Bekijk volle/desktop versie : advies gevraagd aan de mama's



Pagina's : [1] 2

25-10-2010, 16:29
Salaam oe3LAIkoem zusters, graag zou ik advies willen vragen aan de mama's

Mijn vraag gaat over het oppakken van je baby als die huilt.
ik zal even mijn sitautie uitleggen. ik heb een peuter die als baby(vanaf 1e dag) veeeeeeeeeel heeft gehuild, dag en nacht en alleen haze slaapjes deed.
ook bij het oppakken bleef hij onrustig.
Ik stond er alleen voor en heb hem veel bij me gedragen.(nog steeds slechte slaper) Vele raadden me aan hem te laten huilen dat alleen nog meer onrust veroorzaakte elmohiem nu ben ik pas bevallen van een tweede.
Mijn man en ik hebben altijd gezegd het anders aan te pakken.
mn kleine was de eerste 4 weken lekker rustig, huilde alleen als hij wilde eten ofzo../ we dachten heerlijk het kn dus ook anders..
maar nu sinds een week huilt hij na elke voeding... hij word wakker word gevoed etc een uur wakker en dan uur huilen en dit elke keer sinds een week...
Eerste paar dagen liet k hem even huilen en dan elk 5 min gaan kijken en sussen maar ht huilen bleef
Daarna liet ik hem gewoon huilen in de hoop dat hij in slaap valt maar walou...

Zusters wat is het beste?Gewoon laten huilen..?? wat zouden jullie doen?
Ik had een trauma overgehouden aan mn eerste.
Cb zegt nu in een keer anders dan de eerste keer dat ik hem gewoon op moet pakken. want heeft 9 maanden in de buik gezeten bla bla bla.
maar aan de andere kant wil ik hem nergens aan wennen.

Ik baker hem ook in en ook dat lijkt niet te helpen.
Sorryy voor de lange tekst en het slordig typen komt doordat ik me niet kan concentreren(kleine hoor ik huilen...

wasalaam, hoop dat jullie me kunnen adviseren..

ps soms als ik he oppak word hij rustig maar soms ook niet..

25-10-2010, 16:33


Zoals ik hierboven heb gelezen, je zegt je kindje huilt na elke voeding?? mss heeft je kleine wel last van darmkrampjes en daarom na elke voeding huilt.. ik heb dit ook met mijn dochter gehad toen zei pas was geboren, ze huilde nee krijste na elke voeding ,ik heb toen infacol gehaald tegen darmkramjes speciaal voor pasgeboren baby,s en binnen 3dagen was het over..

en alles wat je nu gaat aanleren, zoals inbakeren, optillen ,heen en weer bewegen, zal straks moeilijk af te bouwen zijn geloof me.

Ik had me dochter ook ingebakert het heeft me 5mnd geduurt voordat ze zonder ingebakerd kon slapen, en ze was al bijna 8mnd oud..
Als je weet als moeder mijn kindje heeft gegeten en is verschoond en heeft verder nergens last van, is het beste laten huilen niet langer dan 10 a 15min, eventjes troosten en weer laten huilen, binnen een paar dagen raakt je baby hieraan gewend..het is best moeilijk die kleine te laten huilen maar geloof me op ten duur heb je hier alleen maar voordeel aan, begin er nu aan meid.

25-10-2010, 16:36
Een huilbaby mankeert meestal wat hoor. Ik zou hem laten onderzoeken op buikpijn enzo.

Maar zoiezo niet leren op te pakken als hij huilt.

25-10-2010, 16:37
Ahh miskien. Allah shafieh.
Indd. misschien heeft hij pijn. Of heeft hij last van reflux. Spuugt hij ook?

Dit is zoiezo niet normaal. Ga voor de zekerheid naar de dokter.

dit heeft niks te maken met een kind die 'opgetilt' wilt worden

25-10-2010, 16:37


Laten huilen,mijn baby had dat ook zeker een paar weken bleef ze huilen,ik liet haar dan zeker gewoon huilen,een keer zelfs een uur en een kwartier,ik had taghenent gekregen van haar.
Safie na een tijdje werdt het huilen minder,en ze slaapt nu sinds ze drie maanden is hele nachten door,heeft niet eens nachtvoeding nodig.
Ze is nu 1 jaar.

