Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : stoppenmet werken

Pagina's : [1] 2

zapelin
22-10-2010, 18:05

salaam ou3alaikoum lieve dames, ik ben net bevallen van een prachtig kindje. ik ga binnenkort weer aan het werk waar ik heel erg tegen op kijk. de kleine gaat nr de creche. maar wat ik nu wil doen is eigenlijk stoppen met werken. Maar een probleem is dat me man een salaris van 500 euro heeft. Dat redden we niet een huishouden van 4 mensen. En de belastingdienst krijgt nog van ons 2000 euro van verschillende toeslagen. kinderopvang toeslag huurtoeslag en zorgtoeslag. wat zijn de punten waar ik tegenop kijk. ik wil volledig voor mijn kinderen zorgen. ik wou al eerder stoppen maar ik kan het niet omdat we gewoon weinig verdienen en ik help me man daarbij. maar om iedere keer toeslagen terug te betalen dat ziiet me man niet meer zitten. wie heeft het ook gedaan en wat zijn de stappen die je genomen hebt.

LaiiLaa
22-10-2010, 18:29
500? wat voor werk doet hij dan?

Fortisi
22-10-2010, 19:18
Waarom moet je zorgtoeslag terugbetalen?

Vlokje
22-10-2010, 20:00
Lastige situatie, gair insha allah! Neem contact op met Belastingdienst en geef aan dat je gezamenlijke inkomsten op dit moment gewijzigd zijn. Zij komen altijd wel met een toepasselijke oplossing. Je man kan een 2e baantje nemen en anders via de sociale dienst een aanvulling op salaris tot het minimun bijstandsloon. Mocht je nog vragen hebben, pm mij :)

Drifter
22-10-2010, 22:28

500 euro? Is je man illie ofzo. Laat hem 3x zo hard gaan werken.

Medatative_Rose
23-10-2010, 00:32
500 euro? dus hij zit onder de bijstandsnorm?? Heel snel een andere baan zoeken dan, er zijn genoeg banen waar meer te verdienen is. Dan maar als vuilnisman of schoonmaker aan de slag. Waar ook helemaal niets mee is. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die maar 500 euro in de maand verdient tenzij hij of te lui is om te werken of heel weinig uren werkt. mijn zusje werkt 2 uur per dag in de schoonmaak als bijbaan en ze verdient al 500 euro in de maand

Medatative_Rose
23-10-2010, 00:33
Lastige situatie, gair insha allah! Neem contact op met Belastingdienst en geef aan dat je gezamenlijke inkomsten op dit moment gewijzigd zijn. Zij komen altijd wel met een toepasselijke oplossing. Je man kan een 2e baantje nemen en anders via de sociale dienst een aanvulling op salaris tot het minimun bijstandsloon. Mocht je nog vragen hebben, pm mij :) ben je gek ofzo? dan komt hij in een hele andere belastingschaal en daar wordt je zeker niet blij van. Gewoon 1 baan desnoods met verschillende diensten en meer toeslagen

zapelin
23-10-2010, 11:44
mijn man is net in nederland spreekt de taal niet hij werkt bij een marokkaaan en heeft een parttime baantje. hij is een harde werker maar omdat hij de taal niet spreekt. gat het een beetje moeilijk allemaal. maar waar het mij omgaat is IK WIL NU STOPPEN MET WERKEN. waar ga ik tegenop kijken. de nadelen dus. ik ga zelf ontslag nemen. heb ik dan recht op een uitkering. mijnman gaat dan zoiezo een aanvulling aanvragen hoe moet hij dat doen

jouaira
23-10-2010, 12:06
salaam, Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op een WW- uitkering. Je hebt recht op een WW- uitkering als je contract wordt beeindigd door je werkgever (door bijv economische redenen maar ook bijv. als je contract van zelf tot einde komt). Je man heeft wel altijd onder de bijstandsnorm gezeten maar julle hebben jouw inkomen altijd gehad om natuurlijk boven de norm te komen. Je zult dan uiteindelijk een aanvulling moeten aanvragen bij Dienst Werk en Inkomen voor het aanvullen van het inkomen van jouw man tot een bijstandsuitkering gerelateerd aan een gezinsnorm. Houd wel rekening ermee dat DWI (SOCIALE DIENST) hier niet zo blij mee is en gaat aangeven dat je zo snel mogelijk weer aan het werk moet. Je zult met je klantmanager bespreken welke mogelijkheden er zijn om weer aan de slag te gaan. Dus van een uitkering genieten zit er ook niet echt in. Want volgens de wet gaat werk voor bijstand. Het is een lastige situatie, ik begrijp jouw ook wel maar in NL is het gewoon moeilijk, (vooral als je man gewoon niet voldoende verdient) om te zeggen ik ga ontslag nemen. Ik zou je adviseren gewoon even door te zetten tot je man wat meer gaat verdienen en dan kunnen jullie samen beslissen om jouw werk te stoppen. Maar goed jij moet natuurlijk zelf een beslissing nemen. Dus ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en sbar en hoop dat je de juiste beslissing neemt waaruit je ook voldoening en rust kan halen.

