Bekijk originele versie : Pc resetten?!? Hoe doe ik dat?
Asalaamoe alaikum peoples,
Ik heb wat problemen met mijn pc. Ben a-technisch dus inshaAllah kan iemand mij hier helpen?
Ik zal maar even uitleggen wat er gaande is? Dat lijkt me het verstandigst. Als dat niet verstandig is dan mag je het blauwe stuk hier onder overslaan...
Ik heb een gratis norton anti virusscan en ik heb een McAfee anti virusscan.
Die van norton doet vrij weinig. Die verwijst mij bij alles door na hun site dat ik het daar moet aanschaffen. Hij heeft wel aan dat er iets mis is, maar kan het niet verhelpen.
Alleen McAfee die download de updates vanaf de site van mcafee niet, omdat hij aangeeft dat er geen internetverbinding is.
Ik heb mcAfee gebeld, maar zij kunnen niets voor me doen. De virusscan staat ook op de laptop van me broertje en zus, en daar werkt hij prima.
Als ik nu op een website zit, geeft hij bij elke klik een mogelijkheid om iets te downloaden, annuleren of op te zoeken via het web. Normaal geeft mcafee dan aan of het downloaden veilig is of niet, maar omdat de updates van mcafee niet gedownload kunnen worden geeft mcafee dus niet aan of het downloaden veilig is of niet. (volgen jullie mij nog? :confused:)
Oke toen bedacht ik me dus, weet je ik reset gewoon de hele pc opnieuw en dan zet ik mcafee er opnieuw op.
Ik wil dus mijn pc opnieuw resetten, en dan alle bestanden erop nieuw opzetten en installeren.
Alleen zoals ik al aangaf, Najiha is a-technisch. Ik weet dat ik de bestanden van onszelf(documenten van hp eigenaar) op een cd moet kopieren?
Dat heb ik ook geprobeerd, maar zelfs dat lukt me niet :(
En stel dat het me wel lukt.. hoe reset ik dan de pc op een veilige manier?
Alvast hartelijk bedankt, djazakallahoe gairen.
Ik hoop dat er iemand is met kennis en bereid is mij hierbij te helpen.
Wa alaikum salaam,
Najiha
Alles opnieuw installeren is niet nodig. Verwijder eerst norton anti-virus.... Probeer macfee opnieuw te installeren en kijk of de programma automatisch gaat updaten, gebeurt dat niet dan kan je handig laatste updates vis hun site downloaden.
Ja norton kan ik dus niet verwijderen, dan loopt de pc vast.
En als ik van mcafee via de site de updates wil downloaden.
Krijg ik allemaal links(in het engels) waar ik op moet klikken. En dan de update zelf, die site doet het bij mij niet.
zie hieronder:
http://service.mcafee.com/default.aspx
dan
http://service.mcafee.com/TechSupportHome.aspx?lc=19&sg=TS
dan
http://service.mcafee.com/MVT.aspx?MVT=1&&lc=1033&sg=TS&pt=1
dan
http://mvt.mcafee.com/mvt/mvtinstaller.asp
En dan geeft hij aan:
De webpagina kan niet worden weergegeven
Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen
en dan geeft verbinding aan:
http://www.speedyshare.com/files/24691774/download/allesprima.bmp
Heb je norton zelf geinstalleerd?
Hier heb je een link om laatste update van macfee te downloaden en te installeren.
http://www.mcafee.com/apps/downloads/security_updates/dat.asp?region=us&segment=enterprise
Oke soekran, ik zal hem straks op de pc installeren inshaAllah. Ik zit nu op de laptop.
Nee norton heb ik niet geïnstalleerd.
Ik weet niet wie dat wel heeft gedaan.
Nee, het lukt gewoon niet.
Ik krijg overal een foutmelding :(
Ik ga mcafee nog een keer bellen.
Heb je een internet verbinding op de pc of niet niet?
Nee heb nu concact gehad met mcafee chat sessie.
Ik heb een virus op de pc.
SubhanAllah ben gewoon echt kwaad.
Betaal voor niets. Mcafee doet zijn werk niet eens.
Nee heb nu concact gehad met mcafee chat sessie.
Ik heb een virus op de pc.
SubhanAllah ben gewoon echt kwaad.
Betaal voor niets. Mcafee doet zijn werk niet eens. Probeer eens op te starten in veilige modus.
Start de computer op en druk meteen tijdens het opstarten met kleine tussenpozen op Functietoets F8 (bovenin je toetsenbord).
