Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse scheiding....

nadia01
19-12-2002, 18:20

Salaam alaaikum.... Ik ben Nadia... Ik ben al een tijdje lid hier op Marokko.nl en ik heb nog nooit een topic geopend... Dit is dus mijn eerste keer... Ik ben sinds een jaar gescheiden van mijn ex man omdat hij gewoon heel slecht voor mij was.. Hij was bijna nooit thuis en sloeg me en vernederde mij... En toen hij zijn papieren in handen had werd hij nog veel erger en dreigde hij me zelfs met de dood als ik bij hem weg zou gaan.... Hij zei ook dat als ik bij hem weg zou gaan dat ik nooit meer mijn eigen land zou mogen zien omdat hun vrienden zijn van de regering in Marokko... Na heel veel gedoe ben ik dan uiteindelijk toch gescheiden via de Nederlandse wet.. Ik heb al mijn hoop op Allah swt gevestigd en ik heb er een punt achter gezet... Maar nu is er nog een probleem... De marokkaanse scheiding.. Ik mag niet scheiden omdat hij dat niet wil.. Ik snap het niet en ik word echt boos als ik er aan denk... Nadat ik alles heb verteld bij het consulaat durven ze te beweren dat ik de scheiding niet krijg zolang hij weigert... Wat willen ze dan van je.. dat je blijft tot dat hij je lajehfad echt vermoord? Via deze weg wil ik vragen of er nog meer mensen met dit probleem zitten en hoe en of ze het hebben opgelost... Alvas hartelijk bedankt... En vrede zij met jullie... Nadia

SweetRose
19-12-2002, 18:32
kwil het eigenlijk ook best wel weten... maar ik duim voor je nadia...heb sbar..Allah straft zulke mensen wel hoor!!;)

nadia01
19-12-2002, 18:48
Zin `n Midar en redouan bedankt voor jullie lieve woorden...

Guadaloupe
19-12-2002, 18:53
ik had gehoord dat wanneer je drie keer je man laat roepen door het consulaat en hij niet reageert, dat zijn 'recht' vervalt. maar ik kan het ook verkeerd hebben :confused: ik wens je in ieder geval veeel sterkte, insha Allah

Nounousa
19-12-2002, 19:00

allah houwnek inshallah allah eej koen fel houn... :(

moslimastyling
19-12-2002, 19:05
Salaam aleykoum Eerst en vooral wil ik zeggen Allah sebreq, Allah staat bij de geduldigen Ten tweede is het ook spijtig genoeg heel moeilijk om je scheiding te krijgen vooral in marokko, men nicht heeft bijna 10jaar moeten wachten maar ze trouwde hamdoulilah ondertussen terug met iemand in belgie (marokaan) maar ze kon bijna nooit naar marokko ze ging stiekems en alleen, Ik denk om echt vooruit te laten gaan dat je gewoon wat POEN naar boven moet halen GELD doet wonderen in marokko spijtig genoeg maar zo is de realiteit Veel geluk en thela fi rasek Maak je geen zorgen Allah swt staat boven je M7a salama

toety
19-12-2002, 20:45
asa la moeailaikom ik heb het net met me man er over hij zegt dat het waar is als ze hem oproepen[consulaat] en hij komt niet dan kan je scheiden en hij zegt ook dat het haram is waarom hij je zo laat lijden maar wat ik niet begreep is dat hij je sloeg toen hij nog geen papieren had als ik jou was had ik stop gezet voordat hij zijn papieren had. jij had nog macht over hem zo kon hij ilegaal worden.maar ja ik kan het ook mis hebben ik weet niet hoe het was om met hem getrouwd te zijn.heb je geen familie die jou verhaal getuigd bij de consulaat hoe hij jou heeft behandeld maar lieverd ik wens je sterkte in deze moeilijke piriode.beslamma toety :zwaai:

sinaya20
19-12-2002, 20:50
Nadia je kan me mailen, ik heb identiek hetzelfde probleem. www.imaanni412@hotmail.com Tot hoors

nadia01
19-12-2002, 21:39
Origineel gepost door toety asa la moeailaikom ik heb het net met me man er over hij zegt dat het waar is als ze hem oproepen[consulaat] en hij komt niet dan kan je scheiden en hij zegt ook dat het haram is waarom hij je zo laat lijden maar wat ik niet begreep is dat hij je sloeg toen hij nog geen papieren had als ik jou was had ik stop gezet voordat hij zijn papieren had. jij had nog macht over hem zo kon hij ilegaal worden.maar ja ik kan het ook mis hebben ik weet niet hoe het was om met hem getrouwd te zijn.heb je geen familie die jou verhaal getuigd bij de consulaat hoe hij jou heeft behandeld maar lieverd ik wens je sterkte in deze moeilijke piriode.beslamma toety :zwaai: Het probleem is dat hij wel is gegaan toen hij werd opgeroepen... Hij heeft gezegd dat hij me laat hangen voor de rest van mijn leven... En inderdaad, ik had eigenlijk gelijk van hem moeten scheiden.. Maar ik hoopte eigenlijk dat het goed zou komen en scheiden wilde ik alleen als ik niet anders kon... Maar bedankt voor jullie reacties...

aischa
20-12-2002, 11:51
:( Goeiemorgen Nadia01...ik weet wat je voelt en wat je doormaakt. Ik ben dan wel nederlandse maar he het zelfde probleem met me ex.(marokaan)..maar je weet het wat allemaal speelt want je kent me al zo lang. Wat ik niet van die mannen begrijp is dat ze zelf hun gang maar lekker gaan terwijl wij als ex vrouwen niet verder met onze leven kunnen gaan, ik wil ook zo graag die scheiding hebben wacht daar nu al zo lang op, er komt zoveel bij kijken ..ik moet eerst me akte van de nederlandse scheiding laten vertalen en naar Den Haag sturen en dan gaat het weer naar het consulaat, en word het pas egeregeld ...IK WORD ER GEK VAN..!!!!!! En dan nog he1 ..terwijl hij al een hele tijd een ander heeft mij lastig vallen wat een neurt is het gewoon. Maar wat ik je wil zeggen meid is dat we er wel komen en het laatst zullen lachen.let maar op...ons geduld zal beloond worden. En het belangrijkste is dat wij elkaar kunnen steune..om er doorheen te komen.. Beslema sissie en tot gauw...thalla frasek...SjaMiLa... :zwaai: