Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslim opgepakt voor brand joods centrum

Pagina's : [1] 2 3

matahari
30-08-2004, 14:50

(bron: Planet) PARIJS (ANP) - In Parijs is een joodse man gearresteerd in verband met de brandstichting in een joods sociaal centrum in het oosten van de Franse hoofdstad ruim een week geleden. Dat bevestigde de politie maandag. De verdachte is een voormalige werknemer van het centrum. De politie weigerde de identiteit van de man vrij te geven, maar bronnen bij de politie verklaarden dat de politie een 50-jarige joodse man zocht die regelmatig in het centrum kwam. De man is ,,min of meer dakloos'' en ,,geestelijk onstabiel'', aldus de bronnen. De politie ging aanvankelijk uit van een antisemitische aanslag. Op 22 augustus werd er ingebroken in het joods sociaal centrum. De dader(s) bekladden de muren met antisemitische leuzen en hakenkruizen. Op de eerste etage van het pand werd brand gesticht. Is er niet eerder bericht dat deze aanslag zou zijn opgeeist door "Jamaat al-Ansar al-Islamiya"? Als de dader Marokkaan of moslim is het een terorrist,is de dader een jood,dan is hij altijd ,,geestelijk onstabiel'' :rolleyes: Zoveelste geval van "spook" anti-semitisme......ik neem die anti-semitische aanslagen niet meer serieus.

Zelfkritiek
30-08-2004, 14:55
Geinig die marketing akties om er maar voor te zorgen dat jouw berichtje veel wordt gelezen. Zet er gewoon een onjuiste titel boven als dat beter uitkomt. Werkt top! Volgens mij had beheer een tijdje geleden aangegeven dit gedrag niet te accepteren, maar goed....

matahari
30-08-2004, 15:00
Origineel gepost door Zelfkritiek Geinig die marketing akties om er maar voor te zorgen dat jouw berichtje veel wordt gelezen. Zet er gewoon een onjuiste titel boven als dat beter uitkomt. Werkt top! Volgens mij had beheer een tijdje geleden aangegeven dit gedrag niet te accepteren, maar goed.... Het is geen marketing. Kan mij herinneren dat menigeen overtuigd was dat de "islamitische groep" Jamaat al-Ansar al-Islamiya hier achter zat. Aan het eind van de titel hoort nog een vraagteken.

FAITHLESS
30-08-2004, 15:01
De Joden zijn toch geestelijk onstabiel . Als je je telkens tegen alles verdedigd met de gebruikelijke argumenten ( lees holocaust ) , dan ben je dat inderdaad. Het zou me niets verbazen dat de Israelische overheid achter bepaalde "anti-semitische" aanslagen zit . En je titel trok wederom mijn aandacht . SMART !!!

matahari
30-08-2004, 15:14

Het is nu wachten op de uitkomst van het onderzoek. Zal er niet raar van opkijken als deze geestelijk heel goed bij zijn verstand zijnde zionist(zo gek is hij niet als hij SSharons roep om Franse joden op deze manier steunt)zelf heeft gebeld om de moslims wederom in een kwaad daglicht te zetten. En weer krijgen de joden een slechte naam door de zionisten.

Asri
30-08-2004, 15:20
Origineel gepost door Zelfkritiek Geinig die marketing akties om er maar voor te zorgen dat jouw berichtje veel wordt gelezen. Zet er gewoon een onjuiste titel boven als dat beter uitkomt. Werkt top! Volgens mij had beheer een tijdje geleden aangegeven dit gedrag niet te accepteren, maar goed.... De aandacht afleiden door niet inhoudelijk erop te reageren schijn je ook onder de knie te hebben.

KARIM_FADIL
30-08-2004, 15:25
Wie weet dringt het nu eens door tot sommige mensen. Altijd wordt er maar gewezen op Nazi's of Moslims die de graven bekladden of dingen in de fik steken. Je ziet, ze steken het zelf in de fik om zo hun bestaansrecht aan het 'opbloeiende antisemitisme' te wijten.. dit incident is ondertussen al flink uitgebuit door de Joodse organisaties en de schijn van 'moslim heeft het gedaan' er al ingestampt bij de meerderheid. :rolleyes:

Palestine
30-08-2004, 15:29
De meeste moslims namen de anti-semitische aanslagen al jaren niet meer serieus, want zij hadden al lang door dat zionistische krachten achter deze aanslagen zaten om de Islamitische gemeenschap zwart te maken. Het bericht dat er een joodse man gearresteerd is in verband met de aanslag op de Joodse centrum zal op de laatste pagina van de Franse kranten verschijnen in lettertype 2, zodat je niet eens de moeite neemt om het te lezen.

caprio
30-08-2004, 15:40
Origineel gepost door FAITHLESS128 De Joden zijn toch geestelijk onstabiel . De Moslims zijn geestelijk onstabiel. Die denken dat altijd Amerikaanse Joden de schuld van de eigen problemen zijn.

