Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Fransen ontvoerd om hoofddoekverbod

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Raihana
28-08-2004, 22:22

DOHA - Iraakse militanten hebben twee Franse journalisten ontvoerd, Georges Malbrunot van Le Figaro en Christian Chesnot van Radio France Internationale. Zij eisen dat Parijs een eind maakt aan het hoofddoekjesverbod op Franse scholen. Dat heeft het Arabische tv-station Al-Jazeera zaterdag gemeld. Frankrijk heeft 48 uur om tegemoet te komen aan de eis. De daders zouden deel uitmaken van het Islamitisch Leger van Irak, dat eerder de Italiaanse journalist Enzo Baldoni vermoordde. Eerder zijn in Irak al buitenlanders ontvoerd uit landen van de internationale coalitie die de Amerikaanse bezetting van Irak steunt. Frankrijk was gekant tegen de Amerikaanse aanval op Irak vorig jaar en doet niet mee aan de bezetting. Al-Jazeera heeft een video uitgezonden dat de twee Fransen zou tonen, staande voor een spandoek met de naam van het Leger. Die Irakezen denken ook aan alles..

CitriC
28-08-2004, 22:28
Frankrijk was juist tegen de oorlog.. De vorige ontvoeringen enz.. daar kon ik een heel klein beetje begrip voor tonen, maar hiervoor dus echt niet.

selima17__1986
28-08-2004, 22:29
eindelijk komen ze in Actie :moe:

FAITHLESS
28-08-2004, 22:29
Ze denken zeker aan alles , zelfs aan een hun Moslimbroeders in Europa. Hoop zelf niet dat ze hun eis kracht bij zullen zetten . Ik heb een beetje een zwak voor de Fransen .

Rebel_1963
28-08-2004, 22:31

De irakezen denken ook aan alles?? ( is dat alles wat je te zeggen hebt... :rolleyes: ) Wat een onzin, alsof Frankrijk het verbod gaat opheffen omdat er twee landgenoten ontvoerd worden. Hebben de irakezen wel eens nagedacht hoe het voor de moslims in Frankrijk straks zal zijn ALS deze mensen vermoord worden?

tonk
28-08-2004, 22:33
Ik ga maar eens een Pakistaan ontvoeren omdat in Pakistan regelmatig doodonschuldige vrouwen met zuur worden overgoten.

Raihana
28-08-2004, 22:33
Origineel gepost door Rebel_1963 De irakezen denken ook aan alles?? ( is dat alles wat je te zeggen hebt... :rolleyes: ) Wat een onzin, alsof Frankrijk het verbod gaat opheffen omdat er twee landgenoten ontvoerd worden. Hebben de irakezen wel eens nagedacht hoe het voor de moslims in Frankrijk straks zal zijn ALS deze mensen vermoord worden? Je dacht laat ik maar eens terug komen als een vrouw...wie weet word ik dan niet zo snel gebanned.. :D Ps: Ik zou zeggen bel de Irakezen op en vraag ze dat!

Perez
28-08-2004, 22:36
Nou moet het niet gekker worden. Om zo'n rothoofddoekje mensen ontvoeren????? Ik vond dat verbod asociaal. Ik was bereid om als christen toch gewoon mee te demonstreren voor de vrijheid om hoofddoekjes te dragen als het in Nederland zo ver zou komen. Maar dit wordt toch echt te gek. Zijn ze nu helemaal van lotje getikt?? Zo gaat m'n sympathie ook hard achteruit. Maar ja, laat ik m'n verontwaardiging maar zakken. Want de doorsnee moslim kan er niets aan doen dat er zulke idiote (valse) moslims op aarde rondlopen. Dus die doorsnee moslim mag wat mij betreft de vrijheid houden om hun hoofddoekjes te dragen. Ik hoop alleen dat de moslims die hiermee niet in verband willen gebracht worden en die de sympathie en steun van de bevolking wel willen houden, wat betreft hun geloof en hun vrijheid in het naleven en uiten hiervan, duidelijk laten horen / merken / zien / oproepen tot deze aso's dat dit niet de juiste manier is. Raihana, jouw opmerking lijkt er één van instemming? Als dat zo is en ik kende jou, dan ben ik geneigd om bij jou als eerste die hoofddoek van je hoofd af te trekken. Maar, zeg eens, vind je deze actie van die ontvoerders positief?

