Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zorgtoeslag aanvragen?

Pagina's : [1] 2

selina20
04-10-2010, 10:46

Hoi dames heren, ik heb een vraagje, wie woont er nog bij zijn ouders en heeft gewoon zijn zorgtoelsag aangevraagd en ook gekregen? Ik heb het namelijk aangevraagd maar krijg niks terug omdat mijn ouders geen toelagpartner kunne zijn.:confused: Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Yas4ever
04-10-2010, 22:09
Mijn advies is om GEEN toeslagen aan te vragen bij de belastingdienst. het is dit jaar ontvangen, en volgend jaar terug betalen. Ik haaaaat de belastingdienst hoef niks van hun

vrouwtje24
04-10-2010, 22:24
ik ontvang gewoon zorgtoeslag hoor en woon ook nog bij me moeder.

secret_01
04-10-2010, 22:24
Dan geef je toch aan dat je geen partner hebt en vraag je het alleen voor jezelf aan. Het is wel belangrijk om een juist toetsingsinkomen op te geven, anders is het inderdaad terugbetalen aan het eind van het jaar.

selina20
12-10-2010, 17:41

ik ontvang gewoon zorgtoeslag hoor en woon ook nog bij me moeder. Wat vulje dan in? Dan geef je toch aan dat je geen partner hebt en vraag je het alleen voor jezelf aan. Het is wel belangrijk om een juist toetsingsinkomen op te geven, anders is het inderdaad terugbetalen aan het eind van het jaar. Maar kan dat wel dan en ik woon wel bij mn ouders he. Ik kom er gewoon niet uit en vind het zo zonde dat ik geen zorg toelsag krijg en andere weer wel.:jammer:

Opzoek-meid
12-10-2010, 22:14
Je ouders zijn toch geen toeslagpartners, netals je zus of broer, kinderen en kleinkinderen. Zie deze site onderin http://www.toeslagen.nl/particulier/toeslagpartner/

Drifter
12-10-2010, 22:18
Mijn advies is om GEEN toeslagen aan te vragen bij de belastingdienst. het is dit jaar ontvangen, en volgend jaar terug betalen. Ik haaaaat de belastingdienst hoef niks van hun Wat een onzin. Moest je maar van tevoren je inkomen beter schatten. :moe:

kzroosje
12-10-2010, 22:21
Hoi dames heren, ik heb een vraagje, wie woont er nog bij zijn ouders en heeft gewoon zijn zorgtoelsag aangevraagd en ook gekregen? Ik heb het namelijk aangevraagd maar krijg niks terug omdat mijn ouders geen toelagpartner kunne zijn.:confused: Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Ik denk niet dat het klopt wat je zegt. jouw ouders zijn toch toeslagpartner van elkaar? heeft niks met jou te maken. of je moet een heel hoog inkomen hebben waardoor je niet in aanmerking komt voor zorgtoeslag, bel: 0800-0543 en leg ze eens jouw situatie uit denk dat je er gewoon wel voor in aanmerking komt. of ben je nog geen 18?

selina20
14-10-2010, 20:59
Ik denk niet dat het klopt wat je zegt. jouw ouders zijn toch toeslagpartner van elkaar? heeft niks met jou te maken. of je moet een heel hoog inkomen hebben waardoor je niet in aanmerking komt voor zorgtoeslag, bel: 0800-0543 en leg ze eens jouw situatie uit denk dat je er gewoon wel voor in aanmerking komt. of ben je nog geen 18? Ik denk ook dat ik het verkeerd heb ingvuld.:jammer: Dus ik moet in feite gewoon neerzetten dat ik geen toeslagpartner heb omdat ik nog bij mn ouders woon? Ja wel ik ben 18+. Ik ga ze bellen.

rotje_knor
14-10-2010, 21:08
Ik denk ook dat ik het verkeerd heb ingvuld.:jammer: Dus ik moet in feite gewoon neerzetten dat ik geen toeslagpartner heb omdat ik nog bij mn ouders woon? Ja wel ik ben 18+. Ik ga ze bellen. wel of niet bij je ouders wonen als je geen partner hebt dan heb je geen toeslagpartner. en natuurlijk ben je 18 jaar of ouder anders had je het waarschijnlijk niet hoeven te betalen. maar serieus wel of geen recht op toeslag als je het niet echt echt nodig hebt dus dat je het ook zonder toeslag kan betalen raad ook ik je aan dit niet aan te vragen. mocht je in de loop van het jaar meer gaan verdienen moet je het meteen doorgeven vergeet je dit ga je alles terug moeten betalen ik heb liever dat ik aan het eind v het jaar wat terug krijg dan dat ik hun moet betalen ik haat die klootzakken ook walou genade

ILI_Amazigh
14-10-2010, 23:14
Hoi dames heren, ik heb een vraagje, wie woont er nog bij zijn ouders en heeft gewoon zijn zorgtoelsag aangevraagd en ook gekregen? Ik heb het namelijk aangevraagd maar krijg niks terug omdat mijn ouders geen toelagpartner kunne zijn.:confused: Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Toeslagpartner is volgens mij alleen van belang bij het berekenen van de hoogte van je toeslag. Dit gaat namelijk op basis van je verzamelinkomen en/of die van je partner. Zelfs als je dus geen partner hebt kun je gewoon toeslag krijgen mits je niet te veel verdient.

lokomokro
15-10-2010, 02:23
Je ouders zijn toch geen toeslagpartners, netals je zus of broer, kinderen en kleinkinderen. Zie deze site onderin http://www.toeslagen.nl/particulier/toeslagpartner/ je zus of broer kan wel toeslagspartner zijn hoor

Opzoek-meid
15-10-2010, 14:11
je zus of broer kan wel toeslagspartner zijn hoor Let op! Uw kinderen, kleinkinderen, ouders en grootouders kunnen geen toeslagpartner van u zijn. Als u met uw broer of zus bij uw ouders woont, kan uw broer of zus geen toeslagpartner van u zijn. Niet als je dus met die broer/zus bij je ouders woont.

MuslimBrother
15-10-2010, 15:20
Je hebt er gewoon recht op hoor. Je hebt geen toeslagpartner als je thuis woont en niet getrouwd bent DENK IK! Maar verder heb je er gewooon recht op. Bel ze inderdaad op. Ze hebben vast een fout gemaakt.

Mouna_rifia
23-10-2010, 02:31

hey meid, Je hebt hem verkeerd ingevuld. je woont wel in bij je ouders maar daar heb je niets mee te maken. JIJ hebt geen toeslag partner. en als je al die tijd geen aangifte inkomsten belasting hebt ingevuld kun je alsnog terug vragen van de afgelopen jaren.

Pagina's : [1] 2