Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Varken wordt bewaakt wegens Islamfilm

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Raihana
29-08-2004, 13:36

Van Gogh bewaakt wegens islamfilm Filmmaker Theo van Gogh wordt tot dinsdag door de politie bewaakt vanwege een provocatieve film over de islam die hij met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft gemaakt. Dat heeft Van Gogh zaterdagavond gezegd in het radioprogramma Met het oog op morgen. In het tien minuten durende filmpje Submission worden de meest vrouwonvriendelijke teksten uit de koran onder de aandacht gebracht. In de film bezingt een vrouw in een doorzichtig gewaad, waarbij haar borsten zichtbaar zijn, in een gebed in een moskee de liefde en toont Allah wat de gevolgen zijn van zijn voorschriften in de koran. Op de toegetakelde lichamen van de figuranten zijn een aantal omstreden tekstfragmenten in het Arabisch 'gekalligrafeerd'. Consternatie In verband met de veiligheid van de acteurs zijn zij onherkenbaar in beeld gebracht. Hun namen en die van de overige medewerkers zijn niet bekendgemaakt. Van Hirsi Ali is alleen de stem te horen als zij een traditioneel islamitisch gebed voorleest. Van Gogh wil Submission internationaal distribueren. Zo wil hij de film onder andere opsturen naar de Arabische televisiezender Al-Jazeera. "Die zenden ook filmpjes uit van Bin Laden, dus zullen ze hier vast geen moeite mee hebben", zegt Van Gogh. Volgens Hirsi Ali zal de film tot grote consternatie leiden. "De hele moslimwereld zal over me heenvallen", zegt zij in NRC Handelsblad. Submission is zondagavond te zien in het tv-programma Zomergasten, waarin Hirsi Ali te gast is. Komende week komt Submission ook de op de website van Van Gogh. [Bron: ANP/Planet, zondag 29 augustus 2004]

Strijdster
29-08-2004, 13:40
vanavond ned 3 zomergasten gast hirst ali kijken dan zie je die film van 10 min ook meteen

Raihana
29-08-2004, 13:43
Hirsi Ali bekritiseert tot grote onvrede van veel moslims de islam al tijden. Ze ontvangt hiervoor regelmatig doodsbedreigingen. ''Soms ben ik bang. Maar alleen verzet van binnenuit helpt. Ik leg de wreedheid van de islam letterlijk bloot'', zo tekende het NRC gisteren op. Of te wel Pim ik kom eraan..

-xxx-Rachida
29-08-2004, 14:04
Ach, zij hebben een tijdje geen aandacht gekregen. Dus pakken ze nu groot uit......ik vind ze maar zielig. Want wat zij willen bereiken is enkel en alleen dat er weer wordt -gebekvecht- over wat wel en niet kan in hun ogen. Want kritiek geven kan ook op een gewone en menselijke manier en niet door zo een misselijke flut-clip te maken....dit is provoceren en dat weten ze donders goed.

Pista
29-08-2004, 14:07

Niemand heeft de clip gezien, maar alleman staat reeds als een razende te vloeken en te tieren. Ik ken er twee die nu in hun vuistje aan 't lachen zijn. :hihi:

FIGHAR
29-08-2004, 14:09
Ach, ze wilt toch aandacht; incha' Allah krijgt ze die ook! Ik vraag me alleen af wat de Hollandse politiek hiervan vindt: Filmmaker Theo van Gogh wordt tot dinsdag door de politie bewaakt vanwege een provocatieve film over de islam die hij met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft gemaakt. Dit land is inderdaad vol - echter van de huichelaars!

Peej
29-08-2004, 14:11
Zoals ik al eerder zei. de een maakt een provocerende rap en de ander maakt een filmpje. Ik zie het verschil niet. Misschien zullen we dat vanavond zien. Als blijkt dat van Gogh en Hirschi Ali geen andere mensen met de dood bedreigen.

Zelfkritiek
29-08-2004, 14:11
Ohjee.... Er wordt geprobeerd bepaalde zaken binnen de Islam / cultuur bespreekbaar te maken. Pas op!! Dat mag niet!! Over bepaalde zaken mag niet gesproken worden!!

FIGHAR
29-08-2004, 14:13
provocatieve film !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-xxx-Rachida
29-08-2004, 14:16
Origineel gepost door Peej Zoals ik al eerder zei. de een maakt een provocerende rap en de ander maakt een filmpje. Ik zie het verschil niet. Misschien zullen we dat vanavond zien. Als blijkt dat van Gogh en Hirschi Ali geen andere mensen met de dood bedreigen. Enige verschil is wel dat de 1 wordt beschermt en de ander wordt veroordeeld......

Zelfkritiek
29-08-2004, 14:16
Origineel gepost door FIGHAR provocatieve film !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kritiek = Provocatie?? Het zal wel cultureel bepaald zijn... Trouwens waar heb jij de sneak-preview van de film gezien? Of oordeel je over iets waarvan je de inhoud niet kent???

Raihana
29-08-2004, 14:18
Origineel gepost door Zelfkritiek Kritiek = Provocatie?? Het zal wel cultureel bepaald zijn... Trouwens waar heb jij de sneak-preview van de film gezien? Of oordeel je over iets waarvan je de inhoud niet kent??? Dit zegt genoeg! Hirsi Ali bekritiseert tot grote onvrede van veel moslims de islam al tijden. Ze ontvangt hiervoor regelmatig doodsbedreigingen. ''Soms ben ik bang. Maar alleen verzet van binnenuit helpt. Ik leg de wreedheid van de islam letterlijk bloot'', zo tekende het NRC gisteren op.

Peej
29-08-2004, 14:19
Origineel gepost door -xxx-Rachida Enige verschil is wel dat de 1 wordt beschermt en de ander wordt veroordeeld...... Ze zijn even opgepakt geweest. Ze zijn nog veroordeeld. Daarintegen zijn hier op het forum al een hoop mensen die Van Gogh en Hirshi Ali bij voorbaat veroordelen. Nog zonder dat ze iets van het filmpje hebben gezien. We zullen vanavond zien of de film van Van Gogh zo provocatief is dat hij gearresteerd dient te worden. Als hij wantoestanden laat zien die moslimvrouwen overkomen zijn lijkt mij er niets fouts aan. Dan moet het niet gezien worden als een aanval op de islam, maar als een aanval op die wantoestanden. Wantoestanden moeten zoveel mogelijk aan het licht worden gesteld en bestreden worden.

FIGHAR
29-08-2004, 14:19
[Bron: ANP/Planet, zondag 29 augustus 2004]

-xxx-Rachida
29-08-2004, 14:21

Origineel gepost door Zelfkritiek Ohjee.... Er wordt geprobeerd bepaalde zaken binnen de Islam / cultuur bespreekbaar te maken. Pas op!! Dat mag niet!! Over bepaalde zaken mag niet gesproken worden!! En waarom gaat Varken Gogh en Hysterisch Ali niet om de tafel zitten en PRATEN over hun denkwijze en over hun zogehete kritiek die zij hebben op de Islam. Nee, maak een film waarvan je weet dat het bepaalde emoties bij mensen naar boven kan halen.......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6