Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Franse gijzelaars doen appèl op Parijs'

Pagina's : [1] 2 3

Pista
31-08-2004, 07:40

DOHA - De twee in Irak ontvoerde Franse journalisten hebben de regering in Parijs opgeroepen te voldoen aan de eis van hun gijzelnemers. Die willen dat de Franse regering een wet intrekt die het onder meer verbiedt om hoofddoekjes te dragen op scholen. De twee Fransen, die zeggen mogelijk gedood te zullen worden, deden hun oproep in een video die maandagavond op de Arabische nieuwszender al-Jazeera werd uitgezonden. Volgens de zender hebben de gijzelnemers Parijs nog eens 24 uur extra de tijd gegeven om aan de eis te voldoen. Het sinds 20 augustus ontvoerde duo roept op de band de Franse bevolking ook op te protesteren tegen de omstreden wet, die donderdag formeel van kracht wordt. De wet richt zich overigens niet alleen op hoofddoekjes maar ook op andere opvallende religieuze kenmerken. Het vorige ultimatum dat de ontvoerders aan de Franse regering hadden gesteld, verliep maandagavond om 21.00 uur. De ontvoerders hadden Parijs 48 uur gegeven om de omstreden wet te schrappen. De Franse regering zei al snel niet op de eis van de gijzelnemers te zullen ingaan. De ontvoerders hebben niet gezegd wat er met de Franse journalisten gaat gebeuren als de eis niet wordt ingewilligd. De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Michel Barnier, arriveerde maandagavond in de Jordaanse hoofdstad Amman. De bewindsman poogt in de Arabische regio politieke en diplomatieke druk te genereren om het gijzeldrama zonder bloedvergieten op te lossen. Barnier was eerder maandag in de Egyptische hoofdstad Caïro voor overleg met leden van de Arabische Liga. De Franse publieke televisie wil de beelden van al-Jazeera niet uitzenden omdat de verklaring van de ontvoerden onder dwang is afgenomen. De Telegraaf

Perez
31-08-2004, 08:13
Wet intrekken en dan massaal hoofddoekjes af gaan trekken? Zij pakken onschuldigen. Zullen wij dan ook maar onschuldigen pakken? Ik weet dat het niet goed is om zo terug te doen, maar die neiging komt bij mij echt heel sterk naar boven. Vooral omdat je zo weinig veroordeling van deze ontvoerings-daad (en mogelijk moord) hoort van de kant van de moslims. Dat is me echt tegengevallen. WAAR ???? is de massale demonstratie tegen deze ontvoering?

Bazba
31-08-2004, 09:11
Origineel gepost door Perez Wet intrekken en dan massaal hoofddoekjes af gaan trekken? Zij pakken onschuldigen. Zullen wij dan ook maar onschuldigen pakken? Ik weet dat het niet goed is om zo terug te doen, maar die neiging komt bij mij echt heel sterk naar boven. Vooral omdat je zo weinig veroordeling van deze ontvoerings-daad (en mogelijk moord) hoort van de kant van de moslims. Dat is me echt tegengevallen. WAAR ???? is de massale demonstratie tegen deze ontvoering? Voor zover ik weet wordt deze daad door het grootste deel van de islamitische wereld sterk veroordeeld. Ik ben er van overtuigd dat ook de meeste moslims in Nederland en België dit een walgelijke daad vinden. Massale demonstraties is niet de maat der dingen. Vergeet niet dat de meerderheid met verstand meestal zwijgt. Jouw neigingen om kwaad met kwaad te vergelden en jouw frustratie over deze ontvoering af te reageren op onschuldige landgenoten zou ik wat indammen. Het doet meer kwaad dan goed.

arabchrstn
31-08-2004, 09:21
Origineel gepost door Bazba Voor zover ik weet wordt deze daad door het grootste deel van de islamitische wereld sterk veroordeeld. Ik ben er van overtuigd dat ook de meeste moslims in Nederland en België dit een walgelijke daad vinden. Massale demonstraties is niet de maat der dingen. Vergeet niet dat de meerderheid met verstand meestal zwijgt. Jouw neigingen om kwaad met kwaad te vergelden en jouw frustratie over deze ontvoering af te reageren op onschuldige landgenoten zou ik wat indammen. Het doet meer kwaad dan goed. Genante reactie, Bazba. Je zou Perez beter moeten kennen. 'Jouw neigingen', dat lijkt mij schromelijk overtrokken. Kijk eens wat je schrijft... Overigens heb je gelijk wat betreft die veroordeling. Er worden demonstraties gehouden in Frankrij, waarn ook veel moslims meedoen. 'De meerderheid met verstand meestal zwijgt'. Ik weet niet wat je hiermee wil zeggen over de demonstranten? Moslims voelen zich -terecht- verbonden, overal ter wereld als zij in de verdrukking komen. (hoewel het gebrek aan aandacht voor moslims in post-communistische landen daar weer geen goed voorbeeld van is. Het zou dan ook mooi zijn, nu 'de ander' in de verdrukking is, ook zo'n massale eensluidende stem laten horen. Of is dat raar gedacht....?

Perez
31-08-2004, 09:21

Heb je Raihana en Selima_1987 al gehoord? De moslims die ik persoonlijk ken zijn er inderdaad wel op tegen. Maar als ik zulke reacties lees en ik lees bijna geen tegenspraak, dan mis ik dat toch wel. Toen met die discussie over hoofddoekjes hoorde ik er genoeg en toen wilden ze graag demonstreren. Zelf reageer ik ook lang niet overal op wat ik lees. Soms verwerk je het gewoon in jezelf. En dat zal het hierbij ook wel zijn. Maar ik ben echt geschokt dat ze nu ook al onschuldige mensen ontvoeren voor die hoofddoekjes. En dan ben ik helemaal geschokt als ik lees dat er gewoon van die aso's zijn die dit goed vinden. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat dit mij schokt. Ik neem het zo ontzettend vaak op voor moslims. En terecht denk ik. Maar door zulke dingen en door die instemming die ik dan lees, twijfel ik soms of ik niet de naïeveling ben.

