Bekijk originele versie : Pc experts.. HELP AUB!
soul_writer
13-10-2010, 19:14
Mn laptop was best traag geworden, maar hij deed het gewoon...
Tot mn zusje gisteren op haar msn. op een link die ze van iemand kreeg drukte.. (blijkbaar zo een treitervirus!! want later kreeg iedereen op mijn msn die link van mij!)
Dus k heb toen norton geinstaleerd, een virusscan gedaan.. en nu als k mn laptop opstart..
Zie ik heel die blauwe balk onderin niet.. ik kan dus niet via start naar mijn bestanden op mijn laptop..
Ik zie ook alle bestanden die ik op mn bureaublad had niet meer..:confused:!!
Ik heb toen taakbeheer gestart (via ctrl alt delete) en via daar internet geopend.. (dat lukt wel!!)
Weet iemand wat het probleem is en hoe ik die kan verhelpen?
Ik zou Norton eraf halen en AVG installeren.
AVG (http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/AVG+Anti-Virus+Free+anti-virus) installeren en (als hij z'n updates heeft gehad) een uitvoerige scan doen.
(In AVG verschijnt wel eens een scherm met upgrade, maar dat moet je wegklikken, dat is om je de niet-gratis versie aan te bieden maar dat is niet nodig. Heeft niets te maken met updates).
------------------------------------------------------------
En verder:
Scan je PC eens in veilige modus met Malwarebytes.
Malwarebytes' Anti-Malware (http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Malwarebytes+Anti-Malware+anti-spyware) is een zogeheten on-demand scanner. Scannen dient dus handmatig te gebeuren. Bij gebruik moet je eerst handmatig controleren op updates. Nadat je hem hebt geïnstalleerd en de updates binnen zijn moet je je PC uitzetten.
Vervolgens opstarten in veilige modus. Dat gaat als volgt:
Start de computer op en druk meteen tijdens het opstarten met kleine tussenpozen op Functietoets F8 (bovenin je toetsenbord).
Blijf dit doen totdat je een scherm krijgt met keuzemogelijkheden.
Kies dan voor veilige modus.
Dan een scan doen en alles verwijderen wat wordt gevonden.
------------------------------------------------------------------------------------
Malware (virussen, Adware, Spyware enz.) willen zich graag voordoen als legitieme programma's en processen.
Hierdoor voorkomen ze dat ze eenvoudig herkend worden, maar ook voorkomen ze daarmee dat ze eenvoudig verwijderd kunnen worden. Ze zijn dan nl. in gebruik bij een ander proces.
Door op te starten in veilige modus wordt de malware meestal niet opgestart en kan dus eenvoudiger worden verwijderd.
soul_writer
13-10-2010, 21:12
Ik zou Norton eraf halen en AVG installeren.
AVG (http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/AVG+Anti-Virus+Free+anti-virus) installeren en (als hij z'n updates heeft gehad) een uitvoerige scan doen.
(In AVG verschijnt wel eens een scherm met upgrade, maar dat moet je wegklikken, dat is om je de niet-gratis versie aan te bieden maar dat is niet nodig. Heeft niets te maken met updates).
------------------------------------------------------------
En verder:
Scan je PC eens in veilige modus met Malwarebytes.
Malwarebytes' Anti-Malware (http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Malwarebytes+Anti-Malware+anti-spyware) is een zogeheten on-demand scanner. Scannen dient dus handmatig te gebeuren. Bij gebruik moet je eerst handmatig controleren op updates. Nadat je hem hebt geïnstalleerd en de updates binnen zijn moet je je PC uitzetten.
Vervolgens opstarten in veilige modus. Dat gaat als volgt:
Start de computer op en druk meteen tijdens het opstarten met kleine tussenpozen op Functietoets F8 (bovenin je toetsenbord).
Blijf dit doen totdat je een scherm krijgt met keuzemogelijkheden.
Kies dan voor veilige modus.
Dan een scan doen en alles verwijderen wat wordt gevonden.
------------------------------------------------------------------------------------
Malware (virussen, Adware, Spyware enz.) willen zich graag voordoen als legitieme programma's en processen.
Hierdoor voorkomen ze dat ze eenvoudig herkend worden, maar ook voorkomen ze daarmee dat ze eenvoudig verwijderd kunnen worden. Ze zijn dan nl. in gebruik bij een ander proces.
Door op te starten in veilige modus wordt de malware meestal niet opgestart en kan dus eenvoudiger worden verwijderd.
Rongo, allereerst bedankt voor de moeite :D!
Als k via de veilige modus start.. blijft scherm zwart.. en staat er boven in mijn scherm in kleine letters veilige modus in het wit..
Dus dan ben k nog helemaal ver van huis..
Ik probeer via de windowsknop bij start te komen om systeemherstel uit tevoeren.. maar mn laptop reageert niet op de windowsknop..
Het commando voor ststeemherstel is rstrui. exe (spatie voor exe weghalen).
Of eventueel %systemroot%\system32\restore\rstrui. exe ). Ook hier moet de spatie voor exe worden verwijderd.
Misschien dat je in taakbeheer een nieuwe opdracht kan invoeren en dit commando geven.
Ook kan de opdracht explorer. exe je verkenner in taakbeheer activeren. Zodat je bij je mappen kan komen.
Op M.nl mag je geen . en exe aan elkaar schrijven. :maf2: :maf2:
ILI_Amazigh
13-10-2010, 21:59
Norton is echt een slechte keuze voor een anti virus. Ik zo u je AVG aanraden als goede en gratis anti virus. Mocht je beetje handig zijn met downloaden dan is NOD32 nog een betere optie.
soul_writer
13-10-2010, 22:33
Het commando voor ststeemherstel is rstrui. exe (spatie voor exe weghalen).
Of eventueel %systemroot%\system32\restore\rstrui. exe ). Ook hier moet de spatie voor exe worden verwijderd.
Misschien dat je in taakbeheer een nieuwe opdracht kan invoeren en dit commando geven.
Ook kan de opdracht explorer. exe je verkenner in taakbeheer activeren. Zodat je bij je mappen kan komen.
Op M.nl mag je geen . en exe aan elkaar schrijven. :maf2: :maf2:
Systeemherstel openen is gelukt danzij die handkige links die je gaf!!
Thanks daarvoor!! maar ik had vandaag als enige herstelpunt..
heb ik geprobeerd, maar het is niet gelukt:(!!
Het rare is dus, k kan gewoon alles via taakbeheer doen met mn laptop..
Hij tript niet meer enzo.. en hij is volgens norton virus-vrij..
maar k kan die blauwe balk onder niet zien.. en al mn bestanden die ik in mn bureaublad had ook neit meer..
:confused:
Norton is echt een slechte keuze voor een anti virus. Ik zo u je AVG aanraden als goede en gratis anti virus. Mocht je beetje handig zijn met downloaden dan is NOD32 nog een betere optie. Ik ga proberen AVG te downloaden.. Norton kan k niet verwijderen omdat k dus niet in mn bestanden etc kan.
Klik op Ctrl en Esc. Rechtsklikken op Start en kies eigenschappen.
a) Dan naar tabblad taakbalk. Aanvinken: taakbalk automatisch verbergen.
Dan toepassen of OK.
b) Dan weer terug naar datzelfde menu en nu uitvinken: taakbalk automatisch verbergen.
Toepassen of OK.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.