25-10-2010, 16:40
Oef moeilijk volgens mij heeft ie darmkrampjes... Het is lastig om je baby te laten huilen je hebt geen kracht om hem zo lang te laten huilen... laat je moeder instinkt helpen, als je denkt dat hij pijn heeft door de darmkrampjes, gewoon optillen en hem troosten en homeopatische middeltjes gebruiken voor darmkrampjes

25-10-2010, 16:41
- Misschien wil je baby boeren, soms meerdere malen. Dit heeft mijn zoontje namelijk ook.
- Misschien last van buikkrampjes ? Infacol is een medicijn hiertegen

25-10-2010, 19:08

Citaat door Azhaar:
Oef moeilijk volgens mij heeft ie darmkrampjes... Het is lastig om je baby te laten huilen je hebt geen kracht om hem zo lang te laten huilen... laat je moeder instinkt helpen, als je denkt dat hij pijn heeft door de darmkrampjes, gewoon optillen en hem troosten en homeopatische middeltjes gebruiken voor darmkrampjes


pfff jeetje ik weet het ook niet meer zusters, ik wil die drama met mn eerste niet mee maken, walou rust niks...heb me toen staande gehouden.
Ik d8 dit keer word het anders... het gehuil zit diep in mn hoofd als hij huilt
lijkt het net of je met messen in mn hoofd steekt..ik probeer me rustig te houden maar begin echt verdrietig te worden(moge allah me vergeven want hoor blij te zijn) ik weet het ook niet meer... de eerste 4 weken ging goed, het kunnen geen regeldagen zijn toch? want hij gaat net de 5e week in...lieve zusters in mn hoofd zijn allemaal vraag tekens..

Bij mn eerste bleek maanden later bijna jaar van alles te zijn reflux, melkallergie etc etc
zorg instanties wilden niet helpen omdat hij goed groeide en gezond oogde
Het lag volgens hun aan ons,
daarom ben ik nu onzekr..

pfff chokran voor jullie advies

25-10-2010, 22:48
mijn kleine is ook veranderd, in het begin was ze heel rustig en sliep ze soms 4 a 5 uur door 's nachts maar nu sinds een weekje (ze wordt woensdag 6 weken) is het helemaal veranderd.

's nachts zit er max 3 uur tussen de voedingen en na het eten blijft ze ook wakker. Ik had wel in een boek gelezen dat babies rond 6 weken hun huilpiek bereiken en dat ze dan het meest huilen, en langer wakker blijven telkens.

En ook dat je ze eigenlijk de eerste 3 maanden niet kan verwennen omdat ze nu eenmaal nog vaker de behoefte voelen opgepakt te worden en dicht bij mama te zijn.

Als je baby krampjes heeft kan je dat makkelijk merken; hard huilen, stampen met de voetjes en gezichtje dat rood wordt bij het huilen..

25-10-2010, 22:57
Ik denk bijna zeker dat het darmkrampjes zijn. Ben je overgegaan op flesvoeding of geef je andere flesvoeding. Mijn zoontje heeft het ook gehad vreselijk die momenten, zou zeker even naar de huisarts gaan

25-10-2010, 23:09
Ik denk dat het een sprongetje is..
en je baby is nog te jong die kan je niet zo snel laten wennen aan iets tenzij je er hele dagen mee gaat lopen. Hou m lekker bij je, probeer een vast ritueel samen te doen om hem veilig te laten voelen. Leg in zijn bedje een kledingstuk van jou zodat hij deze ruikt en gevoel heeft dat je dichtbij bent..
Mijn kinderen begon ik pas met 6 maanden in egen bed te laten, en laten huilen..maar pas als ik zeker wist dat ze niks mankeerden natuurlijk..Jou kind is nog heel jong je kan nog niet de verschillende huiltjes onderscheiden, na een paar maanden weet kan je aan het gehuil horen of ze honger hebben of pijn enz..succes

25-10-2010, 23:24
Ik zou er eerst mee langs de huisarts gaan.. als het niks blijkt te zijn, dan kan je jou zoontje/dochtertje het beste laten huilen en niet optillen.

26-10-2010, 09:10



Citaat door Skatino:
mijn kleine is ook veranderd, in het begin was ze heel rustig en sliep ze soms 4 a 5 uur door 's nachts maar nu sinds een weekje (ze wordt woensdag 6 weken) is het helemaal veranderd.

's nachts zit er max 3 uur tussen de voedingen en na het eten blijft ze ook wakker. Ik had wel in een boek gelezen dat babies rond 6 weken hun huilpiek bereiken en dat ze dan het meest huilen, en langer wakker blijven telkens.

