Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : oh zuster wist jij maar...

Pagina's : [1] 2

abdelhafid_150
29-08-2004, 01:33

O zuster, wist jij maar... hoe het voelt om bedekt te zijn O zuster, wist jij maar... hoe het voelt om gerespecteerd te zijn O zuster, wist jij maar hoe het voelt om gesluierd te zijn O zuster, wist jij maar... hoe het voelt om mooi te zijn O zuster, wist jij maar.. hoe het voelt om make-uploos te zijn O zuster, wist jij maar... hoe het voelt om natuurlijk te zijn O zuster, wist jij maar... hoe het voelt om gehoorzaam aan Allah te zijn O zuster, wist jij maar... hoe het voelt om succesvol te zijn O zuster, je leeft maar 1 keer en ook jij zal terugkeren naar jouw Heer O zuster, ook jij zal je graf ingaan en zul je rekenschap moeten afleggen voor de daden die je hebt begaan O zuster, open je open en kijkt het leven is niet wat het lijkt O zuster, open je oren en luister de Qur'aan brengt je naar het licht en haalt je uit het duister O zuster, denk eens goed Allah is wel op de hoogte van hetgeen jij doet O zuster, sta eens stil de Hel als je eindbestemming...is dat werkelijk wat je wil? O zuster, je hebt de mogelijkheid om te kiezen maar kies je voor de weg van Shaytaan, dan zal je verliezen O zuster, verander nu het nog kan want als je morgen dood bent, wat dan? Door: Een gesluierde zuster

Magrebia17
29-08-2004, 01:59
Ik heb echt tranen in me ogen ervan gekregen...Massa Allah Tbarka Allah...echt mooi gedicht...

abdelhafid_150
29-08-2004, 02:05
assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh macha Allah dat het je heeft geraakt, alhamdoelillah!! beste zuster dat is een teken dat je imaan hebt en wees daar blij om wallahi, vraag ALLAHswt om leiding wallahi ALLAHswt is zeker vergevend meest barmhartig moge ALLAHswt van jou houden en jou van de vrome vrouwen van het paradijs maken en jou zegenen Allahoemma Ameen!! wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh

HoneyBee
29-08-2004, 13:25
echt mooi. Ik draag el hamdoelilah ook een hijaab, en door mijn hijaab voel ik me echt goed. Wat anderen ervan vinden vind ik niet belangrijk. Het gaat mij erom dat ik mijn plichten vervul als moslima. groetjes Rotterdamse

moslimaaa_19
29-08-2004, 14:38

Salaam ou alaikom, Mascha'allah echt een prachtig gedicht en daar zit zeker een kern van waarheid in. Moge allah(swt) je belonen dat je het met ons hebt gedeeld. Ma3a salaam

nadoria_zinador
29-08-2004, 18:47
Masha'Allah. Heel mooi gedicht.

abdelhafid_150
29-08-2004, 18:55
assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh alhamdoelillah! voor het feit dat jullie dit hebben gelezen moge ALLAHswt jullie allen verzamelen in het paradijs Allahoemma Ameen ya rabb!! ma3assalaam

BintElmagreb
30-08-2004, 22:29
Mooi, Mooi verwoord ook! Echt goed! :goedzo: Wassalaam.

moslimawomen
31-08-2004, 18:05
MASCHALLAH...... bedankt voor het delen van dit prachtige gedicht!!!!!!!! Moge Allah je belonen met het goede!!

abdelhafid_150
31-08-2004, 18:07
Allahoemma Ameen!! en moge ALLAHswt jullie belonen voor het lezen van dit bericht Ameen!! ma3assalaam

