Bekijk originele versie : Help ons !!
berberse_r00sje
05-10-2010, 14:49
Hallo Meiden...
Ik volg op dit moment de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik ben bezig met afstuderen onderdeel daarvan is een onderzoek. Mijn onderzoek gaat over de ommekeer van een jonge moslima. Daarmee bedoel ik dat jonge meiden in ons omgeving ineens uit het niets extreem gaan praktiseren. Mijn vraag is nu hoe kan het dat een persoon opeens een andere visie krijgt op het leven en voorheen alles deed wat niet mocht (wat god heeft verboden).
Mijn vraag aan jullie is: kennen jullie iemand in jullie directe omgeving die deze ommekeer heeft gemaakt, zo ja zouden jullie kunnen vertellen wat hier de achterliggende gedachten bij zijn. Alles is welkom :goedzo:
jullie zouden mij hier goed bij helpen
alvast bedankt
Hallo Meiden...
Ik volg op dit moment de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik ben bezig met afstuderen onderdeel daarvan is een onderzoek. Mijn onderzoek gaat over de ommekeer van een jonge moslima. Daarmee bedoel ik dat jonge meiden in ons omgeving ineens uit het niets extreem gaan praktiseren. Mijn vraag is nu hoe kan het dat een persoon opeens een andere visie krijgt op het leven en voorheen alles deed wat niet mocht (wat god heeft verboden).
Mijn vraag aan jullie is: kennen jullie iemand in jullie directe omgeving die deze ommekeer heeft gemaakt, zo ja zouden jullie kunnen vertellen wat hier de achterliggende gedachten bij zijn. Alles is welkom :goedzo:
jullie zouden mij hier goed bij helpen
alvast bedankt
geloof dat mensen meer uit het geloof stand juist afzien en een ommekeer maken tot HOE KAN IK ALLES DOEN DOOR GOD VOOR GEK TE HOUDEN!
trouwens ervaring spreekt vroeger was ik een schatje tot mijn 20 ste heb vanaf mijn 13 altijd en elke dag gebeden
daarna ben ik het grootste rat geworden alles wat ALLAH HEEFT VERBODEN is JUIST LEKKER.
_HuisLuis
08-10-2010, 17:01
Ikzelf heb wel een grote stap gezet als het gaat om geloof.
Het is gewoon dat je merkt dat wat je ook doet, je word niet
gelukkig als je Allaah niet gehoorzaamd. Na een tijdje ga je nadenken.
en toen kwam de dag dat ik opstond en me lange jurk aandeed en sindsdien
geen broeken meer gedragen(zichtbaar voor de buitenwereld), op tijd bidden, koran lezen en vooral
veel kennis opdoen, want ook je ouders zijn niet perfect.
zij weten ook niet alles van het geloof.
In mijn directe omgeving ken ik wel voorbeelden,
Me broer maar hij is mannelijk.
maar een vriendin van mij ook. zij was mijn inspiritatie een beetje,
ze heeft me de moed gegeven om de stap te zetten Alhamdolilah!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.