Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse hangjongeren terroriseren gezin

Pagina's : [1] 2

fadoua176
29-08-2004, 15:24

Al een jaar lang gaan de in Amsterdam wonende Bert en Marja gebukt onder de terreur van een groep met tien tot vijftien jeugdige Marokkanen, in leeftijd variërend van 12 tot 18 jaar. Alleen als het regent hebben ze even rust, want dan zijn ze niet op straat te bekennen. Tegenover de Volkskrant deden ze hun verhaal. Wanneer het droog weer is hangen de Marokkaanse jongeren tot drie uur 's nachts met veel lawaai rond bij het voormalige badhuis aan het Smaragdplein, pal naast de islamitische basisschool. Daarbij zijn vensterbanken van bewoners op de begane grond geliefde zitplaatsen, zo ook die van Bert en Marja. "Hier was ik eerder", aldus een verzekeringsexpert, die voor de tweede maal binnen een jaar bij het echtpaar de schade inventariseert. Beeldscherm gejat, alle cd's, spelcomputer, spelletjes, een bril, een mobiele telefoon. De expert: "Dit waren geen professionele inbrekers. Hier wordt op de persoon gespeeld, even iemands huis leegtrekken." Het echtpaar heeft zichzelf inmiddels verschanst, tralies voor de ruiten laten aanbrengen in de hoop dat er geen ongenode gasten meer binnenkomen. Vorig jaar september, kort nadat de eerste inbraak bij hen was gepleegd, had een van de hangjongeren tegen Bert gezegd dat hij voortaan beter de gordijnen overdag kon dichthouden. Bert: "Zulke mooie spullen als wij hadden zij niet thuis. We zouden er om vrágen, als we de ramen niet zouden blinderen." Harde bewijzen dat de inbraken door de Marokkanen zijn gepleegd, hebben ze niet. Toch sissen Marokkanen regelmatig naar Bert 'Playstation', waarmee ze volgens hem doelen op zijn gestolen spelcomputer. Marja wordt inmiddels aangesproken met 'kankerhoer', omdat ze twee weken geleden op de stoep foto's maakte van het raam waar de onbekende dieven naar binnen waren gekomen. In de buurt heersen veel van dezelfde soort klachten. Toch praten de meesten er liever niet over, hoewel de problemen bekend zijn bij de politie en het stadsdeel Oud-Zuid. Vorig jaar oktober hield GroenLinks een straatenquête in de Diamantbuurt. Daarbij gaf ruim tien procent van de buurtbewoners aan de onveiligheid 'volstrekt onacceptabel' te vinden. Bert en Marja zijn op zoek naar een andere woning. -------------------------------------------------------------- Wat vinden jullie ervan ze geven ons alleen slechte namen

Zelfkritiek
29-08-2004, 15:31
Is inderdaad heel vervelend. In de plaats waar ik zelf woon, heb ik wel het idee dat de problemen minder worden, maar goed... De problemen bestaan en zorgen bij veel autochtonen voor een argwanende houding ten aanzien van Marokkanen, waardoor het grootste deel van deze groep die wel zijn best doet ook indirect slachtoffer wordt. Dat is natuurlijk niet goed, maar soms best wel te begrijpen. Maar wat kun je hieraan doen? Moet de politie harder optreden? Dan krijgen we gelijk weer Abu Hahhah op TV die beweert dat de politie te hard optreedt tegen Marokkanen. Ik weet het niet....

Zelfkritiek
29-08-2004, 15:44
Origineel gepost door LeDiableVrai Ik woon gelukkig in een buurt waar in de verste verte geen marokkaan te bekennen is. Maar ik heb dit soort verhalen al heel veel gehoord. Heel sneu vind ik het voor die mensen, het probleem is dat de politie amper mag ingrijpen in dit land. Er zou meer aangepaste wetgeving moeten komen om rondhangende marokkanen aan te pakken. Het rondhangen is op zich niet zo'n groot probleem. Het gaat er meer om dat een groep Marokkaanse jochies op straat zich vaak op negatieve wijze gaat gedragen. Beetje stoer doen gaat soms stap-voor-stap over in criminele gedragingen....

Zelfkritiek
29-08-2004, 15:46
En dan een heel andere benadering van het probleem; waarom hoor je altijd over Marokkaanse JONGENS die overlast veroorzaken? Je hoort eigenlijk NOOIT iets negatiefs over Marokaanse MEIDEN! Sterker nog, Marokkaanse meiden doen het vaak juist heel erg goed. Kijk maar naar het aantal Marokkaanse meiden op onze universiteiten! Zijn de meiden soms slimmer dan de jongens? Of worden ze beter opgevoed??

-xxx-Rachida
29-08-2004, 16:09

Origineel gepost door LeDiableVrai Ik woon gelukkig in een buurt waar in de verste verte geen marokkaan te bekennen is. Maar ik heb dit soort verhalen al heel veel gehoord. Heel sneu vind ik het voor die mensen, het probleem is dat de politie amper mag ingrijpen in dit land. Er zou meer aangepaste wetgeving moeten komen om rondhangende marokkanen aan te pakken. Aangepaste wet alleen voor rondhangende Marokkanen?? Ps: men schijt al in hun broek als er iemand met donkere krulletjes voorbij loopt.......

