Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Of de taal leren of wegwezen!

Pagina's : [1] 2 3

LZN
30-08-2004, 09:54

D66 vindt dat buitenlandse bruiden en bruidegoms die analfabeet zijn, niet meer in aanmerking mogen komen voor een Nederlandse verblijfsvergunning. Elke nieuwkomer die via huwelijksmigratie naar ons land wil komen moet aantonen dat hij een opleiding in zijn land van herkomst heeft gevolgd of een beroep kan uitoefenen. Dat kan bijvoorbeeld door een diploma van een school of van een gevolgde opleiding te overhandigen. Lukt dat niet, dan moeten deze huwelijkskandidaten eerst een door hen zelf betaalde opleiding in hun thuisland gaan volgen, voordat zij in Nederland worden toegelaten. D66-fractieleider Dittrich wil dit voorstel morgen aan de orde stellen tijdens het Kamerdebat over het rapport van de commissie-Blok, waarin de integratie van allochtonen in Nederland wordt beschreven Bron: Telegraaf.

Zelfkritiek
30-08-2004, 10:02
Origineel gepost door Inyourface D66 vindt dat buitenlandse bruiden en bruidegoms die analfabeet zijn, niet meer in aanmerking mogen komen voor een Nederlandse verblijfsvergunning. Elke nieuwkomer die via huwelijksmigratie naar ons land wil komen moet aantonen dat hij een opleiding in zijn land van herkomst heeft gevolgd of een beroep kan uitoefenen. Dat kan bijvoorbeeld door een diploma van een school of van een gevolgde opleiding te overhandigen. Lukt dat niet, dan moeten deze huwelijkskandidaten eerst een door hen zelf betaalde opleiding in hun thuisland gaan volgen, voordat zij in Nederland worden toegelaten. D66-fractieleider Dittrich wil dit voorstel morgen aan de orde stellen tijdens het Kamerdebat over het rapport van de commissie-Blok, waarin de integratie van allochtonen in Nederland wordt beschreven Bron: Telegraaf TOP!!

onderduiker
30-08-2004, 10:04
dit is discriminatie van de analfabeet, dat mag niet van de grondwet. Ik vind het integratiebeleid zo wie zo een beetje doorslaan, naar angst. Wat willen ze nou eigenlijk, alleen de deuren openhouden voor de aankomende nieuwe europese deelstaten ?

Erwin
30-08-2004, 10:15
Wat verwacht je onderduiker? Dat dit kleine stukje wereld alle kanslozen, onderdrukten en vluchtelingen op kan nemen?!

Palestine
30-08-2004, 10:48

Het is geen probleem als er eisen worden gesteld om iemand buiten de EU naar Nederland te laten komen, maar de eisen die geintroduceerd of nog worden geintroduceerd door de Nederlandse regering zijn vooral gebaseerd op ANGST.

Zelfkritiek
30-08-2004, 10:54
Origineel gepost door Palestine Het is geen probleem als er eisen worden gesteld om iemand buiten de EU naar Nederland te laten komen, maar de eisen die geintroduceerd of nog worden geintroduceerd door de Nederlandse regering zijn vooral gebaseerd op ANGST. Angst heeft er helemaal niets mee te maken! Het gaat erom dat problemen ten aanzien van achterstand worden weggewerkt. Er ontstaan te veel probleemwijken met mensen die werkloos zijn juist omdat ze geen basis opleiding hebben of de Nederlandse taal niet spreken. Ik vind dit beleid terecht. Laten we eerst ervoor zorgen dat de werkloosheid onder allochtonen flink wordt teruggebracht, voordat we weer meer mensen toelaten die geen kansen hebben op de arbeidsmarkt. Dat is het beste voor de maatschappij als een geheel en de betrokken immigrant in het bijzonder. En dan iets anders.... Als je graag met je buitenlandse geliefde wilt trouwen, dan kan dat toch ook desnoods in het land van herkomst?? Als het echte liefde is, dan kun je toch ook in Marokko gaan wonen?

