Bekijk originele versie : Vrienden....Haram? HELLUP..!!
IdioOtjah
29-08-2004, 15:53
Salaam iedereen......ik had even een vraagje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen............Ik heb veel vriendinnen maar ook een paar vrienden (jongens)...ik heb hun mobiele nummer en we praten wel eens op msn en met 1 sms ik ook wel eens.....we spreken niet af en ik zie hun soms op school maar daar praten we ook niet...alleen hoi ofzo....en een vriendin van my zegt dat het niet goed is dat ik hun mobiele nummer heb enzo........maar we spreken nooit af..!! Dus is het haram wat ik doe? Mobiele nummer....maar alleen vrienden......we spreken nooit af.....alleen praten op msn...........soms geef ik myn vriendin gelyk en soms ga ik met haar in discussie....ik weet niet wie gelyk heeft dus kunnen jullie my helpen? Graag serieuze reacties.....alvast bedankt..!!
Wasalaamoe3liekoem..... :zwaai:
sneakynawal
29-08-2004, 15:55
Dit is het jaar 2004!
IdioOtjah
29-08-2004, 15:58
Hahaha....ja dat weet ik wel daar heb je gelyk in......maar ja..m'n vriendin weer...................
IdioOtjah
29-08-2004, 16:06
Dus jy bedoelt dat het dus toch haram is? Maar we leven in een wereld van de man..!! Klasgenoten....werk....dan praat je wel met hun...dat mag toch ook? Je praat toch zeker wel met je eigen broer, neef of vader....Dus waarom zou je niet met andere jongens op msn praten omdat je hun mag.....en hun mobiele nummer hebben betekent nog niet dat je dan gelyk gaat afspreken........
Glimlachje
29-08-2004, 16:08
Origineel gepost door V_Marrakech
Het is wel haram als je alleen met hem bent (want shitan is altijd de derde persoon)
Maar alleen bellen en msnen dat weet ik niet
Door bellen en msnnen komen ook gevoelens vrij (komt door shaitan) ;)
riffia_lady1
29-08-2004, 16:17
Origineel gepost door IdioOtjah
Dus jy bedoelt dat het dus toch haram is? Maar we leven in een wereld van de man..!! Klasgenoten....werk....dan praat je wel met hun...dat mag toch ook? Je praat toch zeker wel met je eigen broer, neef of vader....Dus waarom zou je niet met andere jongens op msn praten omdat je hun mag.....en hun mobiele nummer hebben betekent nog niet dat je dan gelyk gaat afspreken........
ten eerste zoals bilal968 zei voor geloof maakt et nie uit watvoor jaartal et is...
en ten tweede broer en vader is HEEL wat anders...
ik zeg nu nie dat et haram is, want of dat zo is weet ik nie...je kan wel miss denke ja et komt zo over maar dat klopt nie...maar vergeet nie dat je geloof nie verandert door het jaartal dat we in leven...!!!
ma3a salama
:zwaai:
IdioOtjah
29-08-2004, 16:18
We bellen niet...ik zei: ik sms met 1tje....dat is ook niet vaak hoor.....en we spreken nooit af..!!
riffia_lady1
29-08-2004, 16:19
Maar ze zeggen ook soms, als een meisje een relatie met een jongen wil, maar ze wil hem eerst goed leren kennen. Dan is bellen en msn toegestaan.
Maar alleen met z'n tweeen afspreken mag alleen als een derde persoon aanwezig is.
En mist haar broer of ouders het weten.
wie zegt dat dat klopt...???
je kan een jonge ook lere kenne door gewoon met hem t eprate waar je broer of vader bij is...!!!
sorry hoor, maar een stomme vergelijking je praat ook met je broer en vader. Dat zijn je bloedverwanten weet je wel. Shitan kan geen gevoelens in je wakker maken dat je je vader of broer leuk gaat vinden. :confused:
al zouden we in het jaar 30000 zitten, god heeft de regels niet veranderd. Kijk ik zeg niet dat ik braaf ben of wat dan ook, maar ik zoek geen excusses. Het mag gewoon niet. Als je ze op school spreekt voor de les bijvoorbeeld, dan is dat zakelijk. Maar later elkaar opzoeken is niet zakelijk.
IdioOtjah
29-08-2004, 16:21
Maar ze zeggen ook soms, als een meisje wil trouwen met een jongen , maar ze wil hem eerst goed leren kennen. Dan is bellen en msn toegestaan.
Maar alleen met z'n tweeen afspreken mag alleen als een derde persoon aanwezig is.
En mist haar broer of ouders het weten.
Nog ff voor alle duidelykheid mensen: We spreken niet af..!! Nog nooit gedaan ook.....afspreken met een jongen..!! En nog een x: We bellen niet.......ik sms heel soms met 1 maar verder ook niet.....en trouwens, V_Marrakech: Ik wil niet met ze trouwen..!! WE ZYN ALLEEN VRIENDEN...... :zwaai:
jamelia_lalala
29-08-2004, 16:22
nou zolang je geen gevoelens voor hen hebt dan kan het toch ook geen kwaad???
ik bedoel maar ik heb ook de msn en nr's van mijn vrienden uit mijn klas!!! daar is toch niets verkeerds mee ik spreek daar ook mee op msn dus en op school is het ook wel gezellig om samen met de meiden en de jongens te gaan zitten en babbellen want ik heb geen gevoelens voor hen en zij niet voor mij!!!
riffia_lady1
29-08-2004, 16:23
Lees die laaste zin eens nog een keer :rolleyes:
ja alleen wete...!!
maar de derde persoon hoort haar broer te zijn of haar vader..!!!
IdioOtjah
29-08-2004, 16:23
Origineel gepost door jamelia_lalala
nou zolang je geen gevoelens voor hen hebt dan kan het toch ook geen kwaad???
ik bedoel maar ik heb ook de msn en nr's van mijn vrienden uit mijn klas!!! daar is toch niets verkeerds mee ik spreek daar ook mee op msn dus en op school is het ook wel gezellig om samen met de meiden en de jongens te gaan zitten en babbellen want ik heb geen gevoelens voor hen en zij niet voor mij!!!
Ja, jy begrypt my..!!
wat jullie niet begrijpen is dat we het hebben over haram. Kijk dat de meeste het doen, hoeft niet te zeggen dat het dan niet meer haram is. Dat je het normaal vind hoeft ook niet te zeggen dat het normaal is. Dat je op dat moment geen gevoelens hebt hoeft ook niet te zeggen dat het niet verboden is. jij vroeg of het verboden is en of je nou gevoelens hebt of niet het mag niet. daar ging het geloof ik hier ook om
jamelia_lalala
29-08-2004, 16:30
maar als je geen gevoelens hebt dan is daar helemaal niets verkeerd mee of wel!!! nou da's gelijk een kat die gaat wel wat lopen met een hond en die kan wel wat lief doen maar heb je ooit een kat zien bevallen van een hond!!!:( nee he!wel dat is net het zelfste ik veschouw mijn vrienden gelijk mijn broers der kan niets tussen bloeien ik ken hen daar te lang en te goed voor!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.