Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zindelijk

jamal
07-10-2010, 23:35

salam mijn kindje is 27 maanden en wil het op het potje krijgen. heeft er iemand enige tips, trukjes, raad,.... sta open om alles te proberen heb al geprobeerd hem opt potje te zetten terwijl ik op de wc zit. heb hem gezegd en ook gedaan je krijgt een koekje of snoepje. heb hem zelfs late zitte met zijn vuile en natte broekje of slipje, hij is daar wel vies van maar t doet hem nix heb met hem gesproke al spelend. heb zelfs het potje verplaatst van de badkamer naar de salon. zodat het dicht in de buurt is. MAAR al wat ik tot nu geprobeerd heb geen resultaat. Hij geeft wel altijd aan van ik heb n vuile of natte broekje als t gedaan is. ik weet dat GEDULD de oplossing is maar wil tips van jullie weten. shoekran

shitana83
08-10-2010, 00:36
Mijn neefje komt af en toe bij oma logeren en had op een gegeven moment te vaak een natte broek. Mijn neefje gaf op een gegeven moment niet eens meer aan dat hij had geplast nee ik ontdekte het dan. Met el3eid werd ik zo kwaad en zei tegen hem als je nog 1x in je broek plast smeer ik sambal op je piemeltje. Hij keek mij echt aan van wat is sambal. Dus heb ik het maar veranderd in ik ga vuur bij je piemeltje doen als je nog 1x plast.(daar is hij doodsbang voor) Echt waar op de terug weg naar huis moest ik op de snelweg stoppen zodat hij kon plassen. Ik heb zo gelachen. Hij plast nu niet meer in zijn broek hahaha Misschien dat je iets kan verzinnen waarvoor hij bang is? Klinkt gemeen, maar het heeft bij ons hummeltje geholpen. Succes!

shitana83
08-10-2010, 00:42
of wat je ook kan doen kijk op welke tijden hij ongeveer plast. Meestal zit daar een patroon in en dan kan je hem op ongeveer die tijden op het potje zetten ook al hoeft ie nog niet.bijv. een half uur nadat ie wat te drinken heeft gekregen. Als je hem er 10 min. op zet dan komt er vanzelf wel wat hopelijk zo niet dan wacht je weer even en zet je hem er weer op.

jamal
08-10-2010, 10:52
wat zijn angst betreft is hij enkel bang van grote apparatuur die geluid maken zoals een wasmachiene of zo. kan toch moeilijk hem bang maken met een wasmachiene. wat zijn patroon betreft hij heeft zijn melkje gedronken en een half uur later moest hij plassen oke das dan wel gelukt omdat ik hem er voor al heb gezegd nu gaan we opt pot. Maar hoe moet ik het dan doen bv als hij gewoon iets tussendoor eet en wat drinkt of als hij mijn ouders of familie is? Weet ni of het verstandig is maar de laatste tijd als we op stap gaan ale voor een kleine wandeling dan neem ik geen drinke meer mee. om te voorkomen dat hij in zijn broek doet want zoals ik al zei hij zegt het ni op voorand pas alst gebeurt is. En heb ook al ondervonde als ik tegen hem zeg kijk als je pipi wil doen moet je gewoon mama roepen. maar dan luistert hij niet naar me

Abriko0sje_
08-10-2010, 11:15

Hem elke keer belonen als hij geweest is. Met stickers plakken bijvoorbeeld? Vinden kinderen hartstikke leuk! Gewoon een soort spelletje van maken.

Listen
08-10-2010, 12:24
Je kind moet fysiek in staat zijn. Hij moet het lichamelijk al kunnen, hij moet het begrijpen en hij moet het willen. Wil je kind niets weten van de wc of het potje, van de vuile luier of het hele gedoe van naar de wc gaan, dan is zindelijkheidstraining nog niet aan de orde. Laat je kind ook op vaste tijdstippen op het potje gaan zodra de zindelijkheidstraining een beetje op gang gekomen is. Kies die tijdstippen waarop je resultaat kan verwachten (vlak na het eten, bij het ontwaken) Het is belangrijk je kind rustig de tijd te geven om te plassen.

misty_maroc
18-10-2010, 20:07
schat ..maak je niet te duk om, je kind geeft zelf aan wanneer het kan plassen mijn zoontje had die angst ook..durfde er ook niet op te zitten..en die van mij is al 3 dus...neem de tijd en geef hem dat ook, hij moet ook wennen aan het potje . hij heeft heel vaak in zijn broek geplast en ik probeerde dan niet boos te worden..hij doet het nu gelukkig wel in het potje en de wc..nu alleen de grote behoefte..maar die komt altijd later....het komt wel goed..geloof me

SurVival
18-10-2010, 20:31
Ik weet nog dat mijn zusje ook niet naar de wc ging en me moeder had meskina alles geprobeerd. Ze had het potje zelfs in de keuken gezet zodat ze niet 'alleen' was op de wc. Op een geven moment was me moeder het helemaal zat en had haar gemept :o. Schrok me dood haha, maar sinds die dag ging ze altijd naar de wc. Hier heb je vast niks aan, maar misschien is het een idee om te laten zien dat zijn leeftijdsgenootjes het ook doen ofz?