Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe doe jij het later....??

Pagina's : [1] 2

goede_vriendin
29-08-2004, 23:09

Iedereen komt op een punt in zijn leven dat hij/zij gaat nadenken over hoe je je kinderen later zal opvoeden. Door je ouders ben je op een bepaalde manier opgevoed en daar zal je over het algemeen best tevreden over zijn. Toch kunnen er bepaalde dingen zijn die je 'later' anders zal willen doen als het om opvoeden gaat. Mijn vraag aan jullie: Welke dingen in de opvoeding van jouw toekomstige kinderen doe je hetzelfde als je ouders? En welke dingen doe je anders? Ben benieuwd;)!

yasmina999
29-08-2004, 23:12
Ik doe alles anders, ik zou al mijn kinderen gelijk behandelen, en ik zou meer praten met ze, dingen proberen uit te leggen, ik zou ze ook niet te vrij laten..........

bentayeb_beauty
29-08-2004, 23:18
Origineel gepost door goede_vriendin Iedereen komt op een punt in zijn leven dat hij/zij gaat nadenken over hoe je je kinderen later zal opvoeden. Door je ouders ben je op een bepaalde manier opgevoed en daar zal je over het algemeen best tevreden over zijn. Toch kunnen er bepaalde dingen zijn die je 'later' anders zal willen doen als het om opvoeden gaat. Mijn vraag aan jullie: Welke dingen in de opvoeding van jouw toekomstige kinderen doe je hetzelfde als je ouders? En welke dingen doe je anders? Ben benieuwd;)! Zwaar mishandelen :) :hihi:

bentayeb_beauty
29-08-2004, 23:21
Origineel gepost door ZooFree KLAPPEN DIE HANDEL...dan worden ze net zo lief als mij :o Juist ja zo moet t en als ik marmita zit te maken werp ik wel een pan tegen hun hoofd zou wel leuk zijn :cool: tja beetje gezelligheid in de keuken mag ook wel tog he :D

goede_vriendin
29-08-2004, 23:25

Origineel gepost door yasmina999 Ik doe alles anders, ik zou al mijn kinderen gelijk behandelen, en ik zou meer praten met ze, dingen proberen uit te leggen, ik zou ze ook niet te vrij laten.......... Het is een mooi streven om je kinderen gelijk te behandelen. Ik denk dat er nu nog een te groot onderscheid gemaakt wordt tussen jongens en meisjes. Onze ouders doen dat uit een bepaalde overtuiging dat meisjes veel meer bescherming nodig hebben. Er is, vind ik, een verschil tussen beschermen en beperken. Verder ben ik het met je eens dat praten en communiceren met je kinderen erg belangrijk is. Dan weet je wat ze bezig houdt en kun je op tijd ingrijpen als het dreigt mis te gaan.

larrissa
29-08-2004, 23:25
Net als de opvoeding van mijn moeder, in de jonge jaren streng maar rechtvaardig zodat ze op oudere leeftijd zelf het verschil weten tussen goed en slecht.

goede_vriendin
29-08-2004, 23:29
Origineel gepost door bentayeb_beauty Zwaar mishandelen :) :hihi: Origineel gepost door ZooFree KLAPPEN DIE HANDEL...dan worden ze net zo lief als mij :o Oohooo... Wat zijn jullie gemeen zeg :D ! Een pedagogisch verantwoorde tik mag wel maar slaan niet! Ik ben bang dat ik de kinderbescherming alvast op jullie moet afsturen ;) !

Miss9
29-08-2004, 23:31
wat ik belangrijk vind, is dat ik ze zo op zal proberen te voeden, dat ze in ieder geval goed met me kunnen praten....

Psychologe
29-08-2004, 23:32
Origineel gepost door goede_vriendin Oohooo... Wat zijn jullie gemeen zeg :D ! Een pedagogisch verantwoorde tik mag wel maar slaan niet! Ik ben bang dat ik de kinderbescherming alvast op jullie moet afsturen ;) ! Een vraagje....studeer jij ook Pedagogiek?

goede_vriendin
29-08-2004, 23:40
Origineel gepost door larrissa Net als de opvoeding van mijn moeder, in de jonge jaren streng maar rechtvaardig zodat ze op oudere leeftijd zelf het verschil weten tussen goed en slecht. Mooi streven! Streng zijn hoef niet per definitie slecht te zijn. Als je je kinderen maar goed uitlegt waarom iets niet mag en wat de consequenties kunnen zijn van je 'slechte daden'. Dan komt het later inderdaad wel goed.:) Origineel gepost door Miss9 wat ik belangrijk vind, is dat ik ze zo op zal proberen te voeden, dat ze in ieder geval goed met me kunnen praten.... Openheid tussen ouders en kinderen is erg belangrijk. Ik denk dat het goed is dat ze alles met je kunnen bespreken maar wel binnen bepaalde grenzen. Je moet proberen om een goede vriend van je kinderen te worden maar tegelijkertijd niet je positie als gezaghebbende ouder uit het oog verliezen. :)

goede_vriendin
29-08-2004, 23:43
Origineel gepost door Psychologe Een vraagje....studeer jij ook Pedagogiek? Nee hoor, ik mijn huidige functie heb ik wel heel veel te maken met de ontwikkeling van kinderen en jongeren;)!

Psychologe
29-08-2004, 23:46
Origineel gepost door goede_vriendin Nee hoor, ik mijn huidige functie heb ik wel heel veel te maken met de ontwikkeling van kinderen en jongeren;)! Oooh ok :)

Zitoena
30-08-2004, 00:44
wat ik anders zou doen..hmmm....nou bijvoorbeeld de kinderen wat minder verwennen...en als je nee zegt dan is het ook gewoon nee...niet dat ze gaan janken en dan toch krijgen..ofsjoow....

Daarom
30-08-2004, 05:44
M'n ouders hebben het over het algemeen prima gedaan Alhamdullilah maar sommige dingen kunnen altijd beter en daar zal ik insha'Allah naar streven. :D

mazhar
30-08-2004, 09:22

pedagogische tik moet kunnen ind ik maar op handje ofzo neit gezicht straffen misschien als ze ech tte ver gaan maar altijd laten zien da je ni leer kwaad bent denk dak best wel streng zal zijn maar ook liefdevol:Iluvu: en at i kze zeker zal meegeven is islaam natuurlijk dan heb ije ineens antwoord op al je vragen :zwaai:

Pagina's : [1] 2