Bekijk originele versie : salaat elistigara?
misstrabago
30-08-2004, 10:34
salaam broeders en zusters,
ik zie vaak staan dat we bij twijfel dat gebed moeten verrichten, als men wilt. maar wat zijn zoal de tekenen dan? dat wil ik graag weten...
assalaam :zwaai:
Mysticalia
30-08-2004, 11:06
Je voelt het zelf aan ;) je wordt als het ware geleid in je beslissing inshAllah en zoniet gebeurt er wel iets waardoor je het kan afleiden.
Allahou a3lam. is voor iedereen anders.
kan iemand mij vertellen waar ik dat gebed kan terugvinden. sorry ben een beginnertje/amateur op het gebied van bidden
Mysticalia
30-08-2004, 11:30
Ik ga het voor je effe opzoeken ;)
Mysticalia
30-08-2004, 11:31
Voila:
Hoe je salaat istikhara verricht
-je verricht de kleine wassing, (woedoe) en je hebt de intentie
-daarna bid je 2 rak’ah met
in de eerste rak’ah soera Al fatiha & soera Al kaafiroen
in de tweede rak’ah soera Al fatiha & soera Al ichlaas
Dan na de tasliem zeg je volgende dua’ (vergeet de intentie niet!!)
Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heft gezegd:"De boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem) leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei:"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:" "Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" overgeleverd dor Boekharie: 6841
"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."
bron : DeNinjas@nl.msnusers.com
echt heel lief van je mysticalia. maar nog een vraagje(en misschien wel een hele domme)moet ik het eerst uit mijn hoofd leren of mag ik het ook op een briefje schrijven en oplezen??
Mysticalia
30-08-2004, 11:48
Er bestaan geen domme vrage :o
je kan het op een papiertje schrijven en na die 2rakat kan je dat papiertje nemen en het oplezen :)
Inshallah zal het je een duidelijk antwoord geven :)
Kan zijn dat je met de eerste keer niet direct een antwoord krijgt, dan kan je het nogmaals proberen.
succes :zwaai:
super bedankt!! als ik ooit iets voor je kan doen...... you know where to find me!!!!
FLEURTJE
31-08-2004, 09:57
Je mag het ook in het nederlands oplezen hoor! God wilt alleen het makkelijke voor je!
Ik heb het namelijk ook een keer gedaan, en ik kreeg een droom! Maar een vriendin van mij, die kreeg het niet in een droom, maar zag op straat een teken!! Heel mooi is dat!
ALs je nou geen signaal krijgt blijf het gebed gewoon doen...ook op alle momenten van de dag!
Succes
Ikgatrouwen
31-08-2004, 15:20
Inderdaad. Het is uiterst bijzonder dit zeer regelmatig te doen!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.