arabchrstn
30-08-2004, 13:30
Origineel gepost door Inyourface D66 vindt dat buitenlandse bruiden en bruidegoms die analfabeet zijn, niet meer in aanmerking mogen komen voor een Nederlandse verblijfsvergunning. Elke nieuwkomer die via huwelijksmigratie naar ons land wil komen moet aantonen dat hij een opleiding in zijn land van herkomst heeft gevolgd of een beroep kan uitoefenen. Dat kan bijvoorbeeld door een diploma van een school of van een gevolgde opleiding te overhandigen. Lukt dat niet, dan moeten deze huwelijkskandidaten eerst een door hen zelf betaalde opleiding in hun thuisland gaan volgen, voordat zij in Nederland worden toegelaten. D66-fractieleider Dittrich wil dit voorstel morgen aan de orde stellen tijdens het Kamerdebat over het rapport van de commissie-Blok, waarin de integratie van allochtonen in Nederland wordt beschreven Bron: Telegraaf Nogal onzinnig. Het gaat hier namelijk om het tijdstip VOORDAT ze in Nederland komen. Oftewel, als ik mijn liefde vind bij een dame van de Kjingkjankjeng-stam in Zuidoost-Mongoliƫ... ...dan moet ik haar zeker eerst gaan vertellen dat ze eerst de Nederlandse taal moet gaan leren, voordat ze hier komt.

Cicatrice
30-08-2004, 19:08
wat is dit voor jip en janneke discussie, natuurlijk moet je de taal leren als je een land binnenkomt indien jij niet kan communiceren met je omgeving...wat verwacht je dan, een topbaan bij phillips? tuurlijk kom je dan onderin de sociale ladder terecht.... dat we het hier nog over hebben zeg, ik ga toch ook spaans leren als ik naar spanje wil emigreren, noors als ik naar noorwegen wil emigreren...is toch hardstikke logisch. En alsof taalverwerving altijd samengaat met schrift...ga toch weg, schrift is niet meer dan een belichaming van fonetische klanken dus waar hebben we het over.

maly_pense
30-08-2004, 21:14
Origineel gepost door luister [QUOTE]Origineel gepost door Zelfkritiek [B]Angst heeft er helemaal niets mee te maken! Het gaat erom dat problemen ten aanzien van achterstand worden weggewerkt. Er ontstaan te veel probleemwijken met mensen die werkloos zijn juist omdat ze geen basis opleiding hebben of de Nederlandse taal niet spreken. Ik vind dit beleid terecht. Laten we eerst ervoor zorgen dat de werkloosheid onder allochtonen flink wordt teruggebracht, voordat we weer meer mensen toelaten die geen kansen hebben op de arbeidsmarkt. Dat is het beste voor de maatschappij als een geheel en de betrokken immigrant in het bijzonder. Je haalt me de woorden uit de mond, meid :Iluvu: je klapt wel voor je hartsvriendin, lalla luister, maar vertel mij eens wat wordt er gedaan om die achterstand op te heffen ? Wat voegt de verkapte rem op importhuwelijken toe aan het verminderen van die achterstand ? Waardoor is de werkeloosheid onder allochtone hoog opgeleide mensen nog steeds stukken hoger dan onder de autochtone ? En wat wordt daar tegen gedaan ? Als die maatregel een van de zovele was om daadwerkelijk iets aan die miserable positie van allochtonen te doen, dan zou ik die kunnen billijken. Maar nu lijkt die eenzijdige maatregel vooral tegen importhuwelijken uit Moslimlanden.

arabchrstn
31-08-2004, 11:43
Als je WILT werken, kan dat altijd. De laaggeschoolde banen liggen voor het oprapen. Helaas voelen velen zich te goed voor dat werk. Als je kleding draagt zoals jij, kan ik begrijpen dat een Nederlandse, autochtoon danwel allochtoon, even de kat uit de boom kijkt wanneer jij bij hem solliciteert. Datzelfde zou ik doen met iemand die met oorringen en hannenkammen voor een baan zou solliciteren. Zoiets kan je een werkgever niet verwijten... 'Ja maar, het gaat toch wat je bieden hebt, en niet om je uiterlijk'. Zo luidt dan meestal de reactie. Dat is bull shit, voor veel banen is het uiterlijk van belang. Ikzelf heb een klein bedrijfje. Zou je voor een commerciele functie solliciteren, dan zou ik je er vriendelijk voor bedanken. Intern zullen er meer opties zijn.

