Bekijk originele versie : hoe zit dat? Marokkaanse erfenis?!?
yasmine-henna
15-10-2010, 19:59
Salam ou3alaikom,
Mijn opa is 17 jaar geleden overleden ( Allahra7moe)
hij heeft achtergelaten: 3 dochters, 3 zoons, zijn vrouw, zijn moeder.
Hoe is de erfenis verdeling????!?!?!?!!?!??!
bv. hij laat achter 1 ton
rechtzaak is al 17 jaar aan de gang.. en nog steeds komt mijn familie er niet uit:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Alvast bedankt!
:o
Bachelorette
15-10-2010, 23:14
vergeet niet 17 jaar aan zakat te betalen he ;)
yasmine-henna
16-10-2010, 13:52
hihih klopt maar het is een huis... Dusja
1/8 voor zijn vrouw
wat over blijft delen door 9.
2/9 voor elke zoon
1/9 voor elke dochter
Dat is het in het kort volgens mij. Misschien zijn er zaken die het ingewikkelder maken :kweetnie:
Ik weet er niet alles van. Maar bovenstaande is wel de basis.
Dat legt die allemaal vast? Alles word toch opgegeven wat die aan wie wilt geven?
yasmine-henna
17-10-2010, 01:09
1/8 voor zijn vrouw
wat over blijft delen door 9.
2/9 voor elke zoon
1/9 voor elke dochter
Dat is het in het kort volgens mij. Misschien zijn er zaken die het ingewikkelder maken :kweetnie:
Ik weet er niet alles van. Maar bovenstaande is wel de basis.
bedankt voor je reactie! Maar hoe zit het dan met zijn moeder wat erft zijn moeder?
Groetjess
yasmine-henna
17-10-2010, 01:11
Dat legt die allemaal vast? Alles word toch opgegeven wat die aan wie wilt geven?
een testament bedoel je? Nee vroeg me af hoe het ging via de marokkaanse wet want een testament af leggen is volgens mij haram toch!?
ILI_Amazigh
17-10-2010, 01:20
Nee volgens mij is dit in marokko een vast iets door de wet. Staat precies beschreven wie welk deel van het vermogen krijgt.
bedankt voor je reactie! Maar hoe zit het dan met zijn moeder wat erft zijn moeder?
Groetjess
Naar mijn weten is het zo dat wanneer er sprake is van kinderen en een achterblijvende partner, dat de erfenis onder deze wordt verdeeld.
Maar nogmaals mijn kennis hierover is beperkt, en ik heb geen ervaring met achterblijvende ouders. Misschien dat daar ook wel iets voor is geregeld. :kweetnie:
yasmine-henna
17-10-2010, 21:26
Naar mijn weten is het zo dat wanneer er sprake is van kinderen en een achterblijvende partner, dat de erfenis onder deze wordt verdeeld.
Maar nogmaals mijn kennis hierover is beperkt, en ik heb geen ervaring met achterblijvende ouders. Misschien dat daar ook wel iets voor is geregeld. :kweetnie:
oke,, dankjewel.. Ik hoop dat we er uitkomen inchaAllah!
Bedankt. Ma3a salama
yasmine-henna
23-11-2010, 11:49
upp mensen??!?!?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.