Zelfkritiek
29-08-2004, 16:12
Origineel gepost door -xxx-Rachida Ps: men schijt al in hun broek als er iemand met donkere krulletjes voorbij loopt....... Ik neem aan dat je daar niet trots op bent??

The_MoCro_JoB
29-08-2004, 16:41
hang ze op

sweety21
29-08-2004, 16:49
Origineel gepost door Zelfkritiek En dan een heel andere benadering van het probleem; waarom hoor je altijd over Marokkaanse JONGENS die overlast veroorzaken? Je hoort eigenlijk NOOIT iets negatiefs over Marokaanse MEIDEN! Sterker nog, Marokkaanse meiden doen het vaak juist heel erg goed. Kijk maar naar het aantal Marokkaanse meiden op onze universiteiten! Zijn de meiden soms slimmer dan de jongens? Of worden ze beter opgevoed?? ze worden meestal veel strenger gehouden . en mogen snachts echt niet op straat rond hangen. daarom begrijp ik veel ouders niet die hun jongens doeloos op straat laten zwerfen zonder te weten wat ze doen of waar ze uithangen. als er nederlansde jongeren marokkaanse gezinnen zo intimideerden met hun gedrag door op hun vensterbanken te zitten . werd dit dan ook echt niet getolereerd en werden het direct racisten genoemd.

-xxx-Rachida
29-08-2004, 16:58
Origineel gepost door Zelfkritiek Ik neem aan dat je daar niet trots op bent?? Net zo trots als op diegene die te voorbarig zijn met het vellen van een oordeel....niet dus.

fadoua176
29-08-2004, 17:48
De criminele jongeren zijn op zich ook heel intelligent, maar hebben geen zin om er wat aan te doen.Ik denk dat het ook komt doordat ze zich vervelen en niks te doen hebben.Of ze zijn gewoon egöstisch.Het kan ook een manier zijn van opstand tegen hun ouders.Zo kun je ook meerdere manieren bedenken. De marokkaanse meiden die houden zich bezig met hun studie en hebben geen tijd om naar buiten te gaan of heel laat buiten te blijven.Of ze worden goed in de gaten gehouden door hun ouders, maar het kan ook zijn dat ze nog een eergevoel hebben. Wa salamoe3alaikom.

-xxx-Rachida
29-08-2004, 18:18
Origineel gepost door VirkeligeDjeven Goh, tja intelligentie straalt er vanaf, ahum. Ze zijn gewoon niet/slecht opgevoed door hun ouders. als moslim ouders nu eens snappen dat ze jongens ook een beetje moeten opvoeden, en meisjes wat meer ruimte moeten geven dan zou het een stuk beter gaan met de integratie. .....wat heeft Islam hiermee te maken?? Jeetje mina! Het gaat toch om de Marokkanen.....niet elke Marokkaan is moslim :rolleyes:

-xxx-Rachida
29-08-2004, 18:25
Origineel gepost door VirkeligeDjeven Nee inderdaad niet, maar een joodse, christelijke of ongelovige marokkaan heeft ook geen moeite om te integreren. Wat zeik jij? Alsof er uitgebreid onderzoek is gedaan of een Marokkaan nou een Moslim, Boedist of weet ik wat is? en kom aub niet met integreer-bull-shit want het is nooit goed, want zolang wij blijven zeggen dat wij Moslims zijn zullen mensen zoals jij blijven zeggen dat we moeten integreren :rolleyes:

-xxx-Rachida
29-08-2004, 18:35
Origineel gepost door VirkeligeDjeven Zolang er mensen zijn die niet goed geintergreerd zijn zullen er mensen zijn zoals mij die dit aan de kaak zullen stellen, ja dat klopt Zolang mensen zoals jij als kippen zonder koppen kakelen dat mensen niet goed zijn geintegreerd alleen omdat het niet naar hun zin gaat, zal er niets veranderen....

sweety21
30-08-2004, 02:08
het gaat bij deze jongeren helemaal niet om integreren. het gaat gewoon om een groepje criminele jongeren. waar de ouders ver te vinden zijn. en er verder ook niemand is die er wat aan doet. moslim zou ik ze ook niet noemen ze zijn nou niet bepaald met de islam bezig. het heeft ook niks met moslim zijn te maken! vaak is ook het probleem dat ze tussen 2 culturen inleven en ze hier niet mee om kunnen gaan.

sweety21
30-08-2004, 02:45

Origineel gepost door allmektigdjevel Natuurlijk gaat het wel over integreren, het op straat hangen is iets wat in Nederland onfatsoenlijk is. Zelfs dat is bij Marokkanen niet bekend/wordt genegeerd. En vervolgens leg je uit dat ze tussen 2 culturen inleven, maw woorden niet geintergreerd zijn in de Nederlandse cultuur. Ik vind je maar een rare wat heeft op straat hangen nou te maken met geintegreerd zijn? helemaal niks !! en die nederlandse jongeren die op straat hangen dan ? bij ons in de wijk hangt een groep met nederlandse jongeren dagelijks voor het winkelcentrum.. zijn die niet geintegreerd dan. accocialiteit komt voor onder ieder ras.

Pagina's : [1] 2