Perez
31-08-2004, 09:25
Origineel gepost door arabchrstn Overigens heb je gelijk wat betreft die veroordeling. Er worden demonstraties gehouden in Frankrij, waarn ook veel moslims meedoen. Oh, dat wist ik niet. Ik ben blij dat te horen.

Perez
31-08-2004, 10:01
Hallo Barca, Ik reageer ook met verstand. Ik schrijf hier alleen mijn gedachtengang en mijn twijfels. Een neiging hebben is wel wat anders dan het ook doen. Ga jij je maar bezig houden met islamietje114. Die denkt dat ze ieders moeder kanker mag toewensen. En loopt stoer te doen dat ze 'kan' vechten. Daar heb ik je nog niet gehoord. Ik schrijf m'n gedachten express op. Want als ik al zo denk / twijfel, hoe denken de anderen dan die niet veel kennis hebben van de werkelijke moslims en islam? Ik wil waarschuwen dat jullie zelf het imago van de moslims en islam moeten beschermen. Ik denk dat enkele forumleden in ieder geval de gijzelingsactie steunen. Die heb ik zeker gehoord. Ik wil de anderen horen.

babyvanbelisma
31-08-2004, 10:16
Die gijzelaars in Irak grijpen gewoon elke gelegenheid aan om iemand te pakken. Het maakt niet uit waar het om gaat, dit zijn niet idealen waar ze voor strijden. Het zijn geen strijders. het zijn kleine kinderen die aan chantage doen om maar te krijgen wat ze willen. Triest en jammer dat sommige mensen dit serieus nemen...

onderduiker
31-08-2004, 10:23
deze ontvoering gaat echt niet over het hoofddoekverbod in france, ze konden toevallig twee franse journalisten ontvoeren en hebben er toen gewoon een rede bij verzonnen, die kon moeilijk met de oorlog te maken hebben daar frankrijk daar niet aan mee doet

babyvanbelisma
31-08-2004, 10:28
Origineel gepost door onderduiker deze ontvoering gaat echt niet over het hoofddoekverbod in france, ze konden toevallig twee franse journalisten ontvoeren en hebben er toen gewoon een rede bij verzonnen, die kon moeilijk met de oorlog te maken hebben daar frankrijk daar niet aan mee doet INDERDAAD!! Dat is nou precies wat ik bedoel!! Deze mensen pakken gewoon elke persoon die voorbij komt lopen, kijken wat zijn/haar nationaliteit is, en gaan dan bedenken wat ze tegen het land in kwestie kunnen verzinnen. Misschien kunnen ze als ze een Nederlander krijgen, eisen dat we allemaal op klompen moeten gaan lopen....:rolleyes:

Bazba
31-08-2004, 11:10
Origineel gepost door arabchrstn Genante reactie, Bazba. Je zou Perez beter moeten kennen. 'Jouw neigingen', dat lijkt mij schromelijk overtrokken. Kijk eens wat je schrijft... Overigens heb je gelijk wat betreft die veroordeling. Er worden demonstraties gehouden in Frankrij, waarn ook veel moslims meedoen. 'De meerderheid met verstand meestal zwijgt'. Ik weet niet wat je hiermee wil zeggen over de demonstranten? Moslims voelen zich -terecht- verbonden, overal ter wereld als zij in de verdrukking komen. (hoewel het gebrek aan aandacht voor moslims in post-communistische landen daar weer geen goed voorbeeld van is. Het zou dan ook mooi zijn, nu 'de ander' in de verdrukking is, ook zo'n massale eensluidende stem laten horen. Of is dat raar gedacht....? Genant omdat ik Perez niet beten ken (of wil kennen)? Wonderlijk. Wat ik wil zeggen is dat het erg mooi zou zijn, maar niet erg waarschijnlijk, dat massale protesten uitbreken onder moslims tegen die misdadigers. Niet omdat ze voor die misdaden zijn maar gewoon omdat ze zich er niet direct door geraakt worden. Of heb jij wel een massademonstratie georganiseerd gisteren op het malieveld?

Palestine
31-08-2004, 12:10
Het wordt echt tijd dat de verzetstrijders in Irak hun viziers meer op de buitenlandse troepen en het Iraakse regering moeten richten in plaats van onschuldige burgers zoals journalisten ontvoeren.

babyvanbelisma
31-08-2004, 13:01
Origineel gepost door Ononono Ik denk dat het écht een serieuze poging is om het conflict tussen moslims en de rest van de wereld te verdiepen en te versterken en niet zo maar een toevalligheidje. Het is de zoveelste manipulatiepoging van een wereldwijde organisatie die uit is op de totale oorlog tussen de culturen. Laten we hopen dat het niet zover komt...:(

Grover
31-08-2004, 13:11
wat een schande zeg. ze moeten ze onmiddelijk vrij laten en hun excuses aanbieden aan hen en aan hun familie :jammer:

ibtisamc
31-08-2004, 13:28

Origineel gepost door Perez Ik wil waarschuwen dat jullie zelf het imago van de moslims en islam moeten beschermen. Waarom die imago beschermen als die toch al naar de klote verholpen is door onder andere de media!

Pagina's : [1] 2 3