Blijf dit doen totdat je een scherm krijgt met keuzemogelijkheden.
Kies dan voor veilige modus.
Doe dan een scan met mcafee en verwijder wat hij vindt.
Dan herstarten.
Malware (virussen, Adware, Spyware enz.) willen zich graag voordoen als legitieme programma's en processen.
Hierdoor voorkomen ze dat ze eenvoudig herkend worden, maar ook voorkomen ze daarmee dat ze eenvoudig verwijderd kunnen worden. Ze zijn dan nl. in gebruik bij een ander proces.
Door op te starten in veilige modus wordt de malware meestal niet opgestart en kan dus eenvoudiger worden verwijderd.
Het is logisch, als geen internet verbinding hebt kan je ook niet updaten! Er is niks mis met je macfee, even je utp kabels checken of alles goed is aangesloten.
Welke kabels?
:confused:
Probeer eens op te starten in veilige modus.
Start de computer op en druk meteen tijdens het opstarten met kleine tussenpozen op Functietoets F8 (bovenin je toetsenbord).
Blijf dit doen totdat je een scherm krijgt met keuzemogelijkheden.
Kies dan voor veilige modus.
Doe dan een scan met mcafee en verwijder wat hij vindt.
Dan herstarten.
Malware (virussen, Adware, Spyware enz.) willen zich graag voordoen als legitieme programma's en processen.
Hierdoor voorkomen ze dat ze eenvoudig herkend worden, maar ook voorkomen ze daarmee dat ze eenvoudig verwijderd kunnen worden. Ze zijn dan nl. in gebruik bij een ander proces.
Door op te starten in veilige modus wordt de malware meestal niet opgestart en kan dus eenvoudiger worden verwijderd.
Oke bismillah!!
Wollah ben echt bang om deze pc nog kapotter te maken dat hij als is.
(ps dikgedrukte :hihi: thanks, ik zat al te zoeken :confused:
Probeerde de f en de 8 tegelijk in te drukken, maar hij deed niets
grapje!! Ik ken wel de f-toetsen:haha: maar bedankt )
(ps dikgedrukte :hihi: thanks, ik zat al te zoeken :confused:
Probeerde de f en de 8 tegelijk in te drukken, maar hij deed niets
grapje!! Ik ken wel de f-toetsen:haha: maar bedankt ) :gniffel:
Dat zinnetje had ik ergens geknipt.
Net als die blauwe tekst.
rongoooooooooooo
ff snel
zit nu op mijn laptop naast mijn pc. hhaha voel me bijna een pc technicus.
Nee maar. f8 is gelukt: krijg de keuze:
Besturingssysteem die ik wil starten
Microsoft windows xp home edition
Mocrosoft windows xp herstelconsole
WElke moet ik kiezen?
rongoooooooooooo
ff snel
zit nu op mijn laptop naast mijn pc. hhaha voel me bijna een pc technicus.
Nee maar. f8 is gelukt: krijg de keuze:
Besturingssysteem die ik wil starten
Microsoft windows xp home edition
Mocrosoft windows xp herstelconsole
WElke moet ik kiezen? Waarschijnlijk is de eerste optie - Microsoft windows xp home edition - de beste.
(Herstelconsole is meer voor techneuten).
Waarschijnlijk is de eerste optie - Microsoft windows xp home edition - de beste.
(Herstelconsole is meer voor techneuten).
Dagje bij jou stage lopen maakt mij toch wel een techneut? niet? :hihi: ging net op me cv zetten: Stage gelopen bij Rongo BV
Ik heb nu home edition gedaan.
krijg dus geen melding voor veilige modus nu.......
Dagje bij jou stage lopen maakt mij toch wel een techneut? niet? :hihi: ging net op me cv zetten: Stage gelopen bij Rongo BV
Ik heb nu home edition gedaan.
krijg dus geen melding voor veilige modus nu.......Deze situatie ken ik niet.
Misschien moet je nog eens starten en dan die console nemen.
Met F8 zou je normaal gesproken een menu met veilige modus moeten krijgen.
Deze situatie ken ik niet.
Misschien moet je nog eens starten en dan die console nemen.
Met F8 zou je normaal gesproken een menu met veilige modus moeten krijgen.
Oh hahaha is mijn pc zo speciaal?
Internet explore ben ik nu aan he tinstalleren, heb die via msn van iemand anders ontvangen.
En als ik de pc dus nu opstart en f8 doe doet hij niets meer.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.