Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Doe Niet Zo Ouderwets!

Cina
18-12-2002, 22:22

Het is bijna 2003. Wees niet zo ouderwets, je moet echt meegaan in de tijd. Laat die oude tradities nou maar gewoon in die oude koffer liggen en trek eens een flitsend mantelpakje uit de kast. En aan die ouderwetse gedachten moet ook nodig wat gedaan worden. Het wordt tijd dat je hoofd wat geüpdate wordt. Heel simpel, om de hoek kun je een hersenspoelkastje kopen waarmee je heel snel een modern persoon kunt worden, alleen door naar beelden te kijken. TV is de naam. Heb je nog steeds die grenzen van een paar jaar geleden? Goh, meid, die zien er echt niet meer uit. Je bent nodig aan een nieuw paar grenzen toe. Grenzen moeten eenmaal verlegd worden, het is tenslotte 2003. Wat zeg je? Heb je nog een geloof in je tasje zitten en geloof je nog in God? He, doe niet zo ouderwets. Dat hoort toch bij de mensen van vroeger, die nog helemaal niets over deze wereld wisten. Die hadden nog geen flauw benul van waar ze mee bezig waren. Eigenlijk liepen ze rond als kippen zonder kop. Geloof, daar moet je gewoon niet zo veel aan denken. Levert namelijk alleen stress op en zorgt voor hart- en vaatziekten En nadenken zorgt bovendien weer voor depressies. Denk je helemaal zelf na? Maar lieverd, daar hebben we tegenwoordig computers voor hoor, heel handig. Weet je wat jij nodig hebt: een beetje rust. Hier, heb je een 'bacootje'. Wat vraag je me nu? Of ik moslim ben? Maar natuurlijk ben ik moslim. Maar van die Koran moet ik niet zoveel hebben hoor. Het is al eeuwen geleden geschreven, nogmaals, toen wisten ze nog helemaal niets. Het is nu zo'n andere tijd, al die regeltjes gelden niet meer. Nee hoor, ik maak mijn eigen regels wel. Want we zijn nu tenslotte zelfstandig en moeten op eigen benen leren staan. Wat hoofddoek? Nee toch, wil je echt zo'n doek gaan dragen? Maar weet je dan niet dat dat alleen voor domme vrouwen is, die geen vrijheid hebben. Meestal hebben deze dommerds ook nog eens een dozijn kinderen en mogen ze het huis niet uit. Nee hoor, laat mij maar lekker zo lopen. Lijkt me trouwens zo'n werk, die hoofddoek. Elke ochtend weer in model brengen… Nee, voor mij echt geen hoofddoek. Ik ken mijn plaats in de samenleving wel. Ik ben een slimme meid, die iedereen respecteert en absoluut geen vooroordelen heeft. Ik heb helemaal geen hoofddoek nodig. God? Oh ja die, ach ja…ik ken hem niet zo goed. Niet gek he, als hij zich nooit laat zien. Maar die ontmoet ik in de hemel wel, dat komt later allemaal wel. Misschien dat we dan samen gezellig voor de open haard een bacootje kunnen drinken… Merk je hoe belachelijk dit klinkt.... Liefs, Cina

mgrba9
18-12-2002, 22:33
wat een lap tekst, als je zo doorgaat ga je nog najib26 verslaan :D

sad_eyes
18-12-2002, 23:01
maar wel een leuk stuk tekst tenminste leuk in de zin van dat ik niet na 2 regels ben gestopt

sad_eyes
18-12-2002, 23:03
weltrusten allemaal ik ga pitten ben moeeeeee sorry kan maar 1 bericht per 60 sec plaatsen vullend tik ik dit zooooooo

Toufik19
18-12-2002, 23:05

tja,vooruitgang in de achteruitgang

Tnawie
18-12-2002, 23:06
Origineel gepost door PayBackTime Najib weet hoe hij op nummer 1 moet blijven. der is maar een nummer een ja :D