Bekijk originele versie : Wilders moet inbinden van VVD
KARIM_FADIL
31-08-2004, 09:28
De VVD heeft het gehad met Kamerlid Geert Wilders, zo meldt de Telegraaf. Komende vrijdag moet Wilders tijdens een speciale bijeenkomst ten overstaan van de fractie zijn excuses aanbieden voor het 'tien-puntenplan', dat hij begin juli met zijn fractiegenoot Oplaat lanceerde. Doet hij dat niet dan kan hij wellicht uit de fractie gegooid worden. Insiders verwachten echter dat het zo een vaart niet zal lopen en dat Wilders zal aangeven dat zijn plan nogal ongelukkig was en hij bereid is excuses te maken.
In het tien-puntenplan staat onder meer dat Turkije nooit lid mag worden van de EU en dat het huidige kiesstelsel niet mag worden aangepast. Deze punten stuiten fractieleider Van Aartsen het meest tegen de borst. Zo zal de EU, onder Nederlands voorzitterschap, eind dit jaar moeten besluiten of er met de Turken wordt onderhandeld. Zelf is Van Aartsen positief over aansluiting van Turkije, mits dit land aan de voorwaarden voor toetreding voldoet. Verder is de VVD gehouden aan het regeerakkoord, waarin staat dat het kiesstelsel moet worden aangepast.
Van Aartsen wil zich volgens ingewijden ook niet langer laten 'piepelen' door fractiegenoten die in het openbaar oproepen tot een rechtsere koers van de liberale volkspartij.
Tegenwoordig schreeuwen de politieke personen zonder onderbouwend iets om zieljes te winnen. Je moet het samen oplossen zonder modder gooien. Zie Frankrijk nu, waar fransen en moslims samen protesteren tegen de gijzeling van wee franse jounalisten in Irak.
Problemen kan je samen oplossen, niet door heftige uitspraken TEGEN DE MOSLIMS!!
Daar is VVD nu wel achter...dat het zo niet werkt. :rolleyes:
matahari
31-08-2004, 12:25
Origineel gepost door Barcelona
Nieuwrechts staat te popelen om deze man in te lijven....
Barca
Het lijkt er eerder op dat "Kramer" een eigen partijtje zal gaan oprichten met AHA en enkele oud-LPF'ers.
babyvanbelisma
31-08-2004, 13:03
Maar ik ben het wel met hem eens dat Turkije geen lid van de EU moet worden...
appie666
31-08-2004, 13:08
Origineel gepost door babyvanbelisma
Maar ik ben het wel met hem eens dat Turkije geen lid van de EU moet worden...
Omdat het een 'Islamitische land' is?
babyvanbelisma
31-08-2004, 13:28
Origineel gepost door appie666
Omdat het een 'Islamitische land' is?
Nee, mijn reden is veel simpeler. Turkije is voor het grootste deel een Aziatisch land. Hoe hoort het dan in de EUROPESE unie?
FAITHLESS
31-08-2004, 14:16
Nee, mijn reden is veel simpeler. Turkije is voor het grootste deel een Aziatisch land. Hoe hoort het dan in de EUROPESE unie?
Als Turkije lid mag zijn van de Navo , dan is het niet meer dan logisch dat het ook lid mag worden van de EU.
Of is Europa alleen thuis als het een slaatje ergens uit kan slaan ?
Tenslotte heeft Turkije veel beteknt voor de Navo.
babyvanbelisma
31-08-2004, 14:18
Origineel gepost door FAITHLESS128
Als Turkije lid mag zijn van de Navo , dan is het niet meer dan logisch dat het ook lid mag worden van de EU.
Of is Europa alleen thuis als het een slaatje ergens uit kan slaan ?
Tenslotte heeft Turkije veel beteknt voor de Navo.
De Navo is wereldwijd. De Europese Unie lijkt mij Europees. Je maakt dus een vergelijking tussen appels en peren.