En ook dat je ze eigenlijk de eerste 3 maanden niet kan verwennen omdat ze nu eenmaal nog vaker de behoefte voelen opgepakt te worden en dicht bij mama te zijn.Als je baby krampjes heeft kan je dat makkelijk merken; hard huilen, stampen met de voetjes en gezichtje dat rood wordt bij het huilen..



Citaat door __Nada:
Ik denk dat het een sprongetje is..
en je baby is nog te jong die kan je niet zo snel laten wennen aan iets tenzij je er hele dagen mee gaat lopen. Hou m lekker bij je, probeer een vast ritueel samen te doen om hem veilig te laten voelen. Leg in zijn bedje een kledingstuk van jou zodat hij deze ruikt en gevoel heeft dat je dichtbij bent..
Mijn kinderen begon ik pas met 6 maanden in egen bed te laten, en laten huilen..maar pas als ik zeker wist dat ze niks mankeerden natuurlijk..Jou kind is nog heel jong je kan nog niet de verschillende huiltjes onderscheiden, na een paar maanden weet kan je aan het gehuil horen of ze honger hebben of pijn enz..succes


Dit dus!

Lieve Ts, laat je kindje niet huilen als hij pas 4 weken oud is. Een baby heeft de eerste 3 maanden liefde, genegenheid en troost van de moeder nodig. Een baby heeft de eerste maanden last van sprongetjes, regeldagen en buikkrampjes. Daar dien je als moeder rekening mee te houden en troost je babie. Ik kon het bij mijn kleine echt niet over mijn hart verkrijgen om hem niet te troosten. Ik heb het 1 dag geprobeerd, maar de volgende dag begon schuldgevoel echt aan me te knagen. Zo'n kleine kan er ook niets aan doen en aangezien jij de mama bent moet jij ervoor zorgen dat hij bij jouw een veilig liefdeshaven vindt. Mijn kind was de eerste 2 maanden ook heel huilerig en hangerig, maar toen hij zijn derde maand inging, mashallah oe saffie..Ik geniet ontzettend van hem nu en inchallah jij ook na de eerste maanden. Dit hoort er bij. Hou vol en vraag op tijd hulp bij je man of anderen!

26-10-2010, 09:17
Meid je baby is nog pas 4 weken, pak het gewoon op als het huilt en troost het. Als het huilen door blijft gaan als je je baby optilt zou ik langs de huisarts gana of gewoon snachts naar de eerste hulp en overdrijven. Want heel vaak hebben ze ergens last van. Mijn nicht had ook zo een baby en bleek dat dat kind last had van een soort maagzuur en na het drinken deed het natuurlijk pijn. Ze is opgenomen een paar dagen en heeft medicijnenen ervoor gekregen. Nu alhmdl huilt z niet meer.
Dus als jij denkt het huilen stopt niet en na 10 min is je baby nog niet stil of na het optillen, trek dan aan de bel.

Succes

28-10-2010, 16:34

Citaat door ouarda24:
Meid je baby is nog pas 4 weken, pak het gewoon op als het huilt en troost het. Als het huilen door blijft gaan als je je baby optilt zou ik langs de huisarts gana of gewoon snachts naar de eerste hulp en overdrijven. Want heel vaak hebben ze ergens last van. Mijn nicht had ook zo een baby en bleek dat dat kind last had van een soort maagzuur en na het drinken deed het natuurlijk pijn. Ze is opgenomen een paar dagen en heeft medicijnenen ervoor gekregen. Nu alhmdl huilt z niet meer.
Dus als jij denkt het huilen stopt niet en na 10 min is je baby nog niet stil of na het optillen, trek dan aan de bel.

Succes


Chokran zuster, dus beter oppakken?? Volgens mij kunnen ze op gegeven moment wel ergens aan wennen..ook al zijn ze zo klein
maar goed gayr inschallah..
jah ik ken de sitautie met maagzuur, reflux heet het mn oudste had dat ook( pas ondekt na maaanden) hier helpen ze je niet gauw dus het heeft geen zin om naar de huisarts te gaan...

vraagje nog ik geef bv en mn kleine heeft al bijna 2 weken niet gepoept wel hard persen en hard gillen van de pijn maar nog steeds niks
Ik heb het gepobeerd met een beetje olijf olie maar nog niks
heb de huisarts gebeld die zegt dat het normaal kan zijn bij bv..

wasalaam'oe 3alaikoem

Pagina's : [1] 2