abdelhafid_150
02-09-2004, 04:19
assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh neeee beste zuster nassira1982 wat jij zegt klopt voor geen meter! ALLAHswt houd heel erg veel van jou en niet alleen van jou maar van al Zijn dienaren dus beste zuster twijfel niet aan de liefde van ALLAHswt voor ons. en beste zuster iedereen maakt welleens fouten.wij zijn dienaren en maken dagelijks fouten en de zusters die hijaab dragen of de broeders die baard dragen en soennah kledij maken ook fouten ieder mens maakt fouten, maar!! van fouten moeten we leren en na dat wij fouten hebben gemaakt moeten wij vergeving vragen ALLAHswt zal ons zeker vergeven ALLAHswt is vergevensgezind meest barmhartig beste zuster je vraagt "hoe vaak kan een mens om vergeving vragen" beste zuster ik zal je een raad geven, doe het zovaak je kunt de profeet saws zelf vroeg ook vaak vergeving per dag voor zichzelf en dat terwijl al zijn zondes vergeven zijn wat hij ook doet maar alsnog vroeg hij vergeving dus laat staa wij Aboe Hoerairah verhaalt dat hij de Boodschapper van Allah hoorde zeggen: “Allah is mijn getuige dat ik vergeving bij Allah zoek, en dat ik mij meer dan zeventig maal (om vergeving vragende) per dag tot Hem wend.” Overgeleverd door: Al-Boechari deze hadith zegt al genoeg en dat we op z'n minst 70 maal vergeving per dag moeten vragen natuurlijk moeten het er meer zijn want wij zijn geen profeten maar gewone mensen en maken meer fouten maar als we vergeving vragen ALLAHswt zal ons zeker vergeven Anas ibn Maalik, dienaar van de Boodschapper van Allah, zei dat de Boodschapper van Allah zei: “Allah is meer tevreden met het berouw van een dienaar van Hem dan een van jullie zou zijn als hij zijn kameel in een dorre woestijn zou kwijtraken, en hem dan plotseling zou vinden.” Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: “Allah zal zich, totdat de zon in het Westen opkomt, met mededogen wenden tot wie er ook berouw toont.” Overgeleverd door: Moslim Abdoellah ibn Oemar al-Khattaab verhaalt dat de Profeet zei: “Allah, de Heer van Eer en Glorie, zal het berouw van een dienaar van Hem accepteren totdat zijn doodsgerochel begint. Overgeleverd door: At-Tirmidhi Ibn Abbaas en Anas ibn Maalik verhalen dat de Boodschapper van Allah zei: “Als een zoon van Adam een vallei vol goud had zou hij er twee verlangen. Niets kan zijn mond vullen, behalve de aarde in het graf. Allah wendt zich vol barmhartigheid tot degene die berouw voelt.” Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim De Profeet zei: “lemand die overspel pleegt is ten tijde van de onwettige seksuele gemeenschap geen ware gelovige; en iemand die alcohol drinkt is op het moment dat hij drinkt geen ware gelovige; en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige. Maar zolang ze leven, kunnen zij berouw tonen.” Overgeleverd door: Al-Boechari en zo beste zuster zijn er nog veel meer bewijzen dat ALLAHswt het berouw accepteert hoeveel zondes je ook hebt gepleegd het doel van deze bewijzen is ze niet lezen en leren, nee het doel van deze uitspraken en de uitspraken van ALLAHswt is ze ook leren MAAR ze volledig in ons leven brengen dus laten we ALLAHswt om vergeving vragen en hopen op de barmhartigheid van ALLAHswt wallahi tsoemma wallahi niets of niemand zal ons redden behalve de barmhartigheid van ALLAHswt dus laten we ons best doen om die barmhartigheid te berijken zelfs de profeet saws zal geen verlossing vinden door zijn daden, hij saws zal alleen verlossing vinden door de genade van ALLAHswt de profeet saws heeft gezegd in een hadith... Niemand zal door zijn (haar) daden de hemel bereiken of de hel aanschouwen. Ook ik de(boodschapper van Allah) vorm hierop geen uitzondering. Alleen door de genade van Allah, alleen door de genade van Allah....... Overgeleverd door: Moslim beste zuster zoek de genade van ALLAHswt en doe je best en twijfel nooit aan de vergeving van ALLAHswt maak een begin voor het te laat is mijn beste zuster keer niet terug naar ALLAHswt in een situatie waar ALLAHswt niet van houd maar keer terug naar ALLAHswt in een situatie waar ALLAHswt van houd en wat ALLAHswt ons vraagt en dat is als moslimzeinde incha Allahoeta3ala moge ALLAHswt ons vergeven moge ALLAHswt van ons houden moge ALLAHswt onze berouw accepteren, en ons leiden moge ALLAHswt ons doen sterven als oprechte moslims en tevreden over ons zijn en ons toelaten in Zijn swt barmhartigheid Allahoemma Ameen yaa rabbal3alameen wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh

3arobiya
02-09-2004, 11:43
A salaam alikoem warhmato allahi weberakatohu... Goed gesproken egie machallah :) En nassira1982 mijn beste zuster dit zijn influisteringen van shajtan alla3ien mijn beste zuster. probeer er van te winnen door diker enzv veel do3a .. En beste zuster Als je tawbah (berouw) verricht Allah vergeeft het je.. Als je oprecht en serieus in jou berouw bent, dan zal Allah je vergeven voor al jou zonden. ook al heb je verschrikkelijke dingen gedaan hele verschrikkelijke dingen. Allah zegt ‘Zeg: O mijn dienaren wie tegen zichzelf zondig is geweest (door slecht daden en zonden te begaan)! Wanhoop niet over de barmhartigheid van Allah, waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Hij is de Vergevensgezinde, Meest Barmhartige’ (Az-Zoemar 39:53) Het maakt niet uit hoe groot het kwaad en zonde is van een persoon in zijn hart is een zaadje van goedheid aanwezeg. Als we het alleen maar kunnen bereiken en het laten groeien zal het zijn vruchten dragen inchallah Allah.en mijn beste zuster dit zaad van goedheid is altijd aan het vechten in het hart van mensen ook al is het bedekt met lagen van grilligheid en verlangens. Wanneer Allah het goede wil voor Zijn dienaar, Hij laat een licht van leiding schijnen in zijn hart en leidt hem naar het pad van diegene die geleid zijn. Allah zegt “En als God iemand op het goede pad wenst te brengen, dan stelt Hij diens hart open voor de Islaam en als Hij iemand tot dwaling wil brengen dan maakt Hij diens borst zo nauw en beklemd dat het is alsof hij moeizaam naar de hemel opklimt” (Al-An’aam 6:125) Dus mijn beste zuster n3alie a shajtaan .. En streef naar het goede Ik hou van je omwillen van ALLAH en ik hoop het beste voor je inchallah. Ik zal do3a voor je doen mijn beste zuster. ps; Het hart waar licht in zit dit is het hart van de moemin Hij overschrijdt niet makkelijk de grenzen van Allah Geprezen en Verheven is Hij. En Wanneer hij dit doet is zijn hart daarna vervuld van spijt en doet tawbah waarbij de intentie heeft niet in dezelfde fout te weer te maken.En ik denk zelf dat jij dat zaadje van goedheid en imaan bezit ;) Wa salaam