onderduiker
31-08-2004, 11:45
Origineel gepost door Erwin Wat verwacht je onderduiker? Dat dit kleine stukje wereld alle kanslozen, onderdrukten en vluchtelingen op kan nemen?! alsof iedereen in de EU een beroepsopleiding heeft gevolgd :rolleyes:

onderduiker
31-08-2004, 11:51
Origineel gepost door arabchrstn Als je WILT werken, kan dat altijd. De laaggeschoolde banen liggen voor het oprapen. Helaas voelen velen zich te goed voor dat werk. Als je kleding draagt zoals jij, kan ik begrijpen dat een Nederlandse, autochtoon danwel allochtoon, even de kat uit de boom kijkt wanneer jij bij hem solliciteert. Datzelfde zou ik doen met iemand die met oorringen en hannenkammen voor een baan zou solliciteren. Zoiets kan je een werkgever niet verwijten... 'Ja maar, het gaat toch wat je bieden hebt, en niet om je uiterlijk'. Zo luidt dan meestal de reactie. Dat is bull shit, voor veel banen is het uiterlijk van belang. Ik zelf heb een klein bedrijfje. Zou je voor een commerciele functie solliciteren, dan zou ik je er vriendelijk voor bedanken. Intern zullen er meer opties zijn. dit klopt wel maar is wel vreemd in een democratie, hier zou kleding/geloof geen rol mogen spelen in het wel of niet aannemen van een werknemer. in het bedrijf waar ik werk krijg ik heel vaak te horen van nederlandse colega's waarom die zwartjoekel (zo worden mensen nog steeds genoemd) is aangenomen. ik kijk niet naar kleur maar naar of je jou werk naar behoren uitvoerd!

babyvanbelisma
31-08-2004, 11:54
Wat zijn "JUDS"?

arabchrstn
31-08-2004, 12:43
Origineel gepost door onderduiker dit klopt wel maar is wel vreemd in een democratie, hier zou kleding/geloof geen rol mogen spelen in het wel of niet aannemen van een werknemer. in het bedrijf waar ik werk krijg ik heel vaak te horen van nederlandse colega's waarom die zwartjoekel (zo worden mensen nog steeds genoemd) is aangenomen. ik kijk niet naar kleur maar naar of je jou werk naar behoren uitvoerd! Het heeft natuurlijk voor geen meter met 'democratie' te maken, veel meer met de mens zelf. Een mens in een democratie is niet wezenlijk anders dan onder een dictatuur. We kunnen wel dat denken dat iedereen zo'n vrije denker is, dat het helemaal niet uitmaakt hoe iemand eruit ziet. Maar dat is een utopie. Als ik er bijloop als een landloper, met onverzorgde baard, kapotte kleren, eventueel bloeddoorlopen ogen en stinkend naar de knoflook... ... dan moet ik niet raar opkijken dat ik extra in de gaten wrodt gehouden in de winkel. De mens discrimineert uberhaupt. Dan hoeven we niet eens naar 'de ander' te kijken, maar naar onszelf. Het uiterlijk bepaalt het beeld dat je van je wil scheppen. Als ik met mijn hanekam op de functie van imam zou solliciteren, zou ik er uberhaupt al binnenkomen denk je? De scheidslijn tussen discriminatie en selecteren puur op iemands kwaliteiten is erg dun. Persoonlijk discrimineer ik ook. Ik vind dat er diversiteit moet zitten in het werknemersbestand. Dus als er een tekort aan vrouwen is, dan ga ik op zoek naar een vrouw. Ik discrimineer dan de mannen. Als jij er bijloopt in zwaar islamitische kledij, of in zwaar Joodse kledij met pijpenkrullen, of dat je als Sikh een tulband en dolk tussen je broekriem hebt... Ik zou je vriendelijk bedanken. Voor mij moet de schoorsteen roken. Als ik dus klanten wil krijgen, moet ik dus iemand hebben waarbij het uiterlijk geen barriƫre vormt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Nu heb ik eigenlijk alleen Nederlandse klanten. Het zou minder een probleem zijn als ik bij islamitische klanten. Is het fout? Ik weet het niet. Iedereen doet het. Er moet geld verdiend worden. Met idealisme kom je niet ver.

arabchrstn
31-08-2004, 13:58

Absoluut verwerpelijk. En er is weinig tegen te doen, als de bedrijfsleider niet meewerkt. De enige oplossing zou zijn, om die mensen expres juist erg open en vriendelijk te benaderen. 'Boven ze staan'... Oftewel, ze laten voelen dat ze zich moeten schamen. Dat kan bijvoorbeeld door ze vooral individueel aan te spreken. In een groep zijn ze of voelen ze zich sterk, willen ze stoer doen. Juist als individu stellen ze niets voor. In de verdeging schieten, sterk nog: zelf gaan schelden, is de slechtste strategie. In ieder geval niet zoals je je in veel posts op het forum gedraagt. Met schelden en vloeken, bereikt men niks.

Pagina's : [1] 2 3