Bekijk originele versie : haram
Salaam mensen,
Ik heb een discussie met een collega,
zij zegt dat wijn niet haram is.
Ik zeg van wel omdat alcohol haram is en aangezien alcohol in wijn zit is het haram.
volgens haar is wijn niet zo haram als andere sterke drank, wijn is gedoogd. ik vind dit onzin.
Wat zeggen jullie!!!!
Groetjes,
MoEtJe_MoEtJe
01-09-2004, 13:26
doe niet zo dom. !!
Alles waar alcohol in zit is haram....
Je heb gelijk ;)
:zwaai:
Origineel gepost door MoEtJe_MoEtJe
doe niet zo dom. !!
Ik stel een vraag,
Reageer alsjeblieft gewoon op een vraag en ga niet meteen schelden
Dank je wel
Niet zo kinderachtig doen!!!!
hahaha alcohol is haram dus wijn is ook haram, want in wijn zit alcohol.........
Dit lijkt op wat ex-christenen een aantal jaar geleden zijn gaan doen: verboden van God zodanig verwoorden dat het geen verbod meer is. M.a.w. ze stellen zich machtiger op dan God.
Allah heeft heel duidelijk gezegd Alcohol is haram, als een mens dat wil veranderen is hij bezig met iets heel gevaarlijks: namelijk zich hoger op te stellen dan Allah, en dat is één van de grootste zonde die je als mens kunt begaan. Leg je collega dat eens uit mischien dat ze het dan wel snapt.
Origineel gepost door kozit
hahaha alcohol is haram dus wijn is ook haram, want in wijn zit alcohol.........
Dank je wel,
dat dacht ik dus ook!!!
Origineel gepost door ieffies
Dit lijkt op wat ex-christenen een aantal jaar geleden zijn gaan doen: verboden van God zodanig verwoorden dat het geen verbod meer is. M.a.w. ze stellen zich machtiger op dan God.
Allah heeft heel duidelijk gezegd Alcohol is haram, als een mens dat wil veranderen is hij bezig met iets heel gevaarlijks: namelijk zich hoger op te stellen dan Allah, en dat is één van de grootste zonde die je als mens kunt begaan. Leg je collega dat eens uit mischien dat ze het dan wel snapt.
Mijn complimenten goed gezegd!!!!
Origineel gepost door MoEtJe_MoEtJe
nee, ik ben niet kinderachtig. geloof mij maar !
Je opmerkingen zeggen mij genoeg, je begint meteen met schelden,
Ik ga hier verder niet meer op in, anders krijgt deze topic weer andere wending en dat is niet de bedoeling...
Lady_moi
01-09-2004, 14:07
:goedzo:
Origineel gepost door ieffies
Het feit dat je deze vraag hier stelt, betekent dat je collega je in twijfel heeft gebracht.
het feit dat een collega je aangaande je geloof je in twijfel kan brengen, betekent dat je je geloof niet machtig bent, of je niet genoeg weet over je geloof.
het feit dat je niet genoeg over je geloof weet, zorgt ervoor dat je niet voet bij stuk kan houden als het op een discussie aankomt over je geloof.
als je tegenover je collega al geen voet bij stuk kan houden, hoe doe je dat dan tegenover de duivel (shitan)...
sterkte ermee,
en doe wat aan je kennis.
Origineel gepost door Souhayb
Het feit dat je deze vraag hier stelt, betekent dat je collega je in twijfel heeft gebracht.
het feit dat een collega je aangaande je geloof je in twijfel kan brengen, betekent dat je je geloof niet machtig bent, of je niet genoeg weet over je geloof.
het feit dat je niet genoeg over je geloof weet, zorgt ervoor dat je niet voet bij stuk kan houden als het op een discussie aankomt over je geloof.
als je tegenover je collega al geen voet bij stuk kan houden, hoe doe je dat dan tegenover de duivel (shitan)...
sterkte ermee,
DANK JE WEL VOOR OOH ZO MOOIE WOORDEN
Ik ben niet van mijn stuk gebracht, ik heb hier de vraag gesteld om het haar vervolgens te laten lezen.
Ik weet dat het haram is en ik weet het ook heel zeker, misschien was dat niet duidelijk genoeg, maar dan weet je dat nu.
En zover ik weet was jij er niet bij toen we een discussie aan het voeren waren dus je weet niet of ik voet bij stuk gehouden heb, voor jouw informatie, ik heb wel voet bij stuk gehouden, alleen zij twijfelde en door haar het de reacties te laten lezen is bij haar ook de twijfel weg..
Maar nogmaals misschien was ik niet duidelijk genoeg, en aan mijn kennis mankeert niks, dank je wel...
Tbarkalah, sommige mensen kunnen zo mooi denken voor een ander en een oordeel vellen!!!!!!!!!!
DaNGeRouZLy
01-09-2004, 15:20
Origineel gepost door Souhayb
sterkte ermee,
sorry maar dit gaat wel heel ver.
misschien wil ze graag bewijzen zien zodat ze haar collega kan overtuigen. Bekijk het eens van die kant.
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
sorry maar dit gaat wel heel ver.
misschien wil ze graag bewijzen zien zodat ze haar collega kan overtuigen. Bekijk het eens van die kant.
Dank je wel DanNGeRouZly, jij snapt het tenministe, dat was inderdaad mijn bedoeling..
Een dikke kus voor je begrip...
DaNGeRouZLy
01-09-2004, 15:22
Ibn ‘Abbas (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Ik heb de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) horen zeggen; 'Djbriel is naar mij gekomen en zei tegen mij: "O Mohammed! Allah de verhevene heeft wijn vervloekt, en degene die het maakt, degene die vraagt om het te maken, degene die het opdrinkt, degene die het transporteert, degene voor wie het getransporteerd wordt, degene die het verkoopt, degene die het schenkt, en degene voor wie het geschonken word"' Ahmed onder nummer: 2747
Soera Al-Maidah(5) 90. O gij die gelooft, wijn en het hazardspel en afgoden en toverpijlen zijn niet anders dan gruwelen, door Satan gewrocht. Vermijdt ze dus, opdat gij voorspoedig moogt zijn.
Soera Al-Maidah(5)91. Voorzeker, door middel van wijn en hazardspel, wenst Satan onder u vijandschap en afgunst te zaaien en u af te houden van het gedenken van Allah en van het gebed. Zult gij dan worden weerhouden?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.