FAITHLESS
31-08-2004, 14:24
De Navo is wereldwijd. De Europese Unie lijkt mij Europees. Je maakt dus een vergelijking tussen appels en peren.
Je hebt het mis .
De VN is wereldwijd , de Navo ( noord atlantische verdrags organisatie ) is Europa en bondgenoten .
babyvanbelisma
31-08-2004, 14:30
Je hebt het mis .
De VN is wereldwijd , de Navo ( noord atlantische verdrags organisatie ) is Europa en bondgenoten .
Noord atlantische verdragsorganisatie is geologisch gezien toch vager dan europees.
Ik kan me wel voorstellen dat Turkije lid van de Navo is. Van Europa niet, maar het zal waarschijnlijk toch wel gebeuren...
FAITHLESS
31-08-2004, 14:34
Ik denk dat Turkije aan het lijntje wordt gehouden , met het motto dat ze eerst de mensenrechten moeten oplossen .
Terwijl vandaag de dag europese landen zelf de rechten van de mens schenden. De vrijheden bijvoorbeeld worden steeds schaarser met het mom van : we strijden tegen terorisme .
Je hebt het mis .
Laten we het op een bondgenoot houden dan...
babyvanbelisma
31-08-2004, 14:58
Ik denk dat Turkije aan het lijntje wordt gehouden , met het motto dat ze eerst de mensenrechten moeten oplossen .
Terwijl vandaag de dag europese landen zelf de rechten van de mens schenden. De vrijheden bijvoorbeeld worden steeds schaarser met het mom van : we strijden tegen terorisme .
Ik vind ook wel dat ze daar de mensenrechten moeten verbeteren. Maar ik vind het ook hypocriet van Europa om dat de reden te noemen. Europa hoor je namelijk nooit over het feit dat hun favoriete land en leider (Amerika) ook nog de doodstraf heeft. als je dan kritiek uit, doe het dan consequent.
FAITHLESS
31-08-2004, 15:10
Ik vind ook wel dat ze daar de mensenrechten moeten verbeteren. Maar ik vind het ook hypocriet van Europa om dat de reden te noemen. Europa hoor je namelijk nooit over het feit dat hun favoriete land en leider (Amerika) ook nog de doodstraf heeft. als je dan kritiek uit, doe het dan consequent.
Daar sla je de spijker op z'n kop .
Maar dacht dat het over Europa ging .
De VS is de grootste mensenrechteschenders die onder het oog van de wereld hun gang kunnen gaan .Dat is een onbegonnen zaak om het daar over te hebben.
babyvanbelisma
31-08-2004, 15:14
Daar sla je de spijker op z'n kop .
Maar dacht dat het over Europa ging .
De VS is de grootste mensenrechteschenders die onder het oog van de wereld hun gang kunnen gaan .Dat is een onbegonnen zaak om het daar over te hebben.
Ja, het ging over Europa, vandaar dat ik Turkije aanhaalde.
Maar als we het over de schending van mensenrechten hebben, is het onvermijdelijk om Amerika te noemen.
Als elk land denkt: nee, Amerika gaan we niet aanpakken, dat is onbegonnen werk, dan kunnen ze gewoon blijven doen wat ze zelf willen en dan is elke vorm van controle weg. Dat mag niet, en zeker niet omdat Amerika altijd wel de eerste is om met het vingertje te wijzen als er in een ander land iets buiten 'de regels' wordt gedaan....
babyvanbelisma
31-08-2004, 15:28
Origineel gepost door Barcelona
Israel ligt in het middenoosten...is die niet lid van de EU??
Barca
Nee, voor zover ik weet is de Euro daar niet doorgedrongen.
Ik mag ook hopen dat dat nooit gebeurt. Niet alleen omdat Israel in de EU opnemen een vreselijke fout zou zijn (men zou zich grote problemen op de hals halen) maar ook gewoon (alweer) om de simpele reden dat Israel niet in Europa ligt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.