Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Visum

VirtualAngel
29-08-2004, 18:05

Salaam Ik wil graag iemand vanuit Marokko naar Nederland halen voor 3 maanden.. Wie weet hoe lang t duurt voordat zo'n visum geregeld is? Wordt er dan net zo moeilijk gedaan als wanneer je een partner uit marokko haalt? :( :zwaai:

lhouceimagirl1
29-08-2004, 19:45
ik zit namelijk ook met deze vraag, maar ik denk dat het wel paar maanden gaat duren. ze gaan je vet veel vragen stellen en je moet ook zo veel verdienen voor je iemand van daar een visum kan maken

anoniempjee
29-08-2004, 20:44
HEt is niet zo als je een partner van marokko haalt. Je moet naar het stadsdeelkantoor gaan en vragen voor een visum formulier. Die moet je dan invullen en weer bij hun stempelen. Die wordt dan opgestuurd naar weet ik veel waar. Dan krijg je een brief thuis van de justitsie en die moet je invullen en het is niet een beetje ook. En dan maar afw8 op antwoord. EN dat duurt meestal niet zo lang ongeveer een maand. BEslamaaaaaaaa

yasmina112
29-08-2004, 20:59
Salaam, Het is niet zo moelijk als degene die je hier naartoe wil halen alle nodige papieren bezit en ze tijdelijk samen heeft gevoegd. Je moet bij je gemeente een formulier ophalen ( ook wel bergement genoemt) loonstrookjes van de laatste drie maanden etc etc. die moet je invullen en opsturen naar degene die in Marokko zit. Die dient dat mee te nemen naar rabat samen met alle andere nodige papieren( werk papieren, salaris etc etc). voor degene die in Marokko alle papieren inlevert bij de consulaat, die krijgt binnen 2 weken te horen of hij/ zij een visum gekregen heeft.

spanje
30-08-2004, 14:43

goede inkomen het staat denk ik op die brief hoe veel je inkomen moet zyn het is wel een gedoei met die papieren maar ja doet het in 1eenkeer goed dan krijg je geen gezuur wat je moest inleveren binnen 3 maanden moet je berichgt van hun ontvangen anders moet je ze bellen als het goed is dan zeggen ze dat ze het naar rabat sturen en daar alles weer controleren dat duurt niet zo lang 2 of 3 weken sterkte

Lella_Roosje
30-08-2004, 16:26
Ik weet wel dat de visum nu voor 2 maanden geldig is, in plaats voor de gebruikelijke 3 maanden..

VirtualAngel
30-08-2004, 21:59
bedankt voor jullie reacties allemaal!! :blauwkus: Het is de bedoeling dat diegene hier voor eind november is...maar dat gaat niet lukken zeker..als ik jullie reacties zo lees :(

alhoceima_hayat
31-08-2004, 14:24
vertrouw op Allah swt ..meid..en alles gaat zo soepel mogelijk..;)

jellaba
01-09-2004, 19:00
salaam wij zijn ook bezig het is heel wat moeilijker dan eerst mijn oom is al heel vaak naar rabat geweest en werd teruggestuurd omdat ze weer iets miste. Nou je moet een reisverzekering voor diegene hebben en inderdaad een loonstrookje en nog veel meer maar dat staat allemaal op die lijst. Dan moet je daar naar rabat en je moet 300 dirham betalen(voordat je weet of je hem krijgt) en dan kijken ze of alles compleet is zo niet wordt je teruggestuurd en krijg je 1 maand de tijd om het in orde te maken en terug te gaan. Nou verder weet ik het ook niet meer maar succes ermee en zorg dat je alle papieren hebt

missriffie
02-09-2004, 18:04
we hadden vorig jaar een visum naar me nicht verstuurd en me ouders gingen met der mee naar rabat. ze moest 300 dirham betalen dat wisten we niet en ze had het niet meegenomen en ze zeiden ja sorry maak maar weer een afspraak. safie we hadden afspraak gemaakt voor een week later en ze betaalde 300 dirham en ze werd geweigerd. ze werkte niet, ze was niet getrouwd, ze had geen kinderen. ze zeiden dat ze niet meer zou terugkomen na 3 maanden. geen reden om terug te gaan. het gaat echt niet meer zo makkelijk hoor. ik hoop dat het je inshallah lukt.