Bekijk originele versie : simpel om mijn hoofdoek
Simpel om mijn hoofddoekje,
Kruipen zij weg in een hoekje.
Met verraad in hun ogen,
Zie ik angst en mededogen.
Denkend oh wat een arme meid.
Onderdrukt is ze met geen enkel vrijheid.
En als blikken konden doden.
Dan zou er een zonde zijn begaan,
Volgens jullie tien geboden.
Onderdrukt, ja dat inderdaad.
Door al dat gedoe met moslimgehaat.
Mededogen is niet nodig.
Angst voor een moslim is overbodig.
Islam staat voor vrede.
Geweld wordt in dit geloof vermeden.
Mijn hoofddoek is mijn goed recht.
Dat is iets waar ik voor vecht.
Mijn schoonheid is een onderdeel van mijn leven.
Dat hoef ik niet aan een vreemde cadeau te geven.
Door mijn hoofddoek voel ik me veilig.
Daarom is het mij zo ontzettend heilig.
Mijn hoofddoek afdoen, dat nooit.
Al wordt er mij een beloning belooft.
Dat er met diamanten wordt gestrooid.
Mijn mening heb ik je gegeven.
Doe er wat mee in je leven.
De volgende keer.
Dat je een gesluierd meisje ziet.
Denk dan het positieve maar het negatieve niet.
Dat is echt niet nodig.
En erover piekeren is overbodig.
Moge Allah je nemen onder zijn hoede.
Opdat je genade zult vinden in het goede.
miss_chaimae
30-08-2004, 21:36
Prachtig:goedzo:!!
:bril: wordt mijn nieuwe theme song
Secret_girl
30-08-2004, 21:39
Prachtig gezegd!!!! :D
Lady_moi
31-08-2004, 12:00
La classe!
alhoceima_zina2
31-08-2004, 12:03
Mooi gezegd:goedzo:
Leuk gedicht ;) ......maar in de Koran wordt niet eens over de hoofddoek gesproken.....dat veel Moslima`s wel een hoofddoek dragen, of niet eens weten dat er in de Koran nergens over hoofdbedekken wordt gesproken, heeft volgens mij weldegelijk te maken met dat enkel mannen (imans) al jaren de religieuze interpretatie/inhoud bepalen.
casa_gurl
31-08-2004, 12:41
:) goed gezegt
Origineel gepost door casa_gurl
:) goed gezegt
thanks
:D
Origineel gepost door Tijn
Leuk gedicht ;) ......maar in de Koran wordt niet eens over de hoofddoek gesproken.....dat veel Moslima`s wel een hoofddoek dragen, of niet eens weten dat er in de Koran nergens over hoofdbedekken wordt gesproken, heeft volgens mij weldegelijk te maken met dat enkel mannen (imans) al jaren de religieuze interpretatie/inhoud bepalen.
O Moslima's wees niet bang....
Assalaam alaikoem warahmatoelahi wabarakatoe
De stap naar de Hijab is voor een iedere moslima erg moeilijk om te nemen.
Doordat wij in een Westerse samenleving leven komen wij erg in de verleiding met de naaktheid van de westerse cultuur. Deze cultuur lijkt erg aantrekkelijk zonder dat er enige verplichtingen aan verbonden is. Maar dit wat wij allemaal om ons heen zien, is maar een beproeving en een valstrik om in de hel te belanden. Helaas, veel van ons trappen in deze beproeving en gaan wij mee met de Westerse cultuur. Wat veel van onze jonge moslims niet weten is dat de Islam een heel mooi ni'ma is, wat Allah ons geschonken heeft. De Islam is een beschermende godsdienst tegen het kwade. En niet te vergeten is dit het enige geloof dat ons naar het paradijs zal leiden.
Om terug te komen naar onze titel o moslima wees niet bang, wil ik onze moslima's erop wijzen dat de hijab een heeeeeel belangrijk onderdeel is voor moslim vrouwen. De hijab is een bescherming tegen het kwade en tegen de verleidelijke blikken, wanneer je de hijab draagt is dat omdat je jezelf een hoge achting geeft en je beschouwt jezelf als een diamant en je moet deze diamant beschermen. Daarom stel ik de moslima's de vraag wat is er belangrijk; De weg volgen van Allah die ons naar het paradijs zal brengen insha Allah of de weg naar de hel. Het is niet altijd even makkelijk om de hijab te dragen in deze samenleving. Je kunt het jezelf alleen maar makkelijk maken door Allah te herdenken in alles wat je doet. Want als je Hem herdenkt zal Hij jou ook herdenken en zeker niet vergeten. Hoe vaker je hem herdenkt door bijv. de koran te reciteren, extra gebeden te verrichten enz. hoe sterker je imaan wordt en hoe makkelijker je het voor jezelf maakt.
Hoe sterker je imaan is, hoe meer liefde je krijgt voor de Islam.
Dus, lieve zuster, laat je niet verleiden door de koefr want die zullen je alleen mee trekken naar de hel. Neem de andere weg, de weg van vrede en veiligheid.
