Bekijk originele versie : Marokkaanse meiden en relaties
andalusieGUY
30-08-2004, 00:30
Heel veel meiden willen geen relatie....geen probleem. Maar wat zijn de redenen? behalve als het om geloof redenen gaan.
Ik bedoel je moet toch van iemand houden als je gaat trouwen ofniet? Kan dat ook zonder een relatie te hebben? Leg maar uit.
Ala je gaat verloven, dan kun je erlkaar toch leren kenne, en waneer je dan getrouwd bent, dan groeit die liefde vanzelf...
andalusieGUY
30-08-2004, 00:34
dus je gaat ineens verloven.....? als ik het goed begrijp
yasmineNR1
30-08-2004, 00:35
Origineel gepost door Miss9
Ala je gaat verloven, dan kun je erlkaar toch leren kenne, en waneer je dan getrouwd bent, dan groeit die liefde vanzelf...
Juist ;)
andalusieGUY
zonder relatie....of wel een relatie en dan verloven?
goede_vriendin
Origineel gepost door andalusieGUY
Heel veel meiden willen geen relatie....geen probleem. Maar wat zijn de redenen? behalve als het om geloof redenen gaan.
Ik bedoel je moet toch van iemand houden als je gaat trouwen ofniet? Kan dat ook zonder een relatie te hebben? Leg maar uit.
Naast redenen die met het geloof te maken hebben zijn er ook andere redenen voor te bedenken.
Vanuit onze Marokkaanse opvoeding hebben wij meegekregen dat het 'slecht' is als je met jongens omgaat. Als een meisje nog niet eens het verschil weet tussen een jongen en een meisje wordt ze constant gewaarschuwd voor jongens.
Ik vind het dan ook niet raar dat meisjes negatief over jongens staan omdat ze constant het 'stemmetje van de ouders' in hun achterhoofd houden.
Het algemeen heersende beeld is ook nog steeds dat het slecht is als een meisje er een relatie op na houdt. Ook al is het met goede intenties (trouwen). Daarom vind ik het logisch dat meisjes gemengde gevoelens over relaties hebben. Aan de ene kant is er het gevoel en aan de andere kant het verstand. :)
Helaas gaat het niet om heel veel meiden, aangezien de meesten één of meerdere haramrelaties aangaan. De minderheid die dat niet doet, doet het om geloofsredenen. De islam is een perfect geloof. Het goede wordt toegestaan en het slechte wordt verboden. Weet je hoeveel meiden er liefdesverdriet hebben nadat ze door hun vriendje zijn gedumpt? Weet je wat daarvan de consequenties van zijn: gebroken gezinnen (meisje loopt weg), mislukte studie, problemen op het werk, psychische problemen (neiging tot zelfmoord, depressiviteit), etc.
andalusieGUY
30-08-2004, 00:37
dus....dont get me wrong? liefde op het eerste gezicht?
je verloofd niet zomaar met de eerste de beste.
het kan bijvoorbeeld de zoon zijn van mensen die de famillie goed kent..
waar veel goede dingen over te vertellen zijn enz..
andalusieGUY
30-08-2004, 00:40
je komt iemand tegen en je gaat gelijk verloven.......?
andalusieGUY
30-08-2004, 00:44
Zou je niet zelf iemand willen leren kennen dan afgaan op verhalen?
Psychologe
30-08-2004, 00:44
De redenen dat sommige meiden geen relaties nemen voor het huwelijk zijn:
- onschuldig het huwelijksbootje instappen
- een goede reputatie behouden
- je man een plezier doen, want hij krijgt nooit te horen "ooh haar heb ik al gehad"
- voor haar eigen eer en trots....ze laat zich niet betasten door de eerste, beste jonegn die ze tegenkomt.
- je ouders vertrouwen je en hun vertrouwen wil je niet schaden
- of natuurlijk....religieuze redenen
Ik ben het helemaal met je eens...dat je alleen met iemand moet trouwen als je van die persoon houdt. Trouwen doe je met het intentie voor altijd bij elkaar te blijven. Het lijkt mij onmogelijk om voor de rest van mijn leven met iemand door te brengen als ik niet van hem hou.
Dan vraag je je af hoe kan je van iemand houden als je geen relatie met die persoon hebt gehad....
Het beste basis voor liefde is vriendschap. Je raakt bevriend met een persoon en leert elkaar zo beter kennen. Als je gevoelens voor elkaar begint te krijgen...dan wordt dat vast verteld. Als de geliefden wat ouder zijn...dan kan de jongen maar om haar hand vragen. Tot het huwelijk gaan jullie met respect met elkaar om. Dit is mijn theorie, maar er zijn ook vast vele andere....
:zwaai:
andalusieGUY
30-08-2004, 00:46
dus...je krijgt stiekem een relatie......effe voor de duidelijkheid een relatie hoeft niet gebaseerd te zijn op kusjes.....
Zou je niet zelf iemand willen leren kennen dan afgaan op verhalen?
het is dan ook geen onbekende van mij..
ik bedoel , waneer het een "vriend" van de famillie is, dan lijkt het mij, dat ik hem al redelijk ken..
Maar het kan net zo goed iemkand van school zijn, iemand waar je dan geen relatie mee hebt, maar gewoon kent, en dan waneer je er klaar voor bent, gaat verloven en trouwen..
Ik vraag me af hoe jij het ziet?
Ik bedoel denk je dat je eerst tientallen meisjes moet verslinden om eindelijk je ware te vinden?
Ik bedoel , je houdt er alleen maar gebroken harten en veel verdriet van over....en wat als je dan een leeftijd bereikt dat je zoveeeel vrouwen heb gehad, en nog steeds die ene nie hebt gevonden...?
Je moet nie vergeten dat de manier waarop jij leeft, bepalend is voor de partner die je zult trouwen...
Vaak is het zo, als je dag en nacht aan het slenteren bent en dergelijke, dat je nie zo snel een kuise meid tegen het lijf zult lopen..
ben nie zo goed in uitleggen, maar denk dat je me wel snapt he?
Psychologe
30-08-2004, 00:50
Hoe kan je met iemand trouwen als je niet van die persoon houdt!!!
Liefde komt na het huwelijk is BULL........
Als je elkaar niet persoonlijk kent voor het huwelijk en het dan maar gewoon wagen, omdat je ervan uitgaat dat je na het huwelijk van hem/haar zult houden, is achterlijk.
Wat als je na het huwelijk erachter komt dat hij/zij tegenvalt. Zijn/Haar houding enz. bevalt je niet.....ga je dan van elkaar houden???
Ik dacht het niet dus de theorie van na het huwelijk komt liefde...klopt voor geen meter!!!
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.