Lady_moi
03-09-2004, 07:17
Zo mooi...tbarakallah.. Bedankt voor die prachtige gedicht met ons te delen.

Lady_moi
03-09-2004, 07:18
Ja hé da's goe om zulke boekjes te lezen bij mij hebben ze ook heel veel invloed op mij. Maarja moge Allah swt ons leiden amien beslema. Origineel gepost door nassira1982 Salaam, Ik ben zo blij deze dingen te horen van jullie allemaal! Ik heb net een boekje gehaald... Het heet; oprecht berouw (Taubah) van Imam Abu Hamid Ghazali Imam Ibn Qayim Jawziya Imam Ibn Rajab Hanbali Ik ga dit even goed doornemen....Sobhan'Allah...gisternacht kreeg ik echt goed spijt......las veel over Dien, deed mn muziek uit en luisterde Quran...en toen ik opstond, was het eerste wat bij me opkwam..Hamdulillha weer een dag om goed te doen..weer beginnen met het goede Inshallah...ben al begonnen.. :p En nu ik dit lees....voel ik me al helemaal ok!!! Djazakoum Allahou ghairan :zwaai:

abdelhafid_150
04-09-2004, 03:02

assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh alhamdoelillah voor het feit dat jullie lezen in nuttege boekjes, alhamdoelillah!! beste zusters dat je in boekjes leest moet je niet zien dat je het doel al hebt berijkt maar dat moet je zien als een 1ste stap en wees ALLAHswt voor deze waardevolle stap dankbaar want niet iedereen kan aan deze stap komen alleen degene in wiens hart een goede intensie zit. ALLAHswt danken kan je op velen manieren, zo kan je ALLAHswt ook danken door het zeggen van alhamdoelillah maar vraag jezelf eens af, is dat voeldoende? is dat wat ALLAHswt van ons verwacht? en is dat voeldoene om jezelf op het goede pad te houden? NEE!! om jezelf op het goede pad te houden en om jezelf kracht (imaan) schenken moeten er andere maatregelen worden genomen. bv, een goede omgeving. kies je vrienden, want dat is zeer belangrijk weet beste zusters dat vrienden heel erg belangrijk zijn. je kunt meschien veel boeken lezen enz.. maar als je geen goede vriendenkring hebt en niet sterk in je schoenen staat dan zul je snel afzakken. en weet ook dat je of een da3i bent of een med3oe, of jij bent degene die oproept tot ALLAHswt of je vrienden roepen jou op tot elma3sia roddel praatjes waardoor je imaan zwak word, nutteloze praatjes waardoor je imaan zwak word , kringen waar de naam van ALLAHswt niet valt waarop geen zegeningen van ALLAHswt neerdalen terwijl de kringen waar de naam van ALLAHswt wel word genoemd wel vol zegeningen zit. ghair incha Allah probeer zovaak de grootheid van ALLAHswt te gedenken te noemen dmv erover te praten enz... je zult merken dat incha Allah de grootheid van ALLAHswt je hart zal binnentreden waarneer dat gebeurd beste zusters dan ben je tot alles in staat , je zal je gebeden altijd op tijd bidden alle 5 op tijd je zult meer doen ,meer extra daden quraan lezen, hadith lezen, boeken lezen, uit je mond komt alleen de woorden van ALLAHswt en de profeet saws, je accepteert alleen het goede en je houd niet van het het kwade maar, maar beste zusters dit alles komt nadat je moete hebt gedaan dus op z'n minst doet wat ik hier heb op genoemd ghair incha Allah probeer jullie best te doen want wallah, wallahi de tijd tikt door of je nou alle klokken van de wereld stil zet alsnog tikt de klok gewoon door en voor we hetw eten staan we voor de groote toets eind examen " DE DOOD" daarom beste zusters laten we incha Allah ons er goed op voorbereiden zodat we incha Allah de rahma van ALLAHswt berijken... moge ALLAHswt ons vergeven moge ALLAHswt ons toelaten in Zijn ieuwige paradijs moge ALLAHswt onze zondes vergeven moge ALLAHswt ons allen leiden en ons standvastig maken in deze wereld en moge ALLAHswt de dood voor ons vergemakkelijken Allaheomma Ameen yaa rabb!! wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh

Pagina's : [1] 2