Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help, geboorte akte marokko via consulaat?

Wasatiyah
11-10-2010, 13:36

Ik heb begrepen dat je voor een geboorte akte niet helemaal naar Marokko hoeft maar dat dat de marokkaanse consulaat voor je kan doen voor 50 euro geloof ik.. wie weet hier meer vanaf? En wie kan me vertellen hoelang dat duurt voor je de geboorte akte hebt..? Het is voor het aanvragen van Nederlandse paspoort..

rachid_SE
11-10-2010, 13:43
Dat is echt een hoofdpijn procedure. Ik neem aan dat je in marokko bent geboren. Je moet bij de gemeente van je geboorteplek in marokko een geboorteakte aanvragen. Vervolgens deze laten afstempelen in Rabat bij de nederlandse ambasade. De zegels voor het afstempelen zijn 200 dirham. Dit hoef jij niet perse allemaal te doen. Maak een foto van de trouwboekje van je ouders en je la card nationale en stuur dit op naar een familielid of kennis.

Wasatiyah
11-10-2010, 14:34
Dat is echt een hoofdpijn procedure. Ik neem aan dat je in marokko bent geboren. Je moet bij de gemeente van je geboorteplek in marokko een geboorteakte aanvragen. Vervolgens deze laten afstempelen in Rabat bij de nederlandse ambasade. De zegels voor het afstempelen zijn 200 dirham. Dit hoef jij niet perse allemaal te doen. Maak een foto van de trouwboekje van je ouders en je la card nationale en stuur dit op naar een familielid of kennis. Nee het is niet voor mij maar voor mijn moeder, ik heb begrepen dat je dit tegenwoordig via het marokkaans consulaat kunt laten doen..?