Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vraagje

Pagina's : [1] 2 3

slimmie
18-12-2002, 21:41

Dag mensen, Nou ik ben net lid geworden en ik heb even een vraagje. Wat vinden jullie ervan als een marokaans islamitisch gezin een kerstboom neemt (bv omdat de kinderen dat graag willen, dus niet uit geloofs overtuiging)?

Amira010
19-12-2002, 00:11
Ja je hoeft er toch geen waarde aan te hechten. Ik zou het persoonlijk alleen niet doen want ik neb nog geen zeurende kinderen

slimmie
19-12-2002, 00:26
wat leuk eindelijk reactie's en positief ook nog! Nou ik denk er net zo over alleen is het probleem dat de meeste marokanen het zien als verraad aan de Islaam. Maar het is voor kleine kinderen natuurlijk heel vervelend als zij zien dat andere kindjes kadootjes krijgen en feest vieren dat zij dan niet mee mogen doen. En inderdaad, wat betekent die boom nou toch! Voor mij in ieder geval niets. Blij dat er ook marokanen zijn die ook ruimdenkend zijn!!!

grendel
19-12-2002, 11:46
Moeten alle moslims nou hun kerstpaketten gaan inleveren of zo ? :D Het is blijkbaar haram om kerst te vieren.

jimpie
19-12-2002, 11:47

Origineel gepost door slimmie Dag mensen, Nou ik ben net lid geworden en ik heb even een vraagje. Wat vinden jullie ervan als een marokaans islamitisch gezin een kerstboom neemt (bv omdat de kinderen dat graag willen, dus niet uit geloofs overtuiging)? Ik vind het maar niks... De kinderen kunnen zoveel willen....

slimmie
19-12-2002, 20:39
Dag mensen, Nou helaas niet zoveel reaktie's als ik verwacht had. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik had verwacht dat er fel gereageerd zou worden op het feit dat een moslim gezin een kerstboom zou nemen. Zo zie je maar weer dat de meeste moslims toch aardig geintegreerd zijn! En voor de mensen die hebben gereageerd, bedankt!

slimmie
19-12-2002, 21:09
Ik vind het maar niks... De kinderen kunnen zoveel willen.... Vindt je dit antwoord niet heel kort door de bocht? Ik neem aan dat je zelf geen moeder bent? Want ik vind het nl wel heel belangerijk wat kinderen willen. Ik vind ook dat dit een probleem van de marokaanse cultuur is waarin, vaak de houding van "het kind heeft niks te willen" wordt gehanteerd. Maar juist wat het kind wil, voelt en zegt is heel belangerijk! Of ben je het hier niet mee eens? Je kan ook op topic op mij reageren...zo houd je de discussie daar leefbaar Maar goed ik reageer gewoon hier..... Ik ben geen moeder nee..maar ik zou het niet toestaan als mijn kinderen dat zouden willen... Wij islamieten kennen geen versierde boom...En ik wil mijn kinderen met de Islam op de eerste plaats opvoeden...Je zei zehechten geen waarde aan zo een boom...maar straks ook naar de kerk met een vriendje...op deze manier zal de kans groot zijn dat ze van de Islam afdwalen...en dat zal ik hoe dan ook voorkomen..vroegtijdig.... Ik wil mijn kinderen absoluut niet verwennen door hun als te geven wat ze willen(materialistisch)..Ze moeten maar beseffen dat niet alles makkelijk te krijgen is en dat er meer mensen minder dan hun hebben...

doc25
19-12-2002, 21:14
wat bazel je allemaal ??? je zegt hetzelfde als jimpie alleen in meer woorden ! :confused: Ik wil mijn kinderen absoluut niet verwennen door hun als te geven wat ze willen(materialistisch)..Ze moeten maar beseffen dat niet alles makkelijk te krijgen is en dat er meer mensen minder dan hun hebben... Ik vind het maar niks... De kinderen kunnen zoveel willen....

jimpie
19-12-2002, 21:16
Origineel gepost door doc25 wat bazel je allemaal ??? je zegt hetzelfde als jimpie alleen in meer woorden ! :confused: Dit is ook van mij....ze heeft het van een pm snap je

jimpie
19-12-2002, 21:17
Origineel gepost door slimmie Ik vind het maar niks... De kinderen kunnen zoveel willen.... Vindt je dit antwoord niet heel kort door de bocht? Ik neem aan dat je zelf geen moeder bent? Want ik vind het nl wel heel belangerijk wat kinderen willen. Ik vind ook dat dit een probleem van de marokaanse cultuur is waarin, vaak de houding van "het kind heeft niks te willen" wordt gehanteerd. Maar juist wat het kind wil, voelt en zegt is heel belangerijk! Of ben je het hier niet mee eens? Je kan ook op topic op mij reageren...zo houd je de discussie daar leefbaar Maar goed ik reageer gewoon hier..... Ik ben geen moeder nee..maar ik zou het niet toestaan als mijn kinderen dat zouden willen... Wij islamieten kennen geen versierde boom...En ik wil mijn kinderen met de Islam op de eerste plaats opvoeden...Je zei zehechten geen waarde aan zo een boom...maar straks ook naar de kerk met een vriendje...op deze manier zal de kans groot zijn dat ze van de Islam afdwalen...en dat zal ik hoe dan ook voorkomen..vroegtijdig.... Ik wil mijn kinderen absoluut niet verwennen door hun als te geven wat ze willen(materialistisch)..Ze moeten maar beseffen dat niet alles makkelijk te krijgen is en dat er meer mensen minder dan hun hebben... zo dit is duidelijker... :D