Wees niet bang om je godsdienst te laten zien, het enige waar je bang voor hoeft te zijn is voor Allah, de grootste Barmhartige.
O moslima's draag de hijab en laten we elkaars handen vast houden en een eenheid vormen tegen de koefar en Allah tevreden over ons te laten zijn. Laten we de Soenna van onze dierbare profeet Mohammed, vrede zijn met hem, nastreven en een voorbeeld nemen aan zijn vrouwen. Alleen op die manier kunnen we ons behoeden voor de hel.
Ik hoop hier veel zuster mee te bereiken inscha Allah en hun de moed te geven om de hijab te gaan dragen, moge Allah met ons zijn, ons de ogen openen en ons naar de juiste weg leiden.
Waraleikoem assalaam warrahmtoelahi wabarakatoe
Een zuster die jullie wil behoeden voor het slechte, inscha Allah.
Origineel gepost door lilo
O Moslima's wees niet bang...................
i.p.v. al deze tekst zou je bijvoorbeeld ook eens een vers uit de Koran kunnen laten zien waaruit blijkt dat de vrouw idd een hoofdddoek op zou moeten. Volgens mij wordt er in de hele Koran nergens over de hoofddoek gesproken, ben je `t daar niet mee eens dan moet je dat toch simpel kunnen aantonen lijkt me?
Daarnaast wordt er in de koran wel over een hoop andere haram zaken gesproken, neem bijvoorbeeld oordelen of rente......waarom zet je daar geen pleidooi voor op deze pagina?....dat hoofddoek verhaal (die dus niet eens in de koran voorkomt) kennen we onderhand wel ;)
Origineel gepost door Tijn
i.p.v. al deze tekst zou je bijvoorbeeld ook eens een vers uit de Koran kunnen laten zien waaruit blijkt dat de vrouw idd een hoofdddoek op zou moeten. Volgens mij wordt er in de hele Koran nergens over de hoofddoek gesproken, ben je `t daar niet mee eens dan moet je dat toch simpel kunnen aantonen lijkt me?
Daarnaast wordt er in de koran wel over een hoop andere haram zaken gesproken, neem bijvoorbeeld oordelen of rente......waarom zet je daar geen pleidooi voor op deze pagina?....dat hoofddoek verhaal (die dus niet eens in de koran voorkomt) kennen we onderhand wel ;)
Ik verbaas me nog steeds over de vele dingen die ik hoor met betrekking tot de hoofddoek. De hoofddoek mag niet meer gedragen worden. Een duidelijke en heldere reden hiervoor heb ik nog niet gehoord. Ik vraag me af, wat voor kwaad een vrouw doet door een hoofddoek te dragen.
Ik hoorde eerst dat een vrouw met hoofddoek onmogelijk geƫmancipeerd kan zijn, dit is een fabeltje. Waarom zou een vrouw niet geƫmancipeerd kunnen zijn met een hoofddoek? Als je in het woordenboek kijkt bij emancipatie zie je als betekenis: het volwaardig kunnen functioneren in de maatschappij! Ik zie niet hoe dit niet kan samengaan met een hoofddoek. Waarom zou een hoofddoek emancipatie kunnen belemmeren?
Laat ons als moslimvrouwen in onze waarde. Waarom wordt er niet gekeken naar de vele succesverhalen en positieve kanten van vrouwen met een hoofddoek? Er is een grote opkomst van hoogopgeleide moslimvrouwen en er is ook een grote opkomst van hoofddoekdragende moslimvrouwen. Waarom blijven mensen dit zien als een contrast? Ik draag een hoofddoek en probeer daarbij zoveel mogelijk naar de regels van de islam te leven. Ik voel me nog niet vrij in mijn doen en laten, omdat de maatschappij mij als slachtoffer ziet. Ik moet elke dag mijn hoofddoek verantwoorden en verklaren. Ik zie niet de hoofddoek als belemmering maar de houding van mensen om me heen. Accepteer dat moslimvrouwen ervoor hebben gekozen om zo te leven.
Ik begrijp de ophef niet, eerst werd er "geklaagd" dat de moslimvrouw geen vrijheid heeft en zich niet ontwikkelt, de moslimvrouw bleef thuis en studeerde niet. Nu zie je een opkomst van hoogopgeleide moslimvrouwen, die verder studeren en willen werken en die worden belemmerd door mensen die vinden dat je niet kan werken met een hoofddoek. Een hoofddoek is geen petje die je draagt voor de lol. Een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen. Het word tijd dat men dat accepteert. Hou op met kijken naar de buitenkant maar oordeel naar de prestaties van die vrouwen. Vrouwen hebben zolang gestreden om gelijk behandeld te worden, om ook het werk te kunnen doen dat ze willen doen. Is het nu zover gekomen dat wij moslimvrouwen opnieuw voor die rechten moeten strijden.
tijn ik ga op zoek voor je......
maar je moet niet alleen kijken naar de koran maar ook naar overleveringen van onze profeet vzm :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.