Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : VVD wil ook geen 16 miljoen kaaskoppen

Pagina's : [1] 2 3

Raihana
31-08-2004, 22:50

DEN HAAG - Het is niet de bedoeling om van alle mensen die in Nederland wonen " kaaskoppen met een oranje klomp op hun hoofd" te maken, wel om vreemdelingen die hier komen een starterspakket te geven, waarmee ze kunnen integreren. VVD-fractieleider Van Aartsen zei dinsdag tijdens het debat over het integratiebeleid geen voorstander te zijn van assimilatie. Wel vindt hij dat "niets doen onverantwoordelijk is". De maatregelen die het kabinet heeft voorgesteld om de integratie te bevorderen juicht hij dus toe. Het mag wat de VVD betreft ook wel wat meer zijn. De immigratie via de Antillen en het probleem van de zwarte scholen moet worden aangepakt, en nieuwkomers zouden niet meteen aanspraak moeten kunnen maken op de sociale zekerheid. Ja zo...doe eens leuk zeg, 16 miljoen kaaskoppen! :D

Pajiera
01-09-2004, 00:39
Joehoee...nederland voor de nederlanders. Kaaskoppen, united we stand. Alle turken, marokkanen, arabisten, negers eruit!! http://www.hotels-europe.com/info-countries/netherlands/holland-4.jpg Holland, Holland. :D

SsiSta
01-09-2004, 00:48
Origineel gepost door Pajiera Joehoee...nederland voor de nederlanders. Kaaskoppen, united we stand. Alle turken, marokkanen, arabisten, negers eruit!! http://www.hotels-europe.com/info-countries/netherlands/holland-4.jpg Holland, Holland. :D ....En toen werd Pajiera wakker.

caprio
01-09-2004, 01:08
Origineel gepost door Raihana VVD-fractieleider Van Aartsen zei dinsdag tijdens het debat over het integratiebeleid geen voorstander te zijn van assimilatie. Ja zo...doe eens leuk zeg, 16 miljoen kaaskoppen! :D Ook PvdA voorzitter Bos opent een interessante discussie: "Nederland wordt nooit meer wat het was." in de Telegraaf, en "Nederland bouwt geen kerken maar Moskeeen." http://www.telegraaf.nl/binnenland/13522641/_Nederland_bouwt_moskee%EBn,_geen_kerken_.html Bovendien zijn er oprechte problemen met allochtone groepen, die onder ogen gezien moeten worden. Daar lopen toch ook aloochtonen toch niet meer voor weg mag ik hopen, het is immers in hun eigen voordeel dat die opgelost worden. Tenzijn je wilt dat ook 20% van jouw kinderen straks werkeloos is zonder gedegen opleiding? Pas maar op, voordat je het weet stem je VVD en ben je een kaaskop! :-)

0rgoglio
01-09-2004, 02:05

Jan Marijnissen, fractieleider van de SP, pleit voor afschaffing van artikel 23 van de grondwet. In dit artikel wordt de eerbiediging van godsdienst en levensovertuiging in het onderwijs gewaarborgd. Christelijke en islamitische scholen zijn volgens Marijnissen 'segregatiescholen'. Dat zei hij dinsdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over het rapport 'Bruggen Bouwen' van de commissie Integratiebeleid. Het rapport werd gepresenteerd in januari. De commissie, onder leiding van VVD'er Stef Blok, deed onderzoek naar het integratiebeleid in Nederland. De commissie concludeerde in het rapport dat de integratie van immigranten redelijk is geslaagd, maar dat dit niet te danken is aan het regeringsbeleid. De overheid heeft volgens de commissie nooit duidelijke doelen gesteld op het gebied van integratie en immigratie. Dat wat is bereikt op het gebied van integratie de afgelopen dertig jaar, is grotendeels de verdienste van de allochtonen en niet van de regering, aldus de commissie. Marijnissen sluit zich aan bij een aantal conclusies van het onderzoek. Zo hoopt hij dat er niet meer nieuwe scholen met een christelijke of islamitische signatuur worden opgericht. "Ik vind het maatschappelijk onverstandig een zwarte school te stichten." De fractievoorzitter is ervan overtuigd dat scholen hun aandeel moeten gaan nemen in de integratie. Ook stelt hij dat segregatie in zowel het onderwijs als de huisvesting het succes van integratie verkleint. "De huur moet in een aantal wijken betaalbaar worden en de huursubsidie moet worden verruimd ", stelt Marijnissen. Hij denkt hiermee de segregatie tegen te gaan en de integratie te kunnen stimuleren. http://www.nieuws.nl/bericht/4/27751 Tja, dan vraag ik me werkelijk af hoe men op het idee kon komen om Kaaskopland seculier te maken?...... Vrijheid van stomzinnige wetswijzigingen? Neeeee, die bijbel hebben wij nooit gewijzigd, hoe kom je daarbij?! Die Jan Tomaat zou een bezemsteel in zijn hol moeten krijgen! Orgo :D

zahran
01-09-2004, 09:29
Origineel gepost door luister Raihana, hoe kom jij aan al deze info? http://www.telegraaf.nl/binnenland/13525591/VVD_wil_ook_geen_16_miljoen_kaaskoppen.html Van de telegraaf.

caprio
01-09-2004, 12:03
Origineel gepost door luister Heb jij trouwens met mensen gesproken, die zonder werk zitten? Meestal kiezen zij daar niet voor! De sneue gevallen zijn altijd sneu, maar je moet niet lopen ontkennen dat er veel werkelozen zijn die niet willen werken. Uit onderzoek blijkt dat hoe lager het inkomen hoe groter inkomen een motivatie om te werken wordt. Hieruit kun je concluderen dat hoe hoger de uitkeringen hoe lager de motivatie om te werken zal zijn voor een bepaald inkomen. Uiteraard zal de motivatie van persoon tot persoon verschillen. De hierarchie van motivaties is: (a) interessant werk, (b) loon, (c) waardering, (d) baanzekerheid, (e) arbeidsomstandigheden, (f) groeimogelijkheden, (g) geschiktheid, (h) persoonlijke loyaliteit, (i) discipline, (j) hulp bij persoonlijke problemen Veel mensen zijn werkeloos omdat ze vinden dat beschikbaar werk niet bij ze past. Dat is absurd, daarvoor is het vangnet niet bedoeld in mijn opinie. Bovendien doen veel mogelijkheden zich binnen een vacature voor als doorgroeimogelijkheden.

Raihana
01-09-2004, 12:59
Origineel gepost door Barcelona Hoe denken de andere leden er over?? barca En hoe denk jij er over Barca? :)

Raihana
01-09-2004, 13:01
Origineel gepost door KohiNoor Werkloos zijn vind ik een ander verhaal. Mijn vader is laatst ontslagen en kan geen baan krijgen. Maar ik bedoel eigenlijk de mensen zoals mijn buurman die zogenaamd in de WAO zitten en dan zwartwerken :kwaad: Geef hem dan aan!

FIGHAR
01-09-2004, 14:13
Daarbij, Moskeeën worden daadwerkelijk ook bezocht, terwijl de kerken alleen nog voor formaliteiten worden gebruikt...

onderduiker
01-09-2004, 15:06
Origineel gepost door Corrie En als moslims dan ook in willen zien dat ze in nederland wonen en niet meer in het midden oosten of noord afrika wonen dan komt het best goed.... Compromissen sluiten dus, dan komen we best tot elkaar... Maar dan geld wel voor iedereen dat ze een beetje moeten geven en een beetje moeten nemen... waaraan kun jij zien dat moslims zo denken, aan de kleding? verklaar je nader svp

TrojanX
01-09-2004, 17:16
Veel Marokkaanse moslims zijn dominant en nooit tevreden. Nederland kent een diversie aan rassen. Het is wel opvallend dat de Marokkanen altijd het hoogste woord hebben. De chinezen, surinamers, molukkers hoor je zelden en proberen in ieder geval niet 15miljoen Nederlanders naar hun hand te zetten. Als je in het westen leeft zal je verwesteren neem daar nou is genoegen mee, of ga naar een plek waar je je beter thuisvoelt.

FAITHLESS
01-09-2004, 19:42
Origineel gepost door TrojanX Veel Marokkaanse moslims zijn dominant en nooit tevreden. Nederland kent een diversie aan rassen. Het is wel opvallend dat de Marokkanen altijd het hoogste woord hebben. De chinezen, surinamers, molukkers hoor je zelden en proberen in ieder geval niet 15miljoen Nederlanders naar hun hand te zetten. Als je in het westen leeft zal je verwesteren neem daar nou is genoegen mee, of ga naar een plek waar je je beter thuisvoelt. Marokanen het hoogste woord ? Zou het misschien kunnen komen doordat de Marokanen nu niet meer van plan zijn om over zich heen te laten lopen . Ik denk dat de Marokaan eindelijk heeft begrepen dat hij ook rechten heeft en voor zichzelf op komt. De tijd dat de Marokaan alles pikte heeft zijn einde bereikt . Ook sommige andere bevolkingsgroepen hebben zo'n fase meegemaakt . Een tijd terug ging het over de criminele Antiliaan , daar hoor je niets meer van. Hoe zou dat nou komen? Ik denk dat ze het weer tijd vinden om een Moslim te pesten . Waar gaat het nou over ? Een bouwstijl van een Moskee ! Jeetje , give me a break .

FAITHLESS
02-09-2004, 13:14
Origineel gepost door LaReconquista Waarbij je wederzijds vetgedrukt mag zetten. Laten we als voorbeeldje eens die moskee in een dure woonwijk nemen. Ik begrijp dat mensen een plek willen om te bidden en ik begrijp ook dat een gebouw in fata morgana stijl niet echt een positieve invloed heeft op de huizenprijzen in de rest van de buurt. Toch komt die moskee er, in de stijl die de oorspronkelijke bouwers in hun hoofd hebben. En andere mensen gaan daardoor geld verliezen bij de eventuele verkoop van hun huis. Nu mag jij mij eens uitleggen waar hier het "wederzijds' begrip om de hoek komt kijken en welke partij hier benadeeld wordt.... Oeh , ik wist : Alles draait dus om geld , de bewoners verliezen hun geld . Ik weet niet of er een onderzoek is gehouden over de effecten van de prijzen , als er een moskee gebouwd wordt bij een villa. Of in het algemeen als er een allochtoon naast een koopwoning komt wonen . Zo'n onderzoek zou ik wel eens willen zien.

Hoogervorst
02-09-2004, 13:15

Ik zie het probleem met zwarte scholen en zwarte wijken niet zo. Ik vind niet dat de overheid een norm moet stellen hoe gemengd een school is. Blijkbaar denken ze dat iemand op een zwarte school automatisch minder onderwijs krijgt. En ik ben zeker ook stom, omdat ik vooral op witte scholen heb gezeten. Nee, als de overheid in dit soort stommigheden gaat zeiken, wordt het nooit meer wat met ons onderwijssysteem.

Pagina's : [1] 2 3