Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : lokale schijf is vol

ikkeee111
04-10-2010, 10:39

mijn lokale schijf is vol schijf c en schijf D is nog leeg hoe krijg ik daar mijn bestanden op?

Rongo
04-10-2010, 11:42
Die kun je gewoon naar D: slepen. Overigens is die D: vaak niet NTSF geformateerd, maar FAT32. Dit format kan geen bestanden verwerken die groter zijn dan 4GB. Maar ik zou eerst eens die C: op een veilige manier schoonmaken: CCleaner is de meest gebruikte gratis cleaner. Hij haalt nooit documenten, afbeeldingen e.d. weg. Wél junkfiles, verouderde tijdelijke internetbestanden, cookies, restanten van programma's die al verwijderd zijn etc. Je hoeft maar twee onderdelen te gebruiken van dat programma: 1) Cleaner: Klik Analyseer en daarna Opschonen. (Hier staat alles al zo veilig mogelijk aangevinkt. Ik zou daar verder niets aan veranderen.) 2) Register: Klik Scan naar problemen en daarna Herstel problemen. Download CCleaner: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/CCleaner+pc+opruimen Tijdens de installatie kun je het opties-menu het beste als volgt invullen: (Alles uitvinken behalve de snelkoppeling) http://i52.tinypic.com/xnhxz4.jpg ---------------------------------------------------------------------------- Daarna zou ik alle herstelpunten, behalve de laatste, verwijderen. Welke Windows heb je?

ikkeee111
04-10-2010, 15:09
Die kun je gewoon naar D: slepen. Overigens is die D: vaak niet NTSF geformateerd, maar FAT32. Dit format kan geen bestanden verwerken die groter zijn dan 4GB. Maar ik zou eerst eens die C: op een veilige manier schoonmaken: CCleaner is de meest gebruikte gratis cleaner. Hij haalt nooit documenten, afbeeldingen e.d. weg. Wél junkfiles, verouderde tijdelijke internetbestanden, cookies, restanten van programma's die al verwijderd zijn etc. Je hoeft maar twee onderdelen te gebruiken van dat programma: 1) Cleaner: Klik Analyseer en daarna Opschonen. (Hier staat alles al zo veilig mogelijk aangevinkt. Ik zou daar verder niets aan veranderen.) 2) Register: Klik Scan naar problemen en daarna Herstel problemen. Download CCleaner: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/CCleaner+pc+opruimen Tijdens de installatie kun je het opties-menu het beste als volgt invullen: (Alles uitvinken behalve de snelkoppeling) http://i52.tinypic.com/xnhxz4.jpg ---------------------------------------------------------------------------- Daarna zou ik alle herstelpunten, behalve de laatste, verwijderen. Welke Windows heb je? bedankt, ik heb windows 7 ofzo iets, maar het lijkt me zo ingewikkeld allemaal, is het niet mogelijk om C en D tot 1 te maken? En hoe sleep je de bestanden van de 1 naar de ander? En het zijn meer films die ik op mijn laptop heb dus niks anders. Kan ik dan nog steeds slepen? Alvast bedankt

Rongo
04-10-2010, 16:28
bedankt, ik heb windows 7 ofzo iets, maar het lijkt me zo ingewikkeld allemaal, is het niet mogelijk om C en D tot 1 te maken? En hoe sleep je de bestanden van de 1 naar de ander? En het zijn meer films die ik op mijn laptop heb dus niks anders. Kan ik dan nog steeds slepen? Alvast bedankt Je kunt de Verkenner openen door bijv. tegelijk de Windows-toets en e in te drukken. In die Verkenner kun je D: vinden (links). Misschien moet je de weergave nog instellen. Iets met alle mappen laten zien of zo. Als je daarnaast ook je filmmap opent zou je twee schermen moeten krijgen: D: en je filmmap. En dan kun je slepen volgens mij. Mits die films kleiner zijn dan 4GB omdat D: doorgaans zo geformatteerd is (FAT32) dat hij geen grotere bestanden aankan. Het gaat erom dat je leert hoe je moet navigeren naar je D: schijf. Daar draait alles om. Ik heb al een tijdje geen Windows meer, maar ik heb indertijd heel wat bestanden versleept van Mijn Video's naar D:. Wat CCleaner betreft: dat kan handig zijn, maar hoeft zeker niet per se. En m.b.t. die herstelpunten: die gebruiken een ruimte tot 15% van je schijf, dus als je er een stel opruimt heb je wat extra ruimte, maar die dingen worden automatisch weer aangemaakt zodat ze toch vrij snel weer 15% van je schijf innemen. Dus probeer eerst maar eens op die D: te geraken. :)