Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik heb een pc probleem!!!! help please

Pagina's : [1] 2

ouafaetoen
15-10-2010, 22:29

big problemen met mijn laptop wie zou weten wat dit inhoudt, namelijk een groene streep, heel licht verticaal over het beeldscherm van mijn laptop, het begint van boven tot aan beneden, en zie het vandaag voor het eerst is dan mijn beeldscherm stuk of wat anders wie me daarbij helpt krijgt een groene puntje van me thnxs

Chooo
15-10-2010, 23:05
Wat je ook kan doen is je videokaart schoonmaken met een wattenstaafje. Je moet wel je laptop openschroeven. het gebeurt wel eens dat er veel stof op de videokaart zit, waardoor deze te warm wordt. Helpt dit niet, dan denk ik dat je een defecte beeldscherm hebt.

Rongo
15-10-2010, 23:40
Als die strepen ook verschijnen als je bios-scherm voorbijkomt tijdens het opstarten, dan ligt het aan je scherm/videokaart. Als je nog garantie hebt, zou ik niets openschroeven, maar teruggaan naar de verkoper.

ouafaetoen
23-12-2010, 15:49
bedankt ik zal het vanavond doen

BaasbovenBaas
23-12-2010, 16:44

Ik denk dat je beeldscherm of beeldscherm connectie kabeltje niet goed is. Garantie? terugsturen en niet zelf aan sleutelen.

APPIE_MOCROO
23-12-2010, 17:22
Welk model is het? Ik kan je gelijk vertellen of het het scherm is of het moederbord(videokaart)

cotedor
25-12-2010, 18:37
Welk model is het? Ik kan je gelijk vertellen of het het scherm is of het moederbord(videokaart) Toshiba Satellite A60-205 http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/autoDetect.do?service=NL&ACTION=PROCESS_DETECTION&TYPE=FORWARD&SOURCE=SMP&COUNTRY=176&QSA=TRUE&MODEL=Satellite+A60&SERIAL=Y4114481Q&service=NL&LOCALE=&OSBUILD=2600&SUB_TYPE=SMP&OSBITSIZE=32&PANUMBER=PSA60E-0KY05YDU&ERROR=0#tab0; kun je dat ook zeggen over deze, want heb meer dan 1 verticaal streep niks vergeleken met ouafatoen :D dus wil echt weten, als het videokaart is, dan is het kwestie van vervangen. is het de beeldscherm dan nieuwe lappie aanschaffen. verder werkt alles prima.

BaasbovenBaas
25-12-2010, 19:29
Onzin je kan niet oordelen vanaf het internet wat er aan de hand is met je laptop. Gandalf acties zeker. Das het zelfde als dat een dokter je behandelt via het internet zonder verder onderzoek. Wij kunnen alleen gissen naar de oorzaak en soms hebben we het aan het juiste eind.

ouafaetoen
26-12-2010, 13:28
ik heb een fujitsu siemens

APPIE_MOCROO
26-12-2010, 16:23
Onzin je kan niet oordelen vanaf het internet wat er aan de hand is met je laptop. Gandalf acties zeker. Das het zelfde als dat een dokter je behandelt via het internet zonder verder onderzoek. Wij kunnen alleen gissen naar de oorzaak en soms hebben we het aan het juiste eind. Ik weet het in 98% van de gevallen. Weet je waarom? Omdat de G84,G86,G92,G96 videokaarten van Nvidia allemaal productiefouten hebben. (strepen over het scherm e.d.) Dat zijn dus 8400,8600,8800,9400,9600 e.d. @ hierboven, met jouw laptop zal het een slechte connectie zijn tussen je scherm en moederbord of je scherm begint kapot te raken. (hele kleine kans op videokaart, maar het kan wel!)

cotedor
26-12-2010, 16:39
Ik weet het in 98% van de gevallen. Weet je waarom? Omdat de G84,G86,G92,G96 videokaarten van Nvidia allemaal productiefouten hebben. (strepen over het scherm e.d.) Dat zijn dus 8400,8600,8800,9400,9600 e.d. @ hierboven, met jouw laptop zal het een slechte connectie zijn tussen je scherm en moederbord of je scherm begint kapot te raken. ik zal het interessanter maken: als ik een film bekijk, dan verdwijnen enkele strepen omdat het scherm dan uiteraard wat donkerder is. en bij mij zit er geen Nvidia maar ATI kaart GPI 7000 ofzo. dus wat raad je mij aan te doen? - VGA kaart te poetsen? of - probleem ligt bij kabel tussen scherm en moederbord - scherm is defect? wat is de meest logische en meest voorkomende bij laptop's ongeacht merk/etc..

APPIE_MOCROO
26-12-2010, 18:06
ik zal het interessanter maken: als ik een film bekijk, dan verdwijnen enkele strepen omdat het scherm dan uiteraard wat donkerder is. en bij mij zit er geen Nvidia maar ATI kaart GPI 7000 ofzo. dus wat raad je mij aan te doen? - VGA kaart te poetsen? of - probleem ligt bij kabel tussen scherm en moederbord - scherm is defect? wat is de meest logische en meest voorkomende bij laptop's ongeacht merk/etc.. Makkelijk te testen sluit een monitor van een pc aan op je laptop. Heb je dan dezelfde strepen? Dan is het je videokaart. (Om precies te zijn, het geheugen van je videokaart, Vram) Heb je geen strepen, dan is de kabel of je scherm zelf.

APPIE_MOCROO
26-12-2010, 18:09
ik heb een fujitsu siemens Welk model of typenummer...

cotedor
27-12-2010, 20:01
Makkelijk te testen sluit een monitor van een pc aan op je laptop. Heb je dan dezelfde strepen? Dan is het je videokaart. (Om precies te zijn, het geheugen van je videokaart, Vram) Heb je geen strepen, dan is de kabel of je scherm zelf. Goed idee, moet ik even kijken of ik een scherm kan fixen of een vga-kabel. tnx. alleen stel het is videokaart, ik heb gisteren laptop helemaal open gemaakt, maar zag dat die sneaky vast zit met mini stekkertje, wil ik bij de kaart.. dan moet ik dat ministekkertje stuk maken.. anders kan ik die niet open krijgen. maar moet ik meer als een "kijkdoos" door de laptop onderdelen rond kijken :maf: echt blij gedaan die mini stekkertjes. en die hebben ook een functie.

cotedor
27-12-2010, 22:57

nou op een andere scherm of plasma, werkt het perfect, streeploos. zowel, vga kabel als s-video kabel (zwart/wit) was even apart om te zien, geen strepen :gniffel: dus vga kaart is in orde. probleem ligt blijkbaar in scherm zelf of de bekabeling wat naar scherm loopt. mogelijk versleten door open/dicht al deze jaren.

Pagina's : [1] 2