Rebel_1963
28-08-2004, 22:36
Origineel gepost door tonk Ik ga maar eens een Pakistaan ontvoeren omdat in Pakistan regelmatig doodonschuldige vrouwen met zuur worden overgoten. Ontvoer je er wel twee, Tonk...want 1 pakistaan zet geen zoden aan de dijk.

Rebel_1963
28-08-2004, 22:38
Origineel gepost door Raihana Je dacht laat ik maar eens terug komen als een vrouw...wie weet word ik dan niet zo snel gebanned.. :D Ps: Ik zou zeggen bel de Irakezen op en vraag ze dat! Draai er niet om heen, meisje..ik zie dat je niets anders kunt zeggen dan je al gedaan hebt. Petje af voor jou! Ps: vooral die laatste zin van je getuigd van intelligentie!

tonk
28-08-2004, 22:43
Origineel gepost door Rebel_1963 Ontvoer je er wel twee, Tonk...want 1 pakistaan zet geen zoden aan de dijk. In mijn eentje? Kan iemand komen helpen? Serieus: je gaat toch zeker niet iemand ontvoeren omdat je het niet eens bent met een wet? En dan gaat het ook nog eens om een wet in een totaal ander land.

selima17__1986
28-08-2004, 22:43
shut up man....

Raihana
28-08-2004, 22:44
Origineel gepost door Perez Nou moet het niet gekker worden. Om zo'n rothoofddoekje mensen ontvoeren????? Ik vond dat verbod asociaal. Ik was bereid om als christen toch gewoon mee te demonstreren voor de vrijheid om hoofddoekjes te dragen als het in Nederland zo ver zou komen. Maar dit wordt toch echt te gek. Zijn ze nu helemaal van lotje getikt?? Zo gaat m'n sympathie ook hard achteruit. Maar ja, laat ik m'n verontwaardiging maar zakken. Want de doorsnee moslim kan er niets aan doen dat er zulke idiote (valse) moslims op aarde rondlopen. Dus die doorsnee moslim mag wat mij betreft de vrijheid houden om hun hoofddoekjes te dragen. Ik hoop alleen dat de moslims die hiermee niet in verband willen gebracht worden en die de sympathie en steun van de bevolking wel willen houden, wat betreft hun geloof en hun vrijheid in het naleven en uiten hiervan, duidelijk laten horen / merken / zien / oproepen tot deze aso's dat dit niet de juiste manier is. Raihana, jouw opmerking lijkt er één van instemming? Als dat zo is en ik kende jou, dan ben ik geneigd om bij jou als eerste die hoofddoek van je hoofd af te trekken. Maar, zeg eens, vind je deze actie van die ontvoerders positief? Ik ben niet voor moord...maar zeg eens perez als ik jou huis binnen kom en ik wil jou vermoorden of een van je kinderen, en je krijgt eerder de kans om mij te vermoorden zou je dit dan doen of niet? Ik denk dat de Irakezen dit gewoon als een soort van argument gebruiken. Ik denk niet dat ze het echt daarom doen. De Irakezen zien nu alle buitenlanders die samen met Amerika vechten tegen hun als vijand.

Rebel_1963
28-08-2004, 22:45
Origineel gepost door tonk In mijn eentje? Kan iemand komen helpen? Serieus: je gaat toch zeker niet iemand ontvoeren omdat je het niet eens bent met een wet? En dan gaat het ook nog eens om een wet in een totaal ander land. Heb je geen handlangers? Denk je dat de ontvoerders serieus zijn?

selima17__1986
28-08-2004, 22:46

you go girL :boogie: Raihana :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6