Bekijk originele versie : laptop loopt vast
katje_lief
25-10-2010, 14:00
salaam wa3aleykom, wie kan me helpen. als ik me pc aanzet loopt die vast. ik krijg een pctstray. exe melding.
Camouflage
25-10-2010, 14:01
Op welke moment loopt je laptop vast? Na het inloggen?
katje_lief
25-10-2010, 14:11
ja nadat ik ingelogd heb, krijg ik die melding.
katje_lief
25-10-2010, 14:12
nadat ik ingelogd heb. loopt die vast.
Camouflage
25-10-2010, 14:22
Wat je kan doen is bij het opstarten van je laptop, F11 te drukken, meteen bij de 1e beeld wat je krijgt op je scherm bij het aanzetten. (kan ook F9 en of F10 zijn)
Vervolgens doe je 'veillige modus' en log je als administrator in. Vervolgens ga je je laptop herstellen.
Start, programma's, bureau accessoires, systeemwerkset en dan systeemherstel. En ga je een herstelpunt zoeken en je laptop herstellen.
Pctstray. exe is een overbodig opstart-item van PCTools (Spyware Doctor).
Ik zou het volgende eens doen:
Als je CCleaner hebt kijk dan eens in Gereedschap->Opstarten (http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Windows+Onnodige+opstartende+programmas+uitzetten+ waardoor+uw+pc+weer+sneller+wordt) wat er allemaal opstart als je je PC aanzet.
Ik denk dat die Spyware Doctor daar tussen staat.
Maak anders eens een screenshot van die opstartlijst. Of kijk of die pctstray er tussen staat.
Die opstart-items kun je ook als volgt vinden:
Start->Type msconfig in het zoekvak en dubbelklik op het zoekresultaat of druk op enter.
Kies dan tabblad opstarten.
Camouflage
25-10-2010, 14:41
Pctstray. exe is een overbodig opstart-item van PCTools (Spyware Doctor).
Ik zou het volgende eens doen:
Als je CCleaner hebt kijk dan eens in Gereedschap->Opstarten (http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Windows+Onnodige+opstartende+programmas+uitzetten+ waardoor+uw+pc+weer+sneller+wordt) wat er allemaal opstart als je je PC aanzet.
Ik denk dat die Spyware Doctor daar tussen staat.
Maak anders eens een screenshot van die opstartlijst. Of kijk of die pctstray er tussen staat.
Ik kende deze proces niet. ;)
Maar als haar systeem vast loopt, gaat het moeilijk om haar opstartende services aan te passen.
katje_lief
25-10-2010, 15:07
bedankt voor jullie hulp, ik zal dat proberen als die mee wil werken, want hij loopt gelijk vast na het opstarten. dankje
Spyware Doctor uitvinken in veilige modus.
Start de computer en druk meteen tijdens het opstarten met kleine tussenpozen op Functietoets F8 (bovenin je toetsenbord).
Blijf dit doen totdat je een scherm krijgt met keuzemogelijkheden.
Kies dan voor veilige modus.
Die opstart-items kun je zo vinden:
Klik op Start->Type msconfig in het zoekvak en dubbelklik op het zoekresultaat of druk op enter.
Kies dan tabblad opstarten.
Vink uit: pctstray. exe en alles waar PcTools of Spyware Doctor in voorkomt.
Daarna herstarten en Spyware Doctor verwijderen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.