Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hertrouwen

mimi_tangaouia
19-12-2002, 11:08

het komt bij ons in de cultuur heel vaak voor dat als de moeder overlijd uit ene gezin dat de vader gaat hertrouwen vooral als de moeder kleine kinderen achter laat vaak als de vader hertrouwt komt het voor dat zijn kinderen het niet accepteren en de band alleen maar slechter word en soms wel word verbroken soms kan ik het gewoon niet snappen maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik mij beide ouders nog heb en nog nooit in zo een situatie heb gezeten ik snap ook wel dat de kinderen het niet accepteren dat een vader hertrouwt omdat zij zeg maar de plek van hun moeder overneemt kan het wel snappen maar is het dan niet beter om zijn keuze te accepteren en samen met je vader eruit komen wat je heel vaak ziet is dat een vader ruzie krijgt met zijn kinderen ( vooral als zijn kinderen ouder zijn) omdat hij wil hertrouwen vader kan het aan de ene kant niet snappen en trouwt dan een een of andere heks een stiefmoeder is niet je moeder maar zij is wel diegene die het leven deelt met je vader maar stel je voor je vader wil hertrouwen wat doe je dan?? is het dan niet beter om hem ermee te helpen juist een leuke vrouw voor hem zoeken want dan hebben de kinderen ook inspraak erop gehad en daardoor zal de vader denk ik een nog sterkere band hebben met zijn kinderen en zullen de kinderen een goede stiefmoeder hebben waar zij het goed mee kunnen vinden wat zijn jullie reacties hierop??

Toufik19
19-12-2002, 11:11
Als de kinderen nog zeer jong zijn,dan denk ik niet dat ze inspraak hebben,dus dan kun je enkel hopen dat "de familie" min of meer je vader helpt bij zijn zoektocht. Ik persoonlijk zou het niet belangrijk vinden als dat mij zou overkomen,want ik kan nu op mijn eigen benen staan en heb geen behoefte aan iets dat zich stiefmoeder noemt.

Itsjustme
19-12-2002, 11:11
ik zou het niet leuk vinden eerlijk is eerlijk een andere vrouw die mn ma probeert uit te hangen misschien klinkt het raar maar zo denk ik er over no can take her place never!! en wij hebben gelukkig geen kleintje meer in ons gezin behalve ik dan he ;) ciaao this is how i feel

mimi_tangaouia
19-12-2002, 11:13
maar zou je dan niet willen dat je vader zijn laatste jaren niet alleen deelt je kan wel zeggen ja wij zijn kinderen zullen er wel voor hem zijn maar uiteindelijk gaat iedereen toch trouwen en een gezin stichten je kan dan wel voor je pa zorgen maar is toch anders??

Toufik19
19-12-2002, 11:15

Origineel gepost door mimi_tangaouia maar zou je dan niet willen dat je vader zijn laatste jaren niet alleen deelt je kan wel zeggen ja wij zijn kinderen zullen er wel voor hem zijn maar uiteindelijk gaat iedereen toch trouwen en een gezin stichten je kan dan wel voor je pa zorgen maar is toch anders?? nee,want dan betekent dit dat hij volledig opnieuw moet beginnen met de nieuwe moeder en ik denk niet dat dit iets positiefs is aangezien hij misschien hierdoor zijn eerste vrouw kan "vergeten" of lager in status zetten.

Angel
19-12-2002, 11:16
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn pa weer wil trouwen. Maar wat ook heel belangrijk is, is de periode dat er tussen zitten dat je ma is overleden en je pa weer wil trouwen. Ik zou het denk ik later wel kunnen accepteren, maar niet gelijk. Wij hebben thuis ook geen kleine kinderen meer, dus dat maakt het denk ik makkelijker. Als ik er nu op dit moment aan denk, dna is mijn antwoord NEE, wajoo ik zou gek worden als het zou gebeuren.

Anya
19-12-2002, 11:20
ik ken een gezin waar van de moeder is gestorven larhmoe, ze hadden samen 3 zonen, waarvan de oudste 22 nu, de vader is hertrouwd met een vrouw die ook weduwe was, zij had 1 dochter. samen hebben ze dan nog 4 zonen erbij gekregen!! het huwelijk is echt goed, maar de drie zonen hebben het er moeilijk mee, de oudste is thuis weggegaan om te studeren en woont op zijn eentje, de andere twee zijn nog minderjarig maar bij hen duurt het ook niet lang meer denk ik. ik kan me wel plaatsten in hun gevoel , ze voelen zich benadeelt tegenover de kinderen die uit het huwelijk met de stiefmoeder zijn gekomen. geen reden daarvoor eigenlijk want die vrouw is echt MashAllah!! en respecteert de visie van die 3 zonen, enkel de eerste zoon heeft het moeilijk met het feit dat zijn moeder er niet meer is.

DieselGirly
19-12-2002, 11:23
Mijn vader zou gelukkig niet hertrouwen...... Dat heeft ie ooit een keer gezegt.....omdat me ma erover begon. Ben blij daarmee!

Itsjustme
19-12-2002, 11:24
ik zou het gewoon een ramp vinden thats all

Anya
19-12-2002, 11:29
ik ben daarin realistisch genoeg om te weten dat ik mijn leven zal gaan leiden en al mijn broers en zussen ook, iemand moet zorg dragen voor vader. ik zou haar met gemengde gevoelens ontvangen met open armen.

mimi_tangaouia
19-12-2002, 11:51
Origineel gepost door Anya ik ben daarin realistisch genoeg om te weten dat ik mijn leven zal gaan leiden en al mijn broers en zussen ook, iemand moet zorg dragen voor vader. ik zou haar met gemengde gevoelens ontvangen met open armen. denk dat ik dat ook zou doen