er om hoe jij van binnen bent kijk je zal wel eigenlijk een hoofdoek moeten dragen maar als jaah je bent niet gelijk een slechte omdat je geen hoofdoek draagt hoor .! ! ! !als je maar een goede moslima bent

Lady_moi
01-09-2004, 20:33
Ge ziet er goed uit :D Origineel gepost door TURKSE_MAFFIA ja eigenlijk wel en HOE wel??? als je MOSLIM bent moet je hoofdoek dragen schatje want zonder hoofdoek ben je niet perfeckt moslim SCAHTJE

praatjes
01-09-2004, 23:31
Origineel gepost door LuNatica Dat heeft iemand mij gisteren heel duidelijk gemaakt!! Is dat zo? :confused: Ik geef hem gelijk :)

Hanaetje
02-09-2004, 00:43
Origineel gepost door praatjes Ik geef hem gelijk :) hahaha sorry hahahaha

AdamX
02-09-2004, 00:45
ik ben ook slecht omdat ik geen baard heb, terwijl ik wel 1 onder draag :D

Amesrem
02-09-2004, 03:51
Origineel gepost door LuNatica Dat heeft iemand mij gisteren heel duidelijk gemaakt!! Is dat zo? :confused: je bent niet slecht, maar je bent slecht bezig ;) ik groet jou

chaadia
02-09-2004, 07:04
ja j ebent zeker slecht hoofdoek moet je dragen klein of groot

Thaiboxer__Mo
02-09-2004, 09:40
Van buiten straal je uit hoe je van binnen inelkaar zit.. dus mensen die het rechte pad volgen die kan je herkennen...

Miss_Nerd
02-09-2004, 09:45

Origineel gepost door Oempje_ Niemand heeft het recht je als goed of 'slecht' te bestempelen, Allaah is immers de Enige die in de harten v/d mensen kan kijken en weet wat erin omgaat. Daarentegen bega je wel 1 zonde meer dan een persoon die wel een hijaab draagt. Het is een verplichting voor elke moslima, dat valt niet te ontkennen. Of je werkelijk slecht(er) bent of beter dan een ander, is aan Allaah 'Aza wa Jaal. “…en hun sieraden niet tonen, behalve aan hun echtgenoten, hun vaders, de vaders van hun echtgenoten, hun zonen, de zonen van hun echtgenoten, hun broeders of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun (moslim) vrouwen (i.e. hun zusters in Islaam), of de slavinnen die zij bezitten , of oude mannelijke bedienden die geen begeerte meer hebben, of kleine kinderen die nog niet op de ‘Awrah van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te onthullen. En jullie allen smeken Allaah jullie te vergeven, O gelovigen, hopelijk zullen jullie welslagen.” (( 24:31 )) Waarom moet een niet-moslim vrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin aantrekken en bij hun opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten het huis bedekt en in het huis een diamant. Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn. Lees het vervolg, van het niet dragen een hijaab; Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de profeet (salla Allaahu alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Twee typen inwoners van het hellevuur heb ik nog niet gezien: mensen die zwepen als de staarten van de ossen bij zich hebben en zij zouden mensen slaan, en de vrouwen die gekleed zullen zijn maar ogenschijnelijk naakt lijken, die geneigd zijn (tot het kwade) en laten hun echtgenoten ertoe neigen. Hun hoofden zullen als de bulten van kamelen zijn die naar een kant neigt. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden noch zullen zij haar geur niet ruiken van waaraf de geur geroken wordt van zo’n en zo’n afstand." De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "De besten van jullie vrouwen zijn diegenen die hartelijk zijn, diegenen die vaak voorkomend kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en Taqwa (godvrees) voor Allah hebben. De slechtste van jullie vrouwen zijn diegenen die hun schoonheid tonen en verwaand zijn. Zij zijn huichelaars, alleen zo veel van hen zullen Djennah binnengaan zoals er kraaien met witte onderpoten zijn" (Al-Bayhaqe) - Dit type kraai is zeer zeldzaam, zodat het duidelijk wordt dat het om een zeer beperkt aantal gaat- Al vind ik dat als desbetreffende persoon werkelijk het beste met je voorhad, het niet op zo'n manier had over moeten brengen, door je meteen als 'slecht' te bestempelen.. Ik HOU Van JOu.....:D

Pagina's : [1] 2