doc25
19-12-2002, 21:19
ik dacht dat pm " private message" betekent ??? :confused: waarom is het hier geplaatst ? en zonder erbij te zetten wie wat zegt !?

jimpie
19-12-2002, 21:22
Origineel gepost door doc25 ik dacht dat pm " private message" betekent ??? :confused: waarom is het hier geplaatst ? en zonder erbij te zetten wie wat zegt !? Dat is ook zo..... moet je niet aan mij vragen.... ;)

slimmie
19-12-2002, 21:26
Hoi jimpie, Hierbij wil ik alsnog topic reageren. Ik ben het met je eens als je zegt dat je kinderen niet alles wat ze willen hebben kan geven. Maar daar gaat het nu niet over. Het gaat er nu om dat een klein kind geen benul van het geloof heeft en om zich heen zoveel spannende en leuke dingen ziet. Hoe ga je daar als marokaanse moslim(a) mee om. Ik moet zeggen dat ik dat heel moeilijk vind. Hoe moet je een kind wat net een aantal jaar oud is uitleggen waarom je geen kerstboom neemt. Zo'n kind begrijpt dat toch niet! Die ziet alleen dat het grootste deel van het land waar hij woont verlicht is met kerstversiering die hij vreselijk mooi vindt. Terwijl je ook kunt denken ik zet er één neer, want het heeft toch geen betekenis voor mij. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik voed mijn kind zeker islamitisch op maar het is alleen zo dat ik vind dat omdat wij hier wonen en opgroeien we toch een stukje cultuur van dit land aannemen (en ik bedoel de leuke en positieve punten). Maar dat betekent niet dat je gelijk naar de andere kant moet door slaan ( zoals jij zegt met het vriendje naar de kerk!?). Je bent er als ouder nog altijd zelf bij in hoever je dingen laat gaan. Je kan best een dingen van een andere cultuur overnemen met behoud van je eigen cultuur.

doc25
19-12-2002, 21:30
hoe leg je hem uit dat wij geen varkensvlees eten terwijl de meeste kinderen in zijn klas dat wel doen ? hoe leg je hem uit dat wij alleen hala vlees eten terwijl de meeste kinderen in zijn klas alles mogen eten? hoe leg je hem uit dat we moeten vasten terwijl de meeste kinderen in zijn klas dat niet doen ?

jimpie
19-12-2002, 21:32

Origineel gepost door slimmie Hoi jimpie, Hierbij wil ik alsnog topic reageren. Ik ben het met je eens als je zegt dat je kinderen niet alles wat ze willen hebben kan geven. Maar daar gaat het nu niet over. Het gaat er nu om dat een klein kind geen benul van het geloof heeft en om zich heen zoveel spannende en leuke dingen ziet. Hoe ga je daar als marokaanse moslim(a) mee om. Ik moet zeggen dat ik dat heel moeilijk vind. Hoe moet je een kind wat net een aantal jaar oud is uitleggen waarom je geen kerstboom neemt. Zo'n kind begrijpt dat toch niet! Die ziet alleen dat het grootste deel van het land waar hij woont verlicht is met kerstversiering die hij vreselijk mooi vindt. Terwijl je ook kunt denken ik zet er één neer, want het heeft toch geen betekenis voor mij. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik voed mijn kind zeker islamitisch op maar het is alleen zo dat ik vind dat omdat wij hier wonen en opgroeien we toch een stukje cultuur van dit land aannemen (en ik bedoel de leuke en positieve punten). Maar dat betekent niet dat je gelijk naar de andere kant moet door slaan ( zoals jij zegt met het vriendje naar de kerk!?). Je bent er als ouder nog altijd zelf bij in hoever je dingen laat gaan. Je kan best een dingen van een andere cultuur overnemen met behoud van je eigen cultuur. Lieverd een kerstboomje hoort bij het christelijke geloof....dat heeft voor mij niets met cultuur te maken...en ook is dat cultuur...ik wil proberen ze zoveel mogelijk van het marokkaanse cultuur mee te geven... Ik begin daar gewoon erg vroeg mee..ook al is het kind 1 jaar...later zou die zeggen:"maar vroeger mocht ik wel een kerstboom"...zulke dingen wil ik dus voorkomen... Je moet je niet laten meeslepen..door dat soort gezelligheid en mooie versieringen....

Pagina's : [1] 2 3