Pista
30-08-2004, 15:43
Origineel gepost door FAITHLESS128 De Joden zijn toch geestelijk onstabiel . Als je je telkens tegen alles verdedigd met de gebruikelijke argumenten ( lees holocaust ) , dan ben je dat inderdaad. Het zou me niets verbazen dat de Israelische overheid achter bepaalde "anti-semitische" aanslagen zit . En je titel trok wederom mijn aandacht . SMART !!! Dus als de titel was begonnen met 'Jood' zou je geen inetresse gehad hebben. :lol:

caprio
30-08-2004, 15:43
Origineel gepost door Palestine De meeste moslims namen de anti-semitische aanslagen al jaren niet meer serieus, want zij hadden al lang door dat zionistische krachten achter deze aanslagen zaten om de Islamitische gemeenschap zwart te maken. Het bericht dat er een joodse man gearresteerd is in verband met de aanslag op de Joodse centrum zal op de laatste pagina van de Franse kranten verschijnen in lettertype 2, zodat je niet eens de moeite neemt om het te lezen. Je zit vol vooroordelen: - Le Monde: voorpagina, vet, groot lettertype - Le Figaro: voorpagina, vet, groot lettertype Altijd maar zeiken over anderen, maar niet de eigen vooroordelen zien, je lijkt wel een kaaskop, misschien woon je alweer te lang in Nederland? :-)

FAITHLESS
30-08-2004, 15:44
Origineel gepost door caprio De Moslims zijn geestelijk onstabiel. Die denken dat altijd Amerikaanse Joden de schuld van de eigen problemen zijn. Waarom verbaast mij zo'n reactie mij niet meer ?

caprio
30-08-2004, 15:46
Origineel gepost door FAITHLESS128 Waarom verbaast mij zo'n reactie mij niet meer ? Je vergeet dat dit een cynische reactie was op de eerdere post: "Joden zijn toch onstabiel" dus zeg ik: "Moslims zijn toch onstabiel" Vreemd dat je alleen geirriteerd bent door de tweede zin!!! Hoe verklaar je dat????

FAITHLESS
30-08-2004, 15:48
Origineel gepost door Pista Dus als de titel was begonnen met 'Jood' zou je geen inetresse gehad hebben. :lol: Ik lees bijna alle topics , ik refereerde naar de "misleidende "titel . Omdat het sommige niet Marokanen zou aantrekken . En zo te zien is dat toch gelukt , en de reactie's waren weer voorspelbaar .

Pista
30-08-2004, 15:55

Origineel gepost door FAITHLESS128 Ik lees bijna alle topics , ik refereerde naar de "misleidende "titel . Omdat het sommige niet Marokanen zou aantrekken . En zo te zien is dat toch gelukt , en de reactie's waren weer voorspelbaar . Nu ontgaat je logica me helemaal, normaal verwacht je eerder dat indien de titel zou begonnen zijn met 'jood', de hele Marokkaanse gemeenschap op dit forum zich op deze topic zou gestort hebben om alle duivels los te laten op de joden. And btw.. Man opgepakt wegens brandstichting in joods centrum PARIJS - In Parijs is een joodse man gearresteerd in verband met de brandstichting in een joods sociaal centrum in het oosten van de Franse hoofdstad ruim een week geleden. Dat bevestigde de politie maandag. De verdachte is een voormalige werknemer van het centrum. Het joods sociaal centrum na de aanslag. De politie weigerde de identiteit van de man vrij te geven, maar bronnen bij de politie verklaarden dat de politie een 50-jarige joodse man zocht die geregeld in het centrum kwam. De man is "min of meer dakloos" en " geestelijk onstabiel", aldus de bronnen. Volgens agenten betrokken bij het onderzoek werkte de man incidenteel als bewaker bij het centrum, maar wilde het management hem ontslaan. Rancune over zijn ontslag kan volgens hen de man tot de daad hebben aangezet, maar de politie wilde dit nog niet officieel bevestigen. De politie ging aanvankelijk uit van een antisemitische aanslag. Op 22 augustus werd er ingebroken in het joods sociaal centrum. De dader(s) bekladden de muren met onder meer antisemitische leuzen en hakenkruisen. Op de eerste etage van het pand werd brand gesticht. Het incident leidde ertoe dat de Franse regering de oorlog verklaarde aan racisme en antisemitisme. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Shalom bracht een spoedbezoek aan Parijs en riep de autoriteiten op harder op te treden tegen daders van dit soort geweld. Vorige maand claimde een 23-jarige Franse vrouw dat zij het slachtoffer was van een antisemitische aanval in de trein. Dit incident trok internationaal veel aandacht, maar de vrouw bekende later het verhaal te hebben verzonnen. Zij is inmiddels tot vier maanden voorwaardelijk veroordeeld. De aanslag op het joods sociaal centrum was ook opgeëist door de onbekende islamitische organisatie Jamaat al-Ansar al-islamiya. In een verklaring op een website was te lezen dat de brandstichting een vergelding was voor schendingen van moslimgraven in Frankrijk en ter nagedachtenis aan de brand in de al-Aqsa-moskee in Jeruzalem 35 jaar geleden. M.a.w...de man die de brandstichting pleegde was geestelijk onstabiel, maar nu blijkt tevens hoe geestelijk onstabiel sommige moslims zijn om te staan springen dat zij het gedaan hebben wijl het een jood was. :D

Pagina's : [1] 2 3