LAYDNAWAL
23-10-2010, 14:35
mijn man is net in nederland spreekt de taal niet hij werkt bij een marokkaaan en heeft een parttime baantje. hij is een harde werker maar omdat hij de taal niet spreekt. gat het een beetje moeilijk allemaal. maar waar het mij omgaat is IK WIL NU STOPPEN MET WERKEN. waar ga ik tegenop kijken. de nadelen dus. ik ga zelf ontslag nemen. heb ik dan recht op een uitkering. mijnman gaat dan zoiezo een aanvulling aanvragen hoe moet hij dat doen Dan heb je geen recht op een uitkering, tenzij je wordt ontslagen. Je man kan opzoek gaan naar een bijbaan in de horeca met Marokkaanse bedrijf/eigenaar. Hij zou toch meer voor de kosten moeten zorgen want zijn salaris is een minimum bijstandsloon.

Vlokje
23-10-2010, 15:04
ben je gek ofzo? dan komt hij in een hele andere belastingschaal en daar wordt je zeker niet blij van. Gewoon 1 baan desnoods met verschillende diensten en meer toeslagen Niet als je andere baan ook parttime is ;)

zapelin
23-10-2010, 21:53
is er niet iets zodat ik er een jaartje of paar maanden ertussen uit kan. ik weet niet hoe zo iets heet ouderschapsverlof ofzo. ik vind het jammer dat ik iedere keer toeslag terug moet betalen. omdat ik teveel verdient heb. ik word er eenn beetje gek van

mmu2
23-10-2010, 22:13
Ik zou al die toeslagen laten stoppen. Alleen misschien de huurtoeslag NIET. Dan krijg je aan het eind van het jaar waar je RECHT op hebt, op basis wat je ook ECHT verdient hebt. Je kan ouderschapsverlof opnemen, maar dan moet je jullie CAO EVEN DOORNEMEN. Daarin staat of jullie ouderschapsverlof doorbetaald krijgen, voor hoe lang en hoeveel procent. Het kan ook zijn dat je het ouderschapsverlof NIET uitbetaald krijgt. Maar dan kan je ONBETAALD ouderschapsverlof opnemen. Dat is maximaal 2 jaar lang= 104 weken. Maar dan bijvoorbeeld als je 32 uur werkt, maar 8 uur per week. Dan kan je 2 jaar lang 1 dag minder werken. Of je neemt het achter elkaar op en dan kan je bijvoorbeeld: 5 maanden opnemen....

AlaaEddine
23-10-2010, 23:04
Dat bedoel ik nou mensen pfff...het gaat nog slechter worden in Nederland en vooral nu een nieuwe cabinet komt. Wacht maar allen op die heftige storm die er zal aankomen van bezuinigingen. Gelukkig heb ik een hele hele leuke manier om bijverdiensten te crieeren en vooral top voor een moeder met kinderen :D meer info?? Mail dan naar info@mrhandyman.nl:goedzo:

zapelin
23-10-2010, 23:13

Ik zou al die toeslagen laten stoppen. Alleen misschien de huurtoeslag NIET. Dan krijg je aan het eind van het jaar waar je RECHT op hebt, op basis wat je ook ECHT verdient hebt. Je kan ouderschapsverlof opnemen, maar dan moet je jullie CAO EVEN DOORNEMEN. Daarin staat of jullie ouderschapsverlof doorbetaald krijgen, voor hoe lang en hoeveel procent. Het kan ook zijn dat je het ouderschapsverlof NIET uitbetaald krijgt. Maar dan kan je ONBETAALD ouderschapsverlof opnemen. Dat is maximaal 2 jaar lang= 104 weken. Maar dan bijvoorbeeld als je 32 uur werkt, maar 8 uur per week. Dan kan je 2 jaar lang 1 dag minder werken. Of je neemt het achter elkaar op en dan kan je bijvoorbeeld: 5 maanden opnemen.... hoe zit het dan met kinderopvangtoeslag.